fredag 13 juli 2007

Meeen !!!

Märkligt
nu har jag besökt IKEA med gott om lastutrymme 2 gånger på kort tid förra besöket gick vi genom snabbkassan under 10 artiklar
idag - så hade jag tre ! TRE!!! det oundvikliga en förp serveter, nya krokar till köket, och två vita skinn. THATS IT!!! mystiskt. Jag hade hur mkt lastutrymme som helst.

Men jag styrde inte hem med tom last. Förra gången då vi åkte hem från ikea nästan tomhänta så stannde vi till på gårdshuset (i ståkanäs)
Jag fastnade för ett väggskåp orginalmålat när jag kom hem så var dkåpet på tok för stort, I morse ringde jag och frågade om jag fick byta skåpet mot ett golvur som jag bara inte har kunnat sluta tänka på .... och tänk det fick jag, ägaren hade såsom jag grubblat på skåpet/hon hade nästan ångrat att hon sålt det.... och nu ville jag byta och båda blev nöjda kändes så bra.

golvuret är "övermålat i en matt gråvit färg" skönt så slapp jag göra det förbjudna nämligen att måla något antikt med färg
jag ska visa en bild i morgon
känns så bra
imorgon ska nog hela familjen åka på en auktion

en får säga go natt och på återseeende

2 kommentarer:

Katarina sa...

Hihi tänk så det blir ibland.
Det är tur man kan byta då , eller hur:)

Låter så trevligt att åka på auktion, får vi se här sen om du hittade något vackert eller skoj?
En jättetrevlig sida, hoppas det är ok att jag länkar till dig ?

Ha en trevlig helg
Katarina

Handplockat sa...

=)
ja jag hoppas att jag får visa några auktionsfynd i morgon
klart dåu får länka till mej

ha det bäst