tisdag 13 oktober 2009

skyltat om lite....

"Badsmelter" på snygga våningsfatet i bakgrunden alla bilder idag från butiken Handplockat.
Flera nya sorters handgjorda tvålar och doftljus i glas - i bakgrunden syns vårt skyltfönster..
Jag har spikat upp ett fönster högst upp i fönstret, där jag hängde upp de nya halsdukarna *love* hoppas ni ser trots att det blev lite rörigt med 4 bilder på samma skyltfönster...
Fiffiga Eivor som jobbar hos oss - hittade denna hylla i källaren jag hade sett den 50 ggr men aldrig tänkt på den, nu är den målad vit och väntar på stora Bruka leveransen.
Nya krokar.. ett två tre fyra idag är alla råd dyra.... jag ska på Möte i Luleå kl 09.00 men är snabbt tillbaka ( håll tummarna för mej idag - jag ror med så många åror just nu !)
P & K - Eder

måndag 12 oktober 2009

Kaos (Jag är nog GALEN)


bild hittade jag Här

Men vilken DAG jag har knappt hunnit in på HP idag
jag sprang in och hämtade en Cambridgepåse till Lunch
(Tack Agneta för att du blev mitt andningshål och lunch tillflyktsort idag)
Jag inser nu Att jag inte är riktigt K L O K... Vi "gör om" hemma = total kaos sängen har invaderat vardagsrummet, gavlarna står i hallen köket har inga luckor och MAN SER ALLT ! (Inte någon mild vilsam syn) Det är SAKER ÖVERALLT...
Om en dryg månad ska vi hålla i ett sprakande partaj hur i fridens ska jag få DET att gå i hop?
IDag har jag helt brutalt dragit igång ett projekt till på jobbet
Det är helt vansinnnigt och innan veckan är slut så vet vi hur det gick med den saken!
Kaos är "my middle name" denna vecka
Jag kommer att bli IDIOT FÖRKLARAD innan veckan är slut sanna mina ord!

söndag 11 oktober 2009

Jag kommer att lukta gott när jag jobbat färdigt idag!

Handjord tvål med en underbar doft av Vitt the. Ca 100 gr
Det är Ingen NYHET att jag älskar vår lilla Danska leverantör som har sådant miljötänk och gör allt för hand!!!
Efterlängtad Saltscrub, Oj så många kunder som frågat efter denna (den har varit slut i flera veckor) men nu är de här !
Det blir sådant ONÖDIGT DUBBELJOBB när transportbolagen lämnar varorna på FEL butik... SUCK det innebär att NÅGON (gissa vem) ska dra /bära godset till rätt butik. I fredags var jag Ledig och då hade det anlänt två leveranser. Dessa härliga efterfrågade varor och en leverans från en ny leverantör...= denna söndag är räddad! Bild Bostället
Det här är vår absoluta storsäljare Lakrits tvålen Jag vill bara ta en tugga i den...
Midsommarhelgen hade vi den på Toan och alla såg så fundersam ut då de kom ut och luktade sedan på sina händer....

Kaffe Ljus (locket anv som fat när du inte eldar) Rose ljus och
"Badsmelter med liten torkad ros i.

Hittade denna bild på leverantörens varor, det är många danska butiker som säljer dessa härliga sortiment, men i Sverige är vi inte så många! vi har butiken i Norrbotten men får ibland skicka varor t o m till Skåne.. Ljusen bruka vi ofta skicka söderöver... Hela serien är underbar...
Bild Bostället
Handjord tvål med en underbar doft av choklad och vanilj. Ca 100 gr
Vill du se härliga bilder från deras monter kan du se mitt tidigare blogginlägg HÄR
jag ska unna mej lite Handbolls skådning idag kl 9.00 Vår dotter har cup (men jag måste lasta och dra över varorna så jag kan bara se en match) Ikväll blir det mysmiddag hos våra grannar det blir en toppen final på denna helgen (myser över att vi fått så mycket gjort)

fredag 9 oktober 2009

Livsfarligt .. jag kan få "Mersmak"

Hej alla goa bloggbesökare hoppas ni har det bra och att höstsolen lyser på Er med!
Vet ni en sak! vet ni vad det är för en speciell dag idag?
jag säger det om ni lovar att inte tala om det för någon ;)

Idag är det årets första Semesterdag (bara ledig idag- man ska ju inte ta i fööör mkt)
i våras var vi på Charter resa med grann familjen till "regnperiodens Thailand" men då fick jag inte ta ut semester utan var tvungen att ta ut lite från "övertidskonto". Sååå den härliga fredag står det Årets semesterpremiär på ;)

idag fortsätter gänget att packa upp på jobbet.... så bilder är från en av de leverantörer som just levererat. (Ni ska ju inte tro att jag kunde hålla mej, jag var ned på morgonen och skruvade upp två olika sorters zink hyllor på butiken Handplockat denna morgon. De är verkligen fina ska fota i helgen så ni får se dem.

Denna Coola lampa kom igår den blir nog upphängd idag den har verkligen Attityd tycker jag.

Inser att jag glömt att visa vad jag shoppade förra veckan på Rabalder!
koftan till höger köpte jag två av! dels i svart /grått och sedan i jeans blått /marinblått sedan tunikan i ljung & tightsen i samma, deras plagg är helt underbara att ha på sig.
Nej nu ska jag stänga av mobilen, låsa ytterdörren och ta i tu med sovrummet så vi kan få vår Make over...
NJUT AV FREDAGEN Det är en vecka tills nästa ;)

torsdag 8 oktober 2009

Massor med "Feel Good"

Jisses Amalia vad jag har suktat och längtat och väntat1 men denna morgon fick jag äntligen packa upp helt brutalt snygga skarvs smycken och klockor...

Jag ska fota det ny skyltade fönstret så ni får se... (6 olika leveranser igår och idag förstår ni att vi myser i alla leverans kartonger..)

Här är något mera som jag packat upp i dag från lappmarkerna kommer märket

c/o Gerd här kan ni läsa mera om det Svenska ECO företaget som nu finns på Handplockat... och i dag önskar jag att jag via "cyber rymden" kunde bjuda er Alla på en:

Vanilla Kiss
Vanilla Kiss är en ljuvligt doftande kroppsolja som ger näring åt både kropp och sinne. Eteriska oljan av bergamott är antiseptisk och passar till alla hudtyper. Eteriska oljan av mandarin förebygger alla typer av hudbristningar samt anses vara cellförnyande. Rapsoljan med dess antiinflammatoriska egenskaper ger i sammklang med den kallpressade vanilj- och sheasmörsoljan en rikligt återfuktad hud. Använd; Efter dusch när porerna fortfarande är öppna för hela kroppen eller delar. Passar utmärkt som ekoparfym, smörj in hals, dekoltage och armar.

Vi har fler produkter : Eco Lip Gloss, Bastu scrub, ljuvliga badsalt och Lip Care... kom in och "prov lukta " Himmel vad vi jobbar på med alla leveranser.. men kul är det! nu är lunchen sent om sider över back to work.

Vi laddar just nu med massor av Feel Good produkter, känns det som. Jag ska köpa med mej lite hem och testa... det kan behövas efter denna arbetsdag som började kl 04.00 ;)

onsdag 7 oktober 2009

Yeayh! nu står kartongerna på vårt lager!

Har bloggat Tidigare om våran NYA LEVERANTÖR
Idag fylldes lagret på Butiken Handplockat med kartonger.......

Jag har visat bilder från Danska mässan två gånger tidigare i bloggen
fler inspirationsbilder hittar ni HÄR

Nu har jag just räknat ut priser och ska springa över (i snöslasket) till Butiken

Så vi kan börja packa upp!

Ikväll ska jag och maken Till Kåbdalis på företagsvisning (Kåbdalis skidanläggning) men nu känns det som om man inte har tid, men det blir säkert trevligt.

Det kliar i fingrarna att packa upp Julsakerna och det är lite deppigt att inte få ta fram dem redan nu med de får snällt vänta tills mässan innan de åker fram
kram på er goa besökare

tisdag 6 oktober 2009

Nu ska här pysslas!!!

Vår dotter är verkligen en pysselfia hon tar gärna fram sy maskinen hon fick i julklapp för två år sedan (IKEAS till Kanonpris en bra nybörjar maskin) förra veckan sydde hon en enkel men dock en kjol. Veckan innan var kreationen en väska!
På övervåningen har vi en vrå (vårt hus har verkligen inte något kontors eller pysselrum vi har "få rum " helt enkelt) så vi har gjort en vrå bakom trappan - där man kan pyssla OCH Lämna kaoset FRAMME till nästa dag då man kan fortsätta!

Det började med att vi fick hem det här "idéhäftet" som vi säljer på butiken Handplockat... och jag förstår min dotter det är massor med inspirerande bilder och bra beskrivningar i den....

Inte bara "sy pyssel" utan en hel del pappers pyssel med ;)

Idag ska jag beställa hem mera material så kreativiteten kan blomma vidare... Nu är ju stackarn uppvuxen i en företagarfamilj så hon vill sälja några alster... jag har försökt säga åt henne att man får låna ett bord En dag på hantverksdagarna om man sitter där och producerar samtidigt ... men hon funderar fortfarande.

himmel vad jag skulle vilja pyssla MED henne men just nu är det för mycket på jobbet men kanske man kan klämma in nån stund till helgen...

11kollin anlände igår så idag ska det packas upp saker, tur att vi har driftiga anställda ;)
Jag ska hjälpa min systerson med diverse saker till hemmet så idag är jag jourhavande moster. Sedan ska jag leverera några hyllor till Lotta med bloggen Västbacken ... hon jobbar med sin nya butik... pirr hon öppnar 29 oktober DET ÄR JU SNART!!!!

HA en kalasbra tisdag everyhopa!

måndag 5 oktober 2009

Interiör & Design

God Jul .. nej inte ännu. Men vi jobbar på det;)
Nu är det klart att det blir stängt på butiken Handplockat Mån 2 och tisdag 3 nov.
För att sedan JULÖPPNA onsdagen den 4 November...

Tänkte visa lite bilder från en monter på Danska mässan! här handlade vi till vår andra butik Interiör och Design... Denna och två veckor framåt kommer Stora delar av alla inköp inför Höst vinter och Julen.

Nu kommer tiden att gå undan och vi får Julstämning tidigare då vi dagligen packar upp Julsaker.

Denna nya leverantör har otroliga priser och rolig design. kommer till vår interiör & Glasbutik.

HUA för några minuter sedan denna morgon, har det skett ett RÅNFÖRSÖK på handelsbanken i Älvsbyn personalen är skärrade.. Här tror man att man bor på en liten trygg ort... Gulp.

Jag har ett litet "pirrigt" projekt som kanske kan bli något... idag har första kontakten tagits så jag hoppas på snabb handläggning.

Kram på Er

söndag 4 oktober 2009

Glad kanelbullens dag!

Denna morgon har vi åkt till grannkommunen och hämtat färska kanelbullar som vi säljer idag på Kanelbullens dag (bilden idag frånn Cafe rävasten som även bakat bullarna)
5cm SNÖ och slask på vägen så vi hade problem att hinna tillbaka till butiken skulle öppnas
Vi har nämligen
EXTRA öppet 12-15.00 Idag
kom in och se vad vi hittar på då