tisdag 13 oktober 2009
skyltat om lite....
måndag 12 oktober 2009
Kaos (Jag är nog GALEN)
Det är helt vansinnnigt och innan veckan är slut så vet vi hur det gick med den saken!
söndag 11 oktober 2009
Jag kommer att lukta gott när jag jobbat färdigt idag!
Handjord tvål med en underbar doft av Vitt the. Ca 100 gr
Bild BoställetMidsommarhelgen hade vi den på Toan och alla såg så fundersam ut då de kom ut och luktade sedan på sina händer....
Hittade denna bild på leverantörens varor, det är många danska butiker som säljer dessa härliga sortiment, men i Sverige är vi inte så många! vi har butiken i Norrbotten men får ibland skicka varor t o m till Skåne.. Ljusen bruka vi ofta skicka söderöver... Hela serien är underbar...
Bild Boställetjag ska unna mej lite Handbolls skådning idag kl 9.00 Vår dotter har cup (men jag måste lasta och dra över varorna så jag kan bara se en match)
fredag 9 oktober 2009
Livsfarligt .. jag kan få "Mersmak"
i våras var vi på Charter resa med grann familjen till "regnperiodens Thailand" men då fick jag inte ta ut semester utan var tvungen att ta ut lite från "övertidskonto". Sååå den härliga fredag står det Årets semesterpremiär på ;)

idag fortsätter gänget att packa upp på jobbet.... så bilder är från en av de leverantörer som just levererat. (Ni ska ju inte tro att jag kunde hålla mej, jag var ned på morgonen och skruvade upp två olika sorters zink hyllor på butiken Handplockat denna morgon. De är verkligen fina ska fota i helgen så ni får se dem.
torsdag 8 oktober 2009
Massor med "Feel Good"
Jisses Amalia vad jag har suktat och längtat och väntat1 men denna morgon fick jag äntligen packa upp helt brutalt snygga skarvs smycken och klockor...
Jag ska fota det ny skyltade fönstret så ni får se... (6 olika leveranser igår och idag förstår ni att vi myser i alla leverans kartonger..)
Här är något mera som jag packat upp i dag från lappmarkerna kommer märket
c/o Gerd här kan ni läsa mera om det Svenska ECO företaget som nu finns på Handplockat... och i dag önskar jag att jag via "cyber rymden" kunde bjuda er Alla på en:
Vanilla Kiss
Vanilla Kiss är en ljuvligt doftande kroppsolja som ger näring åt både kropp och sinne. Eteriska oljan av bergamott är antiseptisk och passar till alla hudtyper. Eteriska oljan av mandarin förebygger alla typer av hudbristningar samt anses vara cellförnyande. Rapsoljan med dess antiinflammatoriska egenskaper ger i sammklang med den kallpressade vanilj- och sheasmörsoljan en rikligt återfuktad hud. Använd; Efter dusch när porerna fortfarande är öppna för hela kroppen eller delar. Passar utmärkt som ekoparfym, smörj in hals, dekoltage och armar.
Vi har fler produkter : Eco Lip Gloss, Bastu scrub, ljuvliga badsalt och Lip Care... kom in och "prov lukta " Himmel vad vi jobbar på med alla leveranser.. men kul är det! nu är lunchen sent om sider över back to work.
Vi laddar just nu med massor av Feel Good produkter, känns det som. Jag ska köpa med mej lite hem och testa... det kan behövas efter denna arbetsdag som började kl 04.00 ;)
onsdag 7 oktober 2009
Yeayh! nu står kartongerna på vårt lager!
Idag fylldes lagret på Butiken Handplockat med kartonger.......
Jag har visat bilder från Danska mässan två gånger tidigare i bloggen
fler inspirationsbilder hittar ni HÄR
Så vi kan börja packa upp!
Ikväll ska jag och maken Till Kåbdalis på företagsvisning (Kåbdalis skidanläggning) men nu känns det som om man inte har tid, men det blir säkert trevligt.
tisdag 6 oktober 2009
Nu ska här pysslas!!!
Vår dotter är verkligen en pysselfia hon tar gärna fram sy maskinen hon fick i julklapp för två år sedan (IKEAS till Kanonpris en bra nybörjar maskin) förra veckan sydde hon en enkel men dock en kjol. Veckan innan var kreationen en väska!
På övervåningen har vi en vrå (vårt hus har verkligen inte något kontors eller pysselrum vi har "få rum " helt enkelt) så vi har gjort en vrå bakom trappan - där man kan pyssla OCH Lämna kaoset FRAMME till nästa dag då man kan fortsätta!Det började med att vi fick hem det här "idéhäftet" som vi säljer på butiken Handplockat... och jag förstår min dotter det är massor med inspirerande bilder och bra beskrivningar i den....
Idag ska jag beställa hem mera material så kreativiteten kan blomma vidare... Nu är ju stackarn uppvuxen i en företagarfamilj så hon vill sälja några alster... jag har försökt säga åt henne att man får låna ett bord En dag på hantverksdagarna om man sitter där och producerar samtidigt ... men hon funderar fortfarande.
himmel vad jag skulle vilja pyssla MED henne men just nu är det för mycket på jobbet men kanske man kan klämma in nån stund till helgen...
11kollin anlände igår så idag ska det packas upp saker, tur att vi har driftiga anställda ;)
Jag ska hjälpa min systerson med diverse saker till hemmet så idag är jag jourhavande moster. Sedan ska jag leverera några hyllor till Lotta med bloggen Västbacken ... hon jobbar med sin nya butik... pirr hon öppnar 29 oktober DET ÄR JU SNART!!!!
HA en kalasbra tisdag everyhopa!
måndag 5 oktober 2009
Interiör & Design
Tänkte visa lite bilder från en monter på Danska mässan! här handlade vi till vår andra butik Interiör och Design... Denna och två veckor framåt kommer Stora delar av alla inköp inför Höst vinter och Julen. Nu kommer tiden att gå undan och vi får Julstämning tidigare då vi dagligen packar upp Julsaker.
Denna nya leverantör har otroliga priser och rolig design. kommer till vår interiör & Glasbutik.
HUA för några minuter sedan denna morgon, har det skett ett RÅNFÖRSÖK på handelsbanken i Älvsbyn personalen är skärrade.. Här tror man att man bor på en liten trygg ort... Gulp.
Jag har ett litet "pirrigt" projekt som kanske kan bli något... idag har första kontakten tagits så jag hoppas på snabb handläggning.
söndag 4 oktober 2009
Glad kanelbullens dag!
Vi har nämligenEXTRA öppet 12-15.00 Idag
kom in och se vad vi hittar på då

















