måndag 15 mars 2010

LJUSET!

bilder Dave Coote

Hittade dessa härliga bilder och tänke att ni åxå skulle få se något snyggt! Snyggt i mina ögon i alla fall! ljust och enkelt =)

LÅNG och HÄRLIG söndag igår. Dagen började med en vinter solskens promenad och sedan fortsatte bara solskenet även inomhus hela dagen!
Rensade ut 5 garderober såååå välbehövligt! och befriande =)

Tänk! jag lyxade faktisk till det med att efter renbäddandet ligga och läsa en stund DET är lyx det =) Idag och imorgon är det en hel del som ska göras, sedan imogon em hoppar maken och jag i bilen söderut..... vi ska på jobb Ons-fre i stockholm och lördagmorgon ska vi vara i Örnsköldsvik där vår son buggtävlar och sedan lördag kväll bär det av hemåt igen!!!!

Säger det igen: Bättre att vara ute på hal is och ha det glatt än gå i lera och sörja!

Sköt om er Bloggbesökare

lördag 13 mars 2010

shoppat liiite

Ett litet blogginlägg så här en lördagskväll!
Jaaag skulle ju inte eg ha något förutom Bubbelgums koftan ;) som jag spanat in i Rabalders katalog som damp ned i brevlådan igår.... Kul när man spanar in något åker dit och det känns SÅ rätt Bubbelgums koftan i !!! Rosa!!!! (bilden ovan) fick följa med hem vill du kika lite närmare på Rabalder gör du det här !
Sedan blev det liiite till .... halsduk två färgad med paisley mönster ;) och nya lilla älsklingströjan fick följa med hem i grått OCH blått älskar tröjor m knappar och denna var karamell feminin...
Dessa Logg T-shirts har jag (rodnar) snart i alla färger! denna åxå ROSA 99:- demin scarf med virkat avslut ... ALLT H&M
Vad är det med mej just nu ? känns som om jag går igenom min period i årskurs 8 HALLÅ !!! ROSA & DEMIN???? Hur som haver så har dagen varit helmysig Tack A & C för att ni "hakade på"
Nu denna lördag har jag fastighetsjour och har nyss hyrt ut en 2:a hoppas helgen blir lugn och att jag får mysa med "Mello" på TV utan att måste åka ut på "Utryckning" i fastigheterna!

Måste tipsa om detta underbara reportage - Mari är journalist och har faktiskt gjort ett reportage hos oss om "tomtebodan" en jul. Nu visar hon generöst upp sitt hem kolla in HEMMAVID
ett hem helt i min smak =)

fredag 12 mars 2010

Glad trots miss i planeringen...

ÅÅÅH jag tänker sällan tanken, men idag är jag NÖJD över dagens arbete - det ger en viss tillfredsställelse måste jag säga! på förmiddagen började Lena på Hp och jag att "ta tag i det vi velat göra länge" så vi har jobbat med några olika miljöer... KULIT!
HP (för ev nya besökare här på bloggen) är vår butik Handplockat.
Det behövdes verkligen... jag har så många idéer men tidsbristen gör att allt inte alltid hinner UT GENOM FINGRARNA! men idag hann vi en hel del
*skönt*

Jag trivs verkligen med det "Grönskande" bordet där krukor ljuspunkter och "fusk" växter samsas i trängseln och trivs hemtrevligt!


Jag hade vissa förhoppningar för dagen -vi hade fått en möjlighet och hela familjen höll tummarna och levde på hoppet! Men dessa planer GRUSADES och då ÄR det MÖRTIGT när det är pga någon annan - något man själv inte kan påverkar... suck men livet går vidare och det kommer fler chanser !
Tur man är optismist och sällan deppar, men det kan vara svårt ibland att få barnen att förstå det =) när man hoppas och vill!
Fredag sug på den inte dum dag alls!
i kväll ska sonen på förfezt och sedan ska hela bugg gruppen "visa upp sig " på Stuffa ( Stuffa är en allmän danskurs för åk 4-6) då ska vi dit och se hur kul de har =)
Imorgon blir det en tripp till storstan med två härliga tjejkompisar - har spanat in en bubbelgums färgad sak på RABALDER som jag så gärna vill ska sitta snyggt på lilla stora mej!
Kramen

torsdag 11 mars 2010

Nya smycken från USA =)

Lena packar just upp Nya smycken på Butiken Handplockat

Härliga texter:

* She made the shole world feel like home*

*She Follows her heart*

*keep calm collect junk*

*She listened of her hert above all other voices*

*She decided to start living the life she imagined*

Fler bilder kommer på Butiksbloggen ;) Visst är de fina =)

Idag har jag packat upp massa "vår fräscha" saker på HP och snabb skyltat om i ett fönster... snart nalkas det PÅSK mina vänner

onsdag 10 mars 2010

Det är så kul nu när allt anländer...

IDag fick vi varor från Green Gate & Mr Plant

Jag borde eg vara nere på jobbet ikväll och skylta om i ett av skyltfönstrena med allt nytt! men det får bli en tidig morgon istället =). Dagens Bild är från Brukas Showroom i Frihamnen tänk vilken inspirerande arbetsmiljö de har, hamnen och allt snyggt omkring sig =)

Genom det runda fönstret ser man från showrummet genom kontorlandskapet ut mot hamnen
Sköt om ER

Piggt och härligt

Måste bara tipsa om den här lilla godingen som min kusin Maria i sin tur tipsade mej om för flera år sedan - nu har jag inte använt den på något år, men köpte en när jag var till Danmark på taxfree då jag mindes hur härlig den är! Nu är jag så där "helt SÅLD" igen...
Här kan ni läsa lite mera om Clarins Beauty Flash Balm !!!

måndag 8 mars 2010

fler mönster från Danmark

Fortsätter med bilder från samma leverantör som gårdagens inlägg

Visst är "strand madrass- filtarna fina =)

Jag har börjat med Munkholms härliga scrub salt så man är redo inför Beach 2010 ;)

Härliga mönster färger och varor...

Vi har köpt in Vaxdukar, necesärer, kuddar, strand madrasser, väskor, bordstabletter mm

De hade massor med snygga saker =)

Leveransern väntas in om någon vecka =)

Posted by Picasa

söndag 7 mars 2010

Färg hos ny leverantör

Vi har just nu bara en katt (vår favoritkille Fransson blev akut sjuk i början på februari då jag var i Danmark på Mässan Formland saknar honom varje dag och det gör lilltösen vi har kvar åxå) Så nu har vi "bara" vår Ragdolltjej Nova kvar henne har vi nu haft i 1år och 2månader. Nu har hon "rallat" i ca 3 veckor, denna morgon som SKULLE bli min första SOVMORGON på jag vet inte HUR länge så jamade eller ska jag säga skrek hon ut sin "längtan" redan vid femtiden så nu KAN jag inte somna om... Nååå ja det blir ju inte alltid som man tänktsig =) sova ut får jag göra nån annan gång!

Ibland blir det inte som man tänkt sig.. jag hade bestämt mej för att ta in en ny leverantör innan jag åkte till Danmark men jag hamnade om och om igen i montern bredvid...


OCH innan de fyra mässdagarna var över så hade jag handlat där istället =)


Vaxdukar, "beach" madrasser ihoprullad ovan, kuddar och annat textil.


... för er som tittar in här ibland P R I C K A R ;) inget ovanligt eller HUR!!! fler bilder och varor från denna nya leverantör kommer imorgon =)
ha en toppensöndag everyhopa

lördag 6 mars 2010

Sista Sportlovshelgen !

Idag bjuder jag på härliga vintriga sportlovsrecept klicka på bilderna så är det bara att njuta jag formligen lusläser La Parfait Jag tycker de har sådana underbara bilder och recept jag blir GLAD helt enkelt, när jag bläddrar bland sidorna och bara njuter (äter ju camebridge så inget njutningsfullt i gommen men ÖGONGODIS kan man alltid njuta av)

OJ vart tog denna sportlovsvecka vägen? Det finns anledningar varför jag bara kunnat vara ledig med mina barn en eftermiddag! Men den eftermiddagen njöt vi OCH sportande som sig bör när det är sportlov! Vi åkte till Boden och besökte NOORDPOOLEN där simmade vi och äventyrsbadade vi och det var härligt (var tvungen att köpa mej en ny baddräkt den gamla var för stor DET var ju hur KUL som helst ;) )

Är det någon av Er som har provat något av alla våra nya Tesorter på Handplockat?

Det finns nästan inget som är så "gulligt" som mini marchmallows. Jag söker med ljus och lykta efter en leverantör som säljer sådana Jag tycker de skulle passa så bra att sälja sådana på Handplockat till vårat övriga bak och konfektyr sortiment;) eller hur! Någon som kan tipsa om en leverantör?

Blåbärs dryck denna Vasaloppshelg passar väl bra glöm inte att klicka på bilderna så ni kan läsa alla recept!

Vad har slukat mej sedan i Januari då? I Onsdags skrev vi på hyreskontrakt och köpebrev av vår verksamhetsgren "Glasbutiken". Vi har sålt lagret av den butiken till en av våra Anställda. Himmel vilket jobb detta har varit. Men nu är det klart och kl 10.00 idag ska jag som hyresvärd lämna över nycklarna! till Nya ägarna av butiken Två Rum & Kök

Jag är helt övertygad att det kommer att gå toppen bra för dem och det blir kul för byggden att få en "Ny butik" - Mina varmaste kramar och lycka till önskningar

- KÖR SÅ DET RYYYKER!-

fredag 5 mars 2010

Nu tror ni att det snurrat OM för mej...

bild & recept le pafait
Jag äter Camebridge kur och visar recept (klicka på bilden!) på Brie Tårta
Men jag är ju lite små galen till lika min make - Han har beställt en laddning TIGER RÄKOR på en lokal resturang som han ska förvandlas till go middag i morgon ... jag är lite små sugen på att äta "vanlig middag" i morgon om jag säger som sååååå... 23 dagar med soppor och det är klart att det vore hög mysfaktor på go middag i morgon ;) vi får väl se....
Brietårtan receptet till alla er som vill njuta av lite Fredasmys ikväll!
Ja det tänkte jag själv åxå! NU HAR DET SNURRAT OM FÖR MEJ!!! JAG Fastnade för denna serie i Svart grått och lime ;)

Jag gillade den här grå och lime "pigga" förvaringserien och den kommer ni att hitta i butikerna så snart de anländer!!! visst var de snygga (trots att de inte är VITA!!!) Blev glad när jag hittade dem i Danmark på mässan!

Vi har ju inte "bara" lantlig stil på Handplockat ;) sedan har vi ett "hus" på Interiör & Design som har lite tuffare framtoning numer, där kan man hitta fler "klara färger" och mycket svart och grått =)

Solen skiner och Här blåser det förändringarnas vindar !!!!

I morgon ska jag berätta något KUL

Till Er alla sportlovslediga så hoppas jag att solen skiner ikapp med era lediga leenden =)

torsdag 4 mars 2010

Vår leveranserna duggar TÄTT idag!

Precis efter lunch idag sa det bara POFF
Vi fick in FLERA härliga leveranser

Härliga musliskålar i vår färger ska packas upp

Och dessa GOA skedar bland annat

Här kan ni se bilder från en av leverantörernas monter och det är av denna vi ska packa upp idag iallafall allt vi hinner =)

Nu kan jag lova att det ÄR VÅRKÄNSLORNA som spirar i butiken =)
Nu ska här jobbas
Tjingeling

onsdag 3 mars 2010

Göra om suget finns ALLTID


Denna och Nästa vecka har vi Tapetkampanj på vår butik Interiör & Design....


25 % rabatt på Tapeter


Då knackar suget på "gör om dörren" i mitt inre GENAST!!!!


På önskelistan står allrummet med öppenspis på övervåningen och sedan är det sonens tur att få om fixat i sitt rum. Men först ska dubbeldörren in i sovrummet ut mot trädäcket

- kommer i MAJ läääängtar!När dessa är insatta är det sedan Uteköket och till hösten blir det övervåningens tur!

Vad står på sin önske lista?

måndag 1 mars 2010

Mamma arvet !

Jag älskar verkligen Sjalar, Skarvs, Halsdukar och i övrigt
Det är ett "Mamma arv" det! Mamma hade nästan varje dag något runt halsen...
Idag har jag börjat packa upp nyheter från Vintage by Fé mycket snyggt på Butiken Handplockat
MEN VÅRAN STORA order med Sjalar har hamnat i FINLAND de är på väg men idag får vi njuta av bilder på dem från Leverantörens BLOGG

Jag tror vi nästa köpte in alla modeller och färger ;)

Som Leverantören själv skriver på sin blogg så "trivs" sjalarna bäst ihop två och två;)

Igår tömde vi revyscenen och sedan kom första riktigt STORA Jag vill stoppa i munnen IIIIiiiilet =) för mej! Dag 19 idag på Cambridgekuren... Vill ni ha inspiration så kan ni läsa om min kompis viktresa HÄR skrolla ned och börja från början! massor att läsa men hon inspirerar...Jag bjöd in henne på en Cambridgeträff i våras och tidigt i höstas var hon FÄRDIG!!!

I våras tog jag bort 20 kg drygt och i höst har jag gått upp en hel del, men nu är kampen igång igen! Jag slarvar Otroligt med maten klockan kan visa 15.00 på jobbet och då har jag inte ens hunnit med frukost sedan slarväter jag resten av dagen Inte så hälsosamt! Men Cambridge fungerar för mej eftersom INGET ANNAT SKA IN I MUNNEN!!!!!

Är så glad idag att jag "stod emot suget" igår då jag denna morgon kunnnnnde hoppa i ett par undanlagda JEANS som nu satt riktigt skönt.

KÄÄÄRLEK på ER