torsdag 14 maj 2009

Pastelligt på "jobbet"

Jag älskar den här färgen! och patinan på den gamla köks soffan! just nu är soffan full med varor som packas upp blå pärlhyacint i kruka från Sia b la...

Järn sängen ska bäddas!

Löpare i linne från Kardelen och pastelliga prylar...

Ny upp packat från Olson & Jensen

IDag är det Beckers information i Umeå som gäller hela dagen... Sedan styr vi kursen hemåt... jag hoppas det anlänt massor på butiken imorgon kommer smycken från Björg ;)

Hälsningar från Väster bottens Ostens förlovade län....

onsdag 13 maj 2009

Nya "lilla " projektet

Gla onsdag på Er everyhopa =)
Har lovat bilder på mitt nya "projekt" så här kommer några...

I ett litet krypin har vi målat väggarna i renlav och tapetserat med en sprudlande tapet från Carl von Linnés korrektion Stor pion i kruka från Sia och tvättfatet som Leila Har i sitt Orangeri står här mot den blommiga väggen.

Här ska det få husera tvålar och annat hudvänligt samt Himlas "karameller" till handdukar...

Suck vad jag längtat efter dessa Underbara varor...

Jag har nu provat bodyscrub saltet .... Helt underbart

Bort med den gamla huden inför sommarens salta dopp =)

Bord har fått vit färg och nu packar vi upp och sommar rustar...

Kate W´s tvålar delar hylla med Sias lilla vita pion....

Idag får vi besök i butiken från Sandberg Tapeters resande Det blir kul jag älskar deras tapeter... Efter det åker jag och en kollega till Umeå och kommer inte hem förrän i morgon kväll. Eftersom jag måste till Umeå kan vi inte "Öppna" på dörren till projektet på fredag - men på Fredag ser vi om vi kan öppna på lördag - annars blir det först till veckan.

Nya serie doft ljus här du sätter glaslocket under glaset här ser ni "kaffe ljuset"

Fler bilder i morgon! Ha en toppen onsdag

måndag 11 maj 2009

Intensiv vecka stundar.....

Bild Wiliams Sonoma
Men nu rusar tiden igen... Denna veckan är verkligen tjockt! fulltecknad men det är en kul vecka... idag ska jag fota så ni får se bilder från "projektet" i morgon... Valet av dagens första bild har att göra med att nu har familjen börjat prova sommar stassarna =) Sonen funderade mycket oroligt i går kväll -men alltså kommer vi att hinna packa tror ni???
(det är än "paret" veckor kvar + några dagar tills vi åker)
bild från Kitchen and bath ideas
Just nu vill jag bara köpa dubbeldörrar och fina gamla fönster och sätta in dem på alla möjliga ställen hemma!
Innan vi åker på SEMESTER ska vi göra ett "plank" så vi får en "ryggrad" till våra kaninburar utomhus. På varje sida om det planket skulle jag vilja ha ett sådant här skjulskåp.. till allt "löst" som hör till trädgårds skötsel och kaninvård. Men de hinner vi inte innan vi åker ;)

bild från Kithen and Badth ideas
Kolla in vinklarna i taket
visst är det mysigt med vinklar som inte är "vanliga"
bild från Deborah Jones
Inga härliga sängkläder kunde hjälpa mej i natt - jag var dundertrött efter den hektiska gårdagen att jag bara slocknade i soffan - och naturligtvis vaknade jag där 00.30 och kunde inte somna om halv tre gick jag upp, det var bara att ge upp.. Men då fick jag tvättat två maskiner så inget ont som inte har något gott med sig.
Bara *fniss* inte det blir samma visa i kväll
Ny arbetsvecka Nya möjligheter
Over and Out

söndag 10 maj 2009

Suck vad trevligt med Loppis

Hur kul som helst med stora loppisen. Jag gjorde faktiskt flera "varm i hjärtat" fynd,
jag har Kameran på jobbet och största fyndet i bilen Ännu
så jag kan inte visa Idag - men till veckan lovar jag.
Det krävs bara en OM MÖBLERING hemma först... och ev måste nåt UT. Jag köpte en liten Shabby vitmålad skänk/skåp med öppningsbart lock och under locket var det en nedsänkt Zink klädd låda! toppen att ha blommor i.....
Jag blev helt knäckt trött i huvudet efter loppisen av att glammm och surr i den stora hallen - men jag hade lovat dottern en stadstur... och han hade tålmodigt hjälpt till att bära (hon gjorde några loppis fynd hon med MAMMA UPP I DAGEN ;) )
då vi gick ut ur butiken Indiska så satt E.M.D utanför där och signerade skivor... Tror ni dagen blev succé när Dottern blev fotad med ERIK och fick allas autografer på den nyinköpta skivan! Sedan som grädde på moset avfyrar Danny - Men vilka vackra ögon du har!
(jag som log för mej själv när den nyblivna tonåringen i bilen på väg till Loppisen .... Mycket omsorgsfullt fördelade Mascahran på de livsfarligt låååånga ögonfransarna - Men hon fick Verkligen lön för mödan!!!) OCH en tonårs idol kan ju inte ha fel... Hon HAR Härligt stora blå Ögon ...MAMMA MALLIG JOOHOO!..
Fiffigt sätt att göra en sitt yta på eller hur! bilder ovan från Car Möbel

Nu tror ni jag har blivit GALEN bara för att jag har tappat nåt kilo... Jag Köpte nämligen en "visa låren klänning" till (se gårdagens inlägg) Jag gillar inte att visa överarmarna alls MEN TILL MITT FÖRSVAR får jag väl förklara att vi faktiskt ska på semester till TROPISK VÄRME snart och när jag provade denna underbara sak i viskos så kunde jag bara inte låta bli
Igår besökte jag butiken (säljer även på postorder) RABALDER!
min kompis Lena (Café Rävasten) tokhandlar där och skryter SÅÅÅkvallan. Nu har jag köpt mitt första plagg den svart klänningen ovan, Kragen gjorde den lite tuff bus snygg!

Om lott gör gott för figuren=) ( Rund är ju åxå en figur)
Dagens tips får bli detta
Nu blir det prom med fameljuspåret innan söndagsfrukosten, Sedan ska vi på äventyrsbad måste simma av mej lite.... Vi ska även förbi och låna hem en kaninhane + leverera sista kaninungen. Njut av söndagen

lördag 9 maj 2009

Idag hoppas jag att jag får massor gjort

Det har regnat i natt kommer värmen nu så kommer det att explodera utomhus.... Kanske får jag chans att njuta några minuter i morgon eftermiddag om solen tittar fram - den där maken som blev min förra sommaren - han är inte så dum att ha faktiskt! han fyndade något i veckan nämligen en korgstol + nack kudde + skinn TILL på blocket, så nu kan vi faktiskt mysa tillsammans om solen kikar fram MEN FÖRST HAR VI MASSOR ATT GÖRA!

Först ska vår dotter och jag på Loppis i Arcushallen (måste vara norrlands största loppis...) Tänk där står det säkert saker som jag just nu inte vet om att jag "BEHÖVER" Sedan blir det en sväng till stan har några små "måsten"

Bilder Från Country Home

Sedan när vi kommer hem ska vi hjälpa systersonen med att packa upp en ny soffa faktiskt jeans blå Ektorp från Ikea (han gillar blått och den Marina stilen) om jag sedan hinner ska jag försöka arrangera de porlande grodorna från leverantören Mr Fredrik som jag inte hann här om dagen.

Jag hämtade ut mitt Bon A Parte paket igår, helt otippatt beställde jag den här klänningen för många veckor sedan - Men nu när den kom så gillade jag den skarpt, jag brukar inte villa visa "Låren" som jag kallar dem... - alltså överarmarna och sedan var den figursydd och fodrad...inte mitt vanligaste val... men jag storm gillar den. Det andra i paketet var förstort (kan inte tro att det är sant men så var det =) Så dagens tips får bli: kolla in Bon A Parte de har nu 20% rabatt på massor. Plus att det kommit flera av "sommarens favoriter" i fler färger.

Nu ska jag ta mej en m morgon dusch och prova NYA Scrubsaltet börjar helgen med doften havsbris... HA det bäst

fredag 8 maj 2009

Morr

Denna fredagen hade kunnat börja bättre rusade ned i källaren och skulle hämta tvätt innan jobbet och då visar det sig att frysboxen inte fungerar... men det var kyla kvar så maten var inte förstörd men halv tinad !!! det blir nog att grilla ikväll!!! har lite ångest ska börja trappa upp och äta mat men jag vill nästan inte, men eftersom vi ska till Umeå nästa vecka så måste jag.
Sedan har jag Diskuterat Med byggkontoret ang vårt sökta Bygglov på jobbet- (suck hur ska det gå när jag måste prata med samma människa ang bygglovet hemma!!!! )
Jag brukar faktiskt vara positiv men i denna ordväxling så hamnade jag inte riktigt i de positiva hjulspåren... Må resten av dagen bli bättre!!!

Mild bild från Country Home får bli mitt balsam mitt i lunchen. Jag gillade verkligen dörrarna på detta skåpet. Jag fick min loppisplats på Arcus såld - men jag ska följa och hjälpa en kompis så i morgon blir det Luleå och kanske några Loppis fynd (Jag tror det är Norrlands största Loppis) Jag vet att Rödakors kretsen här i byn fick massor från fjolårets Loppis

Bilder från Country Home
Våren lyser i dag helt plötsligt med sin frånvaro! men vi får väl njuta av vår i kupa då i stället. Igår firade vi en av mina närmsta vänner Det är ju för hemskt att man knappt hinner ses eller höras, tur att man har spikade födelsedagsdatum i alla fall.Nu sk jag hämta en vårklänning från Bon A Parte och sedan blir det jobb med projektet ( säkert hela helgen)

Nej men hörninini nu ringde DHL och de ska just leverera MUNKHOLM Nu kan det bara bli en toppen fredag! SOM JAG HAR VÄNTAT på dessa miljö "tänkiga" produkterna. Ikväll ska de Saltskrubbas DET KAN JAG LOVA!!!

P&K

torsdag 7 maj 2009

1:a torsdagen i månaden = Trädgårds torsdag

1:a torsdagen i månaden = Trädgårds torsdag.
Vi fortsätter med trädgårdsutmaningen Året UT
För oss handlar det mesta runt trädgården just nu om att kratta vår alla gräsmattsytor...
men framförallt vårt trädäck och vårt blivande utomhuskök
lägligt kom denna underbara bild från Lexington igår (i deras nyhetsmail)
Snygg side board eller hur!!!

En familje medlem har slutat säga "skit åxå" hon säger istället bajs!!! när nåt går galet. Medan Morfar menar att man kan verkligen inte säga SKIT GOTT ELLER SKIT SNYGGT... Jag vet inte hur jag ut rycktsfullt nog ska säga att denna sideboard är Tok fräsch snygg!!!

I dagarna packar jag upp nya trädgårds serien i gråvit rotting snygg till vit lantstil, den franska stilen, och industriella stilen och om man gillar svart!!!

Sommrig är serien i alla fall!!!


snart i en butik Nära MEj ;)

inspirationsbild från BHG

Jag är ju lite WILD & Carzy jag gillar ju att få rensa bort vinterns döda ris och göra rent i rabatterna men jag vet inte riktigt när jag kan smuggla in lite tid till det !!!!! måste bara bli innan semestern i slutet på maj...

Den 29 maj ska vi ha det nyaste numret av Jeanne dÁrc livings härliga tidning i vår butik (om du vill kan du förhandsboka den fom fredagen den 15 maj på butiken.

Den är väl trädgårdsinspirerande om något!!!


Måste bara säga att igår kväll var det så många som kom till Cambridge kurens träff här i byn det blev varmt på mitt kontor kan jag lova. Nästa gång Carina kommer blir det Tisdagen den 19 maj kl 19 ... men då kanske vi är i en annan lokal. Lycka till nu allihopa

Oj jag glömde nästan.... Jag ska ju faktiskt trädgårdsfixa i dag på jobbet =)Jag ska packa upp fontängrodor för utom och inomhusbruk på jobbet idag från Mr Fredrik.

Tänk dig att ha hela uteplatsen full av potentiella prinsar! butiken bjuder snart på en Liten kavalkad av sommarens underbaraste grodor – utsökta som smycken, utmärkta i fontänen, bra som vattenspridare/luftfuktare och ja, helt underbara att kyssa!

Svärfar och sonen åkte igår eftermiddag och plockade stenar till butiken.. skall arrangera två "baljor med stenar vatten flytljuskoppar och fontäner idag...Nej nu måste jag göra ett ryck här - Sköt om ER

onsdag 6 maj 2009

Äntligen.. Nu är det bara att kavla upp ärmarna!

Idag är det äntligen dax för den roooligaste delen i mitt nya projekt på jobbet
idag börjar själva FIXET
Nu är det målat och det har anlänt massa nyheter från nya leverantörer
idag ska det hängas! grejjas och packas upp.
Sedan blir det nog att fota lite så ni får se vad jag hittat på!
Bild från Big Chill fridge
Just nu vet jag inte vad som tagit åt mej men jag är som ... lite... pastellig Hallååååå det måste vara vårkänslorna som spelar mej ett spratt!!!
sval kyl =) bullig och Retro ett alternativ till SMEG´s härliga serie
Gulp vaknade i morse och tänkte på kvällens in vägning
Ikväll kan de som är nyfikna och intresserade (inget köptvång) komma till vår butik (gå in från baksidan lager ingången) Kl 19.00 så ska en qwinna från stan komma och förklara vad Cambridge kuren är!
Kuren har jag ätit i drygt 5 veckor
imorse så klev jag på vågen hemma!!! sedan kröp jag ned till maken i sängen
- du kan det stämma! eller kanske vi borde byta batteri på vågen?
jag har tappat 19 kg sedan jag började
nu tror jag inte riktigt det Om det är så har jag tappat 5 kg sedan förra veckan och det har jag svårt att tro
men den visar 19 kg mindre än innan
vi får väl se ikväll
Sedan läste jag om en hollywoodstjärna som pratar om sin viktuppgång EFTER lyckad kamp mot kilona
kolla här så jag får väl glädjas så länge det varar =)
Igår fick vi leverantörs katalogen från Björg.... men jag fick inte bläddra i den förrän seeent i går kväll men det var det värt att vänta på ;) Efterjobbet igår blåste dottern & jag i väg och levererade en kaninkille till Kalix..vidare till IKEA köpte två glasmontrar till kommande BJÖRG STYCKENA, stannade till i Kalix IGEN denna gång för att köpa en tvåfackad utomhuskaninbur som vi hittat på blocket. Sedan åkte vi hem! himmel vad vi hann EFTER jobbet *puss till mammas sockerhög som följde med* och sedan sjönk jag ned i soffan och fördjupade mej bland Björgs härliga smycken Idag ska vi beställa till butiken men hur i fridens ska jag kunna begränsa mej !!!!!!

tisdag 5 maj 2009

Nu händer det saker

bild country home
Vet ni hur jag blir när det blir massor på agendan! Joo jag vaknar bara tidigare och tidigare på morgonen - jag vill som komma igång med det som ska "taitus" med! samma känsla kan jag ha när jag ska gå och lägga mej på kvällen det känns som lite "harmeligt" att måsta sova bort några timmar när man kan göra så mycket i vaket tillstånd.

bild från Sia home Fashion
Så gissa vad jag hade gjort 06.15 denna morgon =)
Jag hade packat upp en hel härlig pall från SIA som bara stod där som värsta läckerbiten på lagret och viskade "kom och se vad jaaag haaar!"

Bild Sia home fashion
Snygga blommor och vår och sommar ljus för hela slanten =)

bild Country home
Sedan kom det en kartong med mysigheter från Kate W som jag ska packa upp i kväll efter det att eftermiddagens mastodont arbetsinsats =) är avklarad.
Sedan fick vi hel härliga omslagspapper och annat skoj....

I går sålde vi tre av våra 4 kaninungar nu har vi bara en karamell kvar...
Ha en toppen tisdag

måndag 4 maj 2009

Trångt

Trångt får väl bli dagens samlingsord. Trångt om tid =) Har brutalt mycket att göra denna vecka sedan har jag trångt i huvudet av allt som ska göras och idéer som ska verkställas.

I dag ska vi dessutom klämma in två 77åringar min pappa är tvilling så det blir kalajs runt 16.00


Sedan är det trångt i mina fickor! skulle behöva fem magbälten med allt jag borde bära omkring på ...

Hittade alla dessa inspirerade vårkänslo bilder hos Country Home

Hoppas ni åxå ser fram emot denna inspirerande vecka och låter vårkänslorna "ta över"

Jag blir gla då du kikar in