söndag 14 juni 2009
sista spa upplevelsen bokad
lördag 13 juni 2009
fredag 12 juni 2009
Examensdag

och snart vänder vi hemåt igen * men inte än * - vi ska njuta lite till... men det är klart vi har massor med roliga saker på "G" när vi kommer hem vi ska hämta vår nya Karamell på tisdag samma dag som vi landar...
Och första arbetsdagen På Onsdag är det ÄNTLIGEN DAX för
Butiksöppning av nya butiken Handplockat - lääääääängtar
torsdag 11 juni 2009
Tid för egenvård...
allt är så mycket lugnare här nu jämnfört med högsäsong allt är billigare utbudet enormt och turisterna få de egna landsmännen vilar nog åxå upp sig nu...en timmes helkropps massage kostar 60:- med eller utan massageolja... du får massagen på en säng i skuggan under palmerna med havets brus som enda acompangemang.
detta gör att vi unnar oss det lite så och då ... jag njuter verkligen att se hur avslappnade barnen blir när de får sig en timma då och då de med.
Aloevera om man bränt sig... barnen badar oftast i T-shirt men det enda de inte saknar med Thailands semestrarna när vi är hemma är all denna insmörjning som Hampus säger... vi smörjer oss ju hela tiden på morgonen på dagen och på kvällen efter duschen...det var dagens rapport
onsdag 10 juni 2009
Vi har inget Garage
OCH (..drömmande..) verktyg...
Att nu allt i detta garage på bilderna från BHG är sommar fräscht målat gör ju inte att det ser mindre inbjudande ut!
Jag är fast besluten om att det bor en "Mulle Meck" i oss alla.
tisdag 9 juni 2009
måndag 8 juni 2009
Zinkbadkar Köpes
söndag 7 juni 2009
Det är VARMT
Tiden går fort när man har roligt himmel snart ska vi åka hem...
Jag avverkar pocket böcker på löpande band och vilar kropp och själ...lördag 6 juni 2009
YuMmy på Nationaldagen?
fredag 5 juni 2009
Inga tider att passa
Ett av det absolut bästa med semester oavsett som man är i Thailand eller på kaaalfjället är väl ändå att man INTE har några tider att passa... man behöver inte se i almanackan för att se vad man ska göra i eftermiddag och i kväll och i morgon och sedan inga komihåg LAPPAR
(men jag är övertygad att det ligger lappar på mitt skrivbord när jag kommer tillbaka)
torsdag 4 juni 2009
Första torsdagen i månaden = Trädgårdstorsdag
Trädgårds torsdag... Asien är bördigt och Vi njuter av grönskan... men det är ju så bananplantor och gummiträd istället för den svenska grönskan... vi hann precius njuta av häggen utanför köksfönstret innan vi åkte. Det ska bli ett litet nytt "land" när vi kommer hem
eller så blir det "bara örter/kryddor i krukor runt blivande utomhusköket.
Det blir kul att se vad som "hänt " växtmässigt när vi kommer hemonsdag 3 juni 2009
tisdag 2 juni 2009
Vad blir det till middag idag?

måndag 1 juni 2009
1 juni

söndag 31 maj 2009
M som i Mamma
Men förstås för mej personligen så är dagen inte den samma nu när jag inte har min mamma kvar i livet ... Men det är ju faktiskt hennes dag i dag, så det kommer en varm hälsning till dej idag då jag inte kan besöka din plats eftersom vi är på semester
















