Söndag och "ledig dag" vi jobbar bara på bion i kväll... jag känner verkligen för att göra nåt kreativt istället för att göra några måsten...
söndag 8 februari 2009
Krativ eller slö slapp & likgiltig?
lördag 7 februari 2009
Brukas showroom
Här skymtar min kompis "vit stil" bland det vita porslinet så klart
Förresten jag köpte ett msigt litet golvskåp av henne i går jag är helnöjd och flyttar säkert omkring på det hela helgen .. men det lutar åt hallen vår dotter vill åxå ha det (i sitt rum och har redan startat med surr och övertalnings snacket)
Bruka har Massor med köksredskap och annat fint och praktiskt till köket. Jag har egentligen inte tidigare (förrän vi fick hem första katalogen till butiken i höstas) tänkt på att de har så mycket till just köket.
Jag har ju tidigare alltid beundrat deras korgar , brevlådor plåt serier och möbler... jag gillar verkligen deras råa betongskivor på en del av deras möbler.
Fräscht och sommrigt.
I morse skjutsade jag dottern till en närliggande stad där hon har hand bollscup men jag lämnade bara av henne... depp jag jobbar och har jouren.. maken och sonen är på innebanny cup i en annan stad, sedan får jag åka och hämta dottern utan att få se en enda match... Men jag får ju se Melodifestivalen i kväll med barnen i all fall.(och deras kompisar det är nämligen stort sova övergäng till bägge barnen här i kväll)
Sköt om Er alla goa besökare
fredag 6 februari 2009
Egentligen gårdagens inlägg ;)


SOM JAG HAR LETAT - i flera år, efter sådana här träklädnypor... nu har Panduro dem Hurra... Odlingspinnen köper man 0dekorerad
De har olika typer av hampasnören och de vita ovala träkrukorna finns i två olika storlekar den säljs färdigmålade i shabby vitt....


Krukor fåglar och trälådor... kort och gott besök Panduros hemsida idag eller din närmsta återförsäljare *blink blink blink* (vi är återförsäljare på mitt jobb och har vårkatalogen på butiken )
Vi kan ju faktiskt odla redan i februari ;) jag älskar mina växthus från ib Laursen, dessa i vitt men jag har dem i zink... På butiken (bilden) har vi just nu bara det stora kvar.. det kommer en ny variant från ib laursen i mars.Storafredagskramen...
torsdag 5 februari 2009
Trädgårdsdrömmar i februari
onsdag 4 februari 2009
On Interiör
Härliga krukor och vattenkannor. Romantik spets och fågelburar... känns som om jag är tillbaka i årskurs 6 då jag hade rosa tapeter... spetstextilier och fågelburar med gröna växter i, säg inte till någon men jag hade även rosa heltäckningsmatta(( de är föresten på väg tillbaka heltäckningsmattorna alltså))) i mitt rum.
Idag ska jag och maken till länets residensstad en snabb sväng. Sedan måste jag ju ladda inför morgondagens start på februaris torsdagsutmaning. Ha det bäst.
tisdag 3 februari 2009
lite "bakom" idag
jag såg tre avsnitt av greys anatomy och grät floder... Efter det hade jag sådana funderingar på att baka två långpannor med mjukpepparkakssockerkaka och bjuda de som jobbar på krisgruppen efter branden (de huserar i våra lokaler) Jag tänkte att mjuklpepparkaka alltid är en god tröst... men sen insåg jag att då skulle jag säkert äta massor själv så jag lät bli...
I går drog makens och hans kompis igång en thai matlagningskurs för ett kill/herrgäng. Maken har fixat en kursledare och nu valde de ett annat bildningsförbund än sv nord... i höstas gick de en studiecirkel i irakisk matlagning... och min man som JAG knappt lyckas få arg eller på dåligt humör, härsknade verkligen till... maten de lagade på kvällen skulle studieförbundet luncha dagen därpå och många fler irritationsmoment. Maken hade gjort inköpen och igår kom han hem hel nöjd.... efter en helkväll med thailändsk matlagning...måndag 2 februari 2009
Våran Vardag
söndag 1 februari 2009
Min lilla dröm
De renoverar möbler och man kan även lämna in dina möbler för omålning eller renovering. (här i min hemby har vår folkhögskola en ettårig utbildning om heter möbelrenovering - hade jag inget jobb skulle jag gärna gå den)
Ett blått skåp stod mitt bland allt det vita, stolsdynor i vitt och en helhärlig vit bänk med vitt fårskinn på *mums*
Det luktade lite färg i butiken då ägarinnan stod i målarkläder - helt i min smak ;) (är man målarmästar dotter så tycker jag det är "hemtrevligt" med folk som går i målarkläder och är så där kreativa)
Bordet med skåpfunktion som stod i skylten fick mitt hjärta att bulta lite extra.
*Suck* De hade till och med fårskinn då där sporadiskt utspridda som jag älskar... Här syns mina kompisar & bloggare Cafe Rävasten & Vit stil

Denna Söndag har sonen Hockey cup och för första gången denna vinter kan och ska hela familjen heja det känns bra (jag jobbar jämt men nu ska jag för 17 med). Stora Söndagskramen.


















