söndag 14 juni 2009

sista spa upplevelsen bokad

Nu har Mia och jag bokat vaar sista spa upplevelse haer i Thailand
sedan maaste vi boerja se om vi faar ned allt som har inhandladst paa diverse shoppingrundor under denna semester
hoppas ni har det bra daer hemma med

lördag 13 juni 2009

Blommar Syrenen hemma nu?

Bild BHG
Hej Funderar lite på hur ni har det där hemma!!!
Blommar Syrenen nu?

fredag 12 juni 2009

Examensdag

Idag får många skolor sjunga den blomstertid nu kommer...

vi nynnar den i duschen okej!!!!

vi har verkligen fått en försmak på sommaren

och snart vänder vi hemåt igen * men inte än * - vi ska njuta lite till... men det är klart vi har massor med roliga saker på "G" när vi kommer hem vi ska hämta vår nya Karamell på tisdag samma dag som vi landar... Och första arbetsdagen På Onsdag är det ÄNTLIGEN DAX för

Butiksöppning av nya butiken Handplockat - lääääääängtar

torsdag 11 juni 2009

Tid för egenvård...

När vi åker hit vet vi att vi får vila .. och vara tillsammans
och att det finns tid (och råd) för egenvård ... vi har valt att åka till Thailand då det är lågsäsong vi åker under den sk monsun perioden.../ regn perioden... det KAN regna någon förmiddag eller natt men vi har peppar peppar verkligen haft tur de gånger vi rest hit under den här perioden.
allt är så mycket lugnare här nu jämnfört med högsäsong allt är billigare utbudet enormt och turisterna få de egna landsmännen vilar nog åxå upp sig nu...
en timmes helkropps massage kostar 60:- med eller utan massageolja... du får massagen på en säng i skuggan under palmerna med havets brus som enda acompangemang.
detta gör att vi unnar oss det lite så och då ... jag njuter verkligen att se hur avslappnade barnen blir när de får sig en timma då och då de med.
Aloevera om man bränt sig... barnen badar oftast i T-shirt men det enda de inte saknar med Thailands semestrarna när vi är hemma är all denna insmörjning som Hampus säger... vi smörjer oss ju hela tiden på morgonen på dagen och på kvällen efter duschen...

det var dagens rapport

onsdag 10 juni 2009

Vi har inget Garage

Några förvaringstanskar mitt i semestern....
Vi bor i ett av byggdens äldsta hus... vi har en bagarstuga, lillstuga och häbbre så jag klagar verkligen inte Men det är ju en faslig TUR att jag inte har en Mekande man... Det finns Herrar som prompt skall låta GARAGET styra vid hus inköp... (nej jäklar han måste få en extra pöss bara för att han inte är sådan ) Vi har ju INGET GARAGE.
Men tänk vilken lyx Var sak på sin plats ... slalomutrustningen
färgburkar ... skarvsladdar...
säsongs saker..

OCH (..drömmande..) verktyg...

Att nu allt i detta garage på bilderna från BHG är sommar fräscht målat gör ju inte att det ser mindre inbjudande ut!

Jag är fast besluten om att det bor en "Mulle Meck" i oss alla.

tisdag 9 juni 2009

Middagar med havsutsikt

Bild BHG
Nu är vi faktiskt bortskämda med att äta middag med havs sutsikt ... men vi njuter inte mindre för det! Semester = inget i och ur rustande ur diskmaskinen, ingen frukost som ska rustas undan... inget köks arbeta alls faktiskt (förutom Thaimatlagningskursen jag vill gå när vi ändå är här

måndag 8 juni 2009

Zinkbadkar Köpes

jag har ååå många användningsområden för ett eller flera zink badkar
som här dryck på kylning med is och vatten...
har du ett till salu eller vet någon som vill sälja ett zinkbadkar maila mej
så hör jag av mej så fort vi är tillbaka på svensk mark =)
Maila mej i så fall...
Sköt om Er och tack för titten

söndag 7 juni 2009

Det är VARMT

Det är varmt och vi har fullt upp med att hålla vätske nivån i schack
Ett toppen semester och sommar tips är verkligen Resorb.. brustablett som är vätske ersättning. Finns i två smaker Svart vinbär eller apelsin... Hela familjen tar en varje morgon.
Tiden går fort när man har roligt himmel snart ska vi åka hem...
Jag avverkar pocket böcker på löpande band och vilar kropp och själ...
jag tror att största vilan är att... mobiltelefonen inte ringer stup i ett
tropiska kramar

lördag 6 juni 2009

YuMmy på Nationaldagen?

Firar du Nationaldagen lika vilt som norrmännen?

blir det go middag i goda vänners lag ?

Eller bakar du något för att fira?

bilder Sandra Kay
Vi får väl sjunga nationalsången på balkongen
och sedan ta en dessert under palmerna i kväll!!!
ha en bra Nationaldag och glöm inte att flagga om du har flaggstång!
Svenska hälsningar från Bang Tao

fredag 5 juni 2009

Inga tider att passa

Ett av det absolut bästa med semester oavsett som man är i Thailand eller på kaaalfjället är väl ändå att man INTE har några tider att passa... man behöver inte se i almanackan för att se vad man ska göra i eftermiddag och i kväll och i morgon och sedan inga komihåg LAPPAR

(men jag är övertygad att det ligger lappar på mitt skrivbord när jag kommer tillbaka)


Bilder country home
Sedan det där med att kunna ta sig tid att läsa en bok eller ägna sig åt ett pyssel (Dottern Å jag brukar ta med oss lite halsbandsdelar så vi gör oss en semester fotlänk eller armband och halsband) Det är åxå semester!
Vad är Semester för dej?
Posted by Picasa

torsdag 4 juni 2009

Första torsdagen i månaden = Trädgårdstorsdag

Trädgårds torsdag... Asien är bördigt och Vi njuter av grönskan... men det är ju så bananplantor och gummiträd istället för den svenska grönskan... vi hann precius njuta av häggen utanför köksfönstret innan vi åkte. Det ska bli ett litet nytt "land" när vi kommer hem eller så blir det "bara örter/kryddor i krukor runt blivande utomhusköket.
Det blir kul att se vad som "hänt " växtmässigt när vi kommer hem
bilder från BHG

skulle vilja utöka jordgubbslandet i några pallkragar ... vi får väl se...

onsdag 3 juni 2009

Det blir en dag på stranden...

-Vad ska vi göra imorgon? - Vi får väl se...
-Du jag tycker inte vi gör något alls =)

tisdag 2 juni 2009

Vad blir det till middag idag?

Hoppas ni åxå njuter av GOD MAT
Det Thailändska köket är oootroligt gott.... Massor med Grönsaker och spännande kryddblandingar.
bild Sandra Kay
Nej hörni efter en kanon frukost buffe kanske man skulle bege sig ned till stranden och få sig lite massage till tonerna av havets brus och skuggan av palmerna!
Ska ni med?
eller jobbar ni idag ;)

måndag 1 juni 2009

1 juni

Himmel vad tiden går fort nyss var det jul med allt vad det innebär! och vips står sommarn inför dörren.... Nu har vi "landat" För mej tar det många dagar innan jag varvat ned... inte förrän sista veckan brukar jag bli så där!!! riktigt avslappnad... men om vi säger som så ! Jag jobbar på det!
Med paa hitresan var en gamal resebyraa kollega fraan mitt gamla jobb \Carina som jag jobbat med paa ortens resebyraa aakte med vaart plan ned till Thailand hon skulle paa en studieresa med Fritidsresor... (man faar besoeka landet och kolla in hotell saa man kan saelja in det baettre)i dag har hon gjort sin arbetsvecka haer nere och reser hem, men vi har faktiskt tvaa veckor kvar kaenns helt okej faktiskt... denna morgon hade vi staellt klockan tidigt nu baer det stax av paa en djungelsafari barnen aer spaenda och vi aater kommer i morgon med rapport... nu ska vi rida elefant och bada i vattenfall i morgon efter en natt i djungeln blir det en tur i kanot.
Hoppas ni åxå har det bra

söndag 31 maj 2009

M som i Mamma

MMMMmmm Mors dag i dag Nu när man själv är mamma har den dagen blivit annorlunda =) idag kan jag verkligen inte klaga jag får vara tillsammans med min bägge barn hela dagen och vi har det bra =)
( i gaar hade vi foersta soldagen det har regnat alla andra dagar vi har legat i regnet vid polen och smoerjt in oss med solskydd ) Min man hade roeda korkskruvar i haaret naer han var liten idag aer han inte roed haarig MEN han har u faerrgaar braent sig utan att solen lyst paa honom...)
Njuter av Thailand och varvar ned men framför allt hinner vi prata med varandra Det är så mysigt. Måste gratta alla er andra mödrar där ute i bloggsvfären...
Men förstås för mej personligen så är dagen inte den samma nu när jag inte har min mamma kvar i livet ... Men det är ju faktiskt hennes dag i dag, så det kommer en varm hälsning till dej idag då jag inte kan besöka din plats eftersom vi är på semester
men tänker på dej det gör jag ju nästa varje dag - saknar dej Mams
Sedan har vi det där med morsdagsgåvor!!! ibland är det enklaste det bästa glöm inte det!
Grattis kram från Thailand kommer det flygandes här till svärmor med.
Njut av söndagen vänner i morgon aaker vi paa djungelsafari och ska sova i hyddor och rida elefant....