fredag 7 december 2007

Bloggandet "ger" mej så mycket

Go fredag på Er
Sprudlande härligt med fredag (skall berätta solskenshistoreien om min hylla som såldes om jag bara får ordning på överföring på bilder från mobil till datorn)
Tänk vad bloggande Ger =)
Nya vänner, ideér i mängder, nya kunder till butiken som kanske annars inte skulle hittat hit.
otrolig feedback. och nu även Julbak *fniss* Lena På Cafe Rävasten tittade förbi i går och tänk aldrig har jag julbakat så snabbt som nu när hon levererade min beställning. så tack vare bloggen har "Jag" julbakat. titta vad som damp ned i min brevlåda detta tack vare bloggande med Tack snälla Junhe med bloggen Mangelboden sakerna kommer från "vackra små Ting" helt ljuvligt hjärta från kayene och ett bedårande kort från Jeanne d`Arc Living. Detta upplyfte verkligen mej när jag kom hem så trött från jobbet.
Sedan mina vänner finns det två måsten i dagens inlägg Nr1/ Missa inte nya nummret av Interior magasinet

Tidigare har jag ju visat bilder från underbare norrmannen Paul Lowe bägge bildserierna jag visat tidigare är med i nya nummret =)

Nr 2 Missa INTE Hägnans Julmarknad i Gammelstan Jag hade bokat plats för att stå och sälja där i helgen, men i går avbokade jag min plats. Allt Jobb Med Julbodan ,känner mig ganska ensammen i den arbetsinsatsen. Då jag inte haft nån hjälp, betyder det att jag har jobbat där kvällar - och de kvällarna skulle jag ha producerat det jag skulle på julmaknaden så blev det med det . Jag är i alla fall gla att jag kunnde inse fakta och avboka, svårt när man är en sån som ska vara med på "allt".Besöka hägnans julmarknad ska vi ai alla fall.

Här är en bild på ett av mina mest fantasktiska projekt (min son) när vi besökte hägnan i somras. Den andra bilden visar bägge underverken och vännernas barn=) fredags Kramen till er ALLA som tittar in och verkligen kram till er alla som tar er tid att skriva en rad bland kommentarerna.

onsdag 5 december 2007

Ny hylla från Ib Laursen

Onsdag IGEN gulp dagarna Rusar verkligen. bilderna från butiken är ofta lite mörka eftersom jag oftast fotar före 7.00 på morgonen. I lördags sålde de min hylla för 299:- jag är hel nöjd trots att den inte var till salu i går kom en ny talldrikshylla från Ib Laursen.

Fick varor från Madame Stolz och Panduro i går så bara myste när jag packade upp=)Vi har även fått en modell från Pb Home men idag visar Jag som sagt Ib Larsens talldrikshylla med lådor. Ljuskragarna som är vid foten av adventsljusen tycker jag är så fina.

Kronorna i zink packade jag upp (slutsålda men nu hemma igen) griffeltavlan med hyllans pris står i minsta modellen som kostar 29:- krans från SIA och Ängel 45:- från Walter& Co



Ljuslyktor i olika modeller i "fattigmanssilver" anlände igår, här till vänster med vit dekor från Madame Stolz 25:- Lampan till höger från House Doctor är så prisvärd 249:- med snygg tvinnad sladd. Flera av Er har hört av sig på mail och i kommentar rutan ang Eld Korgen de tog slut första dagen men vi har beställt fler kan vara klokt att tinga en om du är sugen den är "stor" och kostar 630:-

måndag 3 december 2007

Ny arbetsvecka =)
I lördags kidnappade sambon mej & barnen + vännerna & deras familj =) han lånade en mini buss sedan bar det av mot Ikea men först stannade vi till hos My Home och lantlifs Anett.
Hel kul jag hade fått för mej att hon var en "tyst driftig sak" men vi surrade båda två lika mycket =) hel kul. Jag shoppade en Fattigmans silver bägare lite julpynt och band blev så nöjd så. De har ju så fint i butiken.

I kväll ska vi köra möbler till Tomtebodan, fniss i lördags hade de sålt MIN vita hylla ska bli intressant att se vad jag får betalt den var inte pris satt = inte till salu - men jag överlever.....
Ifredags kom varor från House doctor och i dag från Ib Laursen Så jag ska packa upp mera ...

Bild från tidningen Rosie

söndag 2 december 2007

Magiskt ledig helg

Härligt Första Advent idag - och jag tycker det är magiskt eftersom jag ska få vara hemma och Städa idag =) men jag måste även ned på jobbet och grejja lite.
Denna stora ljuskrona av äkta mossa och grankvistar och kottar, och fyra stora vita blockljus hänger i vita band över bordet där vi har alla Tomtar i Tomtebodan. Ida floristen som är anställd där har gjort den. Tänkte jag måste visa något med ljus första advent.

Hyllan ovanför barbordet i Tomteodan gillar Karin Mannerståls designade disktrasa =)
Många har frågat vart Tomtebodan ligger den ligger i Älvsbyn mellan Piteå / Luleå och Boden långt upp i Norrbotten =)

Sia´s coola lucia tåg & PB´s fina vånings trä korg med griffel på ena sidan så man kan skriva "God Jul" eller "Välkommen till oss" den behöver ju inte vara en butiks display utan kan vara hel fin att ha på "bron med ljung i" eller bröd på bordet då man har fezt.

Imorgon måste jag ju berätta vad sambon hittade på för familjen igår lördag.. men vi sparar det till i morgon, nuuu ska vi städa och möblera om ... och ge hemmet en gnutta Julskrud

Over and out everyhopa

torsdag 29 november 2007

ååh vad jag är glad

Vad gör det att man är trött när man får göra det man tycker om =)

Kl 7.00 denna morgon (på jobbet) tapetserade jag en vägg och hängde upp de nya klädhängarna och krom skyltarna office, Bath och Toilet
.
Sambon kom in Till Tomte Bodan igår när han skulle hämta mej & utbrister - meeen så snygg eldkorgen var!!!! fniss jag blev så glad han skulle få en sån dedan när vi kom hem =) mkt lyckat.
visar fler bilder från Tomtebodan idag (hoppas ni inte blir less)
Röda kannan är så fin (jag har lite svårt för att låta bli kannor) Ser ni ljuslyktan i mitten på hyllan, kommer inte till rättvisa på bilden den lyser sååååå snyggt de kom i vitt (tog slut samma förmiddag) och som denna, i silver texten säger Merry X-mas.
Sedan kom ju "sockerhögen" ägarinnan till Cafe RävaSten förbi idag. Hon hade tingat en eldkorg hon med =) Att hon är vild och vacker visste jag nog redan, men galen måste åxå läggas till

kolla vad hon kom med =) Jag hade beställt "misteln" (men jag fick inte veta vad den kostade - så jag ska åka dit på inspektion) sedan skulle jag ju köpa fika bröd jag fick ju inte betala jag blir alldeles prillig.... alla ljuvliga saker på bilden fick jag - jag som är zink galen kolla hjärtat!! fatet, ljusstakar . doftpåsar olika The påsar som doftar ljuvligt...

Oj glömde visa den karamell snygga misteln ni får se den på plats hemma sen då.... UNDERBARA MÄNNISKA - TACK, ååh vad jag är glad

onsdag 28 november 2007

28 november visar almanackan

Pappan i vårt hus fyller år idag =) det är mysigt bästa vännerna tittar förbi i kväll och vi får fika tillsammans trots att ingen har tid och man "borde göra en massa annat". Av Mej och Barnen blir det en Eldkorg som vi fick hem i butiken i går (jag var så rädd att den inte skulle komma i tid) Måste Tipsa om ett "hemreportage" som jag i min tur har tipsat reportern om =) klicka på hemreportage och följ med hem till Barbro som har en egen stil. Imorgon blir det fler bilder från Tomtebodan och en bild på sambons eldkorg. Nu ska här packas upp varor för allt vad ryggen håller. bilden ovan har jag lånat på nätet

måndag 26 november 2007

Jul Jul mera julbutiks bilder

Hurra idag ska jag packa upp varor från ON Interiör mums
Bästa "gåbortisen" en disktrasa med Eda Ottossons pepparkaksrecept" är det stressade vänner man ska besöka tar man även med sig färdig pepparkaksdeg =)
Skärpan och ljuset är inte bra pga att jag tog bilderna så tidigt på morgonen

Sonens gamla säng är i Tomtebodan redskapet som visar Nallar från teddykompaniet kuddar från Mairo /Sia & Linum.


Denna girlangen gillar jag! hampasnöre med bjällror och snö flings stjärnor i zink =) från Walter & Co

Nu är vi i gång på allvar =)


Det dukade bodret och stolarna är till salu (skall visa dem bättre sedan) porslinet 29:- /del flaskhållare i zink från Madame stoltz. Ljuvliga tak kronan från PB 1349:- vit vägghylla/tavel list från On interiör.
Ett skylt fönster sett snett uppifrån med lyktor från Walter & Co gås i mossa och våningsfat från Madame Stoltz. Vit hylla med 3 lådor och krokar under 299, amaryllis i kruka, tomtepar & blommor i glas vas på hyllan allt från Sia. Glittriga skridskor från Walter & Co.

Vid kassan har vi klätt en stav med mossa där vi hänger olika mys prylar sink ängel från Walter & Co tomte med magneter i vantarna från Sia Jul hjärta och Julepost från Madame Stoltz.

Tack för alla kloka komentarer till förra inlägget kram på er everyhopa.

lördag 24 november 2007

Lördag

Efter en INTENSIV Fredag kommer denna lördag
Gårdagen var intensiv men kul... vi fokuserade på att kunna öppna under gårdags eftermiddagen och kl 16-18 så hade vi öppet i Julbutiken Tomtebodan ska bli kul att fortsätta allteftersom varorna kommer.
Walter & Co varor är upp packade och står där till salu det känns bra.
Helmysiga ägarinnan från Cafe Rävasten kom och shoppade loss på förmiddagen och jag var så stressad - goa Lena hade TRE underbara kanelbull längder och det godaste jul oj vad heter de nu "nåt på "b" typ italienska skorpor - Det var ju hur mkt som helst Kram & Tack var ju så stressad så jag vet inte om jag insåg att du kom med en hel påse med godsaker - hoppas fynden passar på cafet och i hemmet.

Jag har fotat massor i butiken men glömde sladden till kameran på jobbet och orkar faktiskt inte hämta den lovar att visa men helgen är tufft bokad.


Idag ska vi på begravning, våra vänner begraver sin 17åriga son idag det känns så ofattbart hemskt.
Det har varit en intensiv arbetsvecka jag brukar ALDRIG erkänna det men denna veckan har verkligen tagit på krafterna, begravningen gör att jag har jobbat på utan att den där gnistan har funnits.... men den kommer tillbaka tror jag.
Efter begravningen ska jag åka med en kompis till Skellefteå där gänget redan är på plats och jag skall vara där, det pågår en kick off lör-sön, men jag skall lämna kickoffen tidigare efter som det är skyltsöndag och då jag kanske behövs på någon av butikerna. (av fyra asntällda har tre varit sjuka i veckan så jag törs inte chansa, utan känner att jag måste planera in att åka hem tidigare)
Njut av helgen, återkommer med bilder STORA KRAMEN till er alla som kikar in.
alla bilder i dagens inlägg från Nostalgi fyn

onsdag 21 november 2007

inget färdigt

Ska visa "innan & efter bilder" Men idag får ni "pågående" bilder
Bilder fotade i tidig morgontimma
vill varna känsliga besökare för skärpan och brist på ljus
avbryt dagens besök här och återkom i morgon om du ÄR känslig.
Idag ska tyger strykas (likaså förkläden =) )

Miniväxthuset i plåt har vinter look tack vare panduros ljusslinga "snöflinga". Sillfisken med tre skålar kommer från Boda Nova. Cat food med slev burk från PB "for body & Soul" linnehanduk & tvål från linneväveriet.
Ida som ska jobba i Jul Bodan är utbildad Florist så "Hennes" skyltfönster hamnade det så klart Blommor.
Idag ska sista väggarna "fysk tapetetseras" Fönsterna ska täckas alla är såååå nyfikna står med näsan mot rutan. De 3 sista skyltfönstrena skyltas.
Sedan hoppas jag verkligen att det kommer ännu fler leveranser.
Jag ska stämpla bårder på den vita pappen som vi täkt väggen med bakom kassan.
Ida ska fixa entren och väggarna utvändigt med levande granar, girlanger, grankvistar på trappstegen och levande kransar .
blir det bra tror ni ?

tisdag 20 november 2007

Behöver något som håller mej uppe nu GE MEJ EN PÅSE SKUMTOMTAR NUUUU

oj oj oj
så kul det är att grejjja i ny Julbutiken
men hua så sliten jag är
(illamåendet på de sista dagarna beror på trötthet och inget annat *fniss*)

Personalen fick bestämma namnet så det blev TomteBodan *depp* Jag ville verkligen ha ett annat förslag Tack för era fina ideér *kramen*
Jag har i flera veckor i högra spalten visat en länk till detta program & i morgon kl 21 i TV4+ smäller det Leilas Jul Glöm inte det.
Idag kom de nya Tapet "katalogerna" vi har inte sålt Sandbergs tapeter på säkert 12 år men nu har vi börjat om. De har så mkt fint.
Törs jag säga att jag skall försöka visa er bilder från Tomte Bodan snart Ni har väl inte gett upp hoppet .....

lördag 17 november 2007

Jobbar hela helgen

bilden från Pottery Barn
Skall börja slå in Julklappar till skyltningen och på måndag kommer annonstidningen för att ta kort så jag måste ha klappar färdiga tills dess.
Lovar att visa några "pågående bilder" av julbutiken så snart jag får en chans (vi sköter biografen, kiosk & insläpp OCH NATULIGTVIS är det FILFESTIVAL (12 filmer kom hem 01.30 i natt) hela helgen - nu när jag har som mest att göra ) Fina namnförslag till "julbutiken" på måndag är det deadline för namnet - fortsätt kläcka namnideér. bild Madame Stoltz
Nu vill jag bara att alla restade varor ska komma så att jag får fylla butiken.