fredag 15 augusti 2008

Nu stundar helg

Jag törs inte säga hur tidigt jag var på jobbet idag! Vill sluta då jag ska kl 16 och inte sent i kväll....

Varje år Har vi kräftskiva i bagarstugan i augusti men jag vet inte hur det blir med den saken i år... Vi har bjudigt i 10 år men blir aldrig bjudna tillbaka på en kvällsmacka ens..Hick..nej... man bjuder inte för att bli bjuden igen... gogarv... " skojjar *skojjar" Om det blir någon kräftskiva så får det bli i september... när vi är färdiga med våra projekt.. utomhus.

Nej i morgon blir det grillkväll i goda vänners lag i bagarstugan i stället.Vi hade hoppats på att trädäcket skulle vara klart men jag vet inte..

Ikväll ska nya rabatten med buskar & perenner bli färdig och jag ska tända trädgårdsbelysningen för första gången...Mysigt när det nu har börjat mörkna på kvällarna....
De här infällda golv ljusen för utomhusbruk har vi beställt på jobbet, de kommer från Gelia och ska få belysa trädäcket på baksidan ..läängtar tills jag får visa ER TROTS att det 'är snickrat i mitt absolut VÄRSTA material.. Inpregnerat grönt trä U R K. Om ett år kan vi behandla det suck.
Go fredag här ska grävas i mull och jord. Posted by Picasa

9 kommentarer:

kustnära sa...

Ja, visst är det härligt att få tända trädgårdsbelysningen ny när mörkret börjat göra sej till känna uppe i norr. Hoppas allt går bra med planteringen i kväll och att ni får en mysig avslutning med grillningen. Hur har det gått med Humlestårsprojektet, blev det bra..?
Själv ska vi avnjuta surströmming ikväll coh en god smulpaj a la Leila med hallon och blåbär istället för med äpplen. Må så gott!

Skatan sa...

Så fint det ser ut i er trädgård! HOppas grillfesten blir lyckad. OCH att de bjuder igen någon gång...det är faktiskt lite trist med sådana man bara bjuder och bjuder...och bjuder ;-)

Trevlig helg!

Veronica sa...

Mmmm det ser gott ut, jag kommer! Hi hi *ler* Visst är det härligt när det börjar bli mörkt på kvällarna. När man kan krypa under en filt och umgås i stearinljusens sken. (Eeee, det där lät inte fullt så bra som jag tänkt mig. Jag menar att man fortfarande kan sitta ute på kvällen om man har en filt om sig... inget annat Hi hi.)
Kram Veronica

Mer av allt sa...

Det är mysigt nu när det märks att man tänder ljus både inne och ute. Vilka härliga oljelampor! Såna skulle jag vilja ha.

Det är trist när det inte blir ett givande och tagande med bjudningar. Det är ju kul att ha gäster men det är även roligt att bli bortbjuden.

Trevlig helg!

Malin - I min trädgård sa...

Hoppas ni får en härlig grillkväll ikväll!

Kram M

På min gatan i stan sa...

Mysigt med ljus i mörkret! :-)


hoppas du får en fin söndag!

Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Jo, visst bjuder man för att vilja bli bjuden tillbaka, tycker jag i alla fall. Det kan de gott göra! Jag vill med behandla våra trägolv, de är så fula....
Kram Lotta

Nyhems byggnadsvård sa...

Härliga bilder du visar! Är det din rabatt på bilden? Fina lyktor! Det är fler som frågar om bloggträffen på Formex. Sprid gärna inbjudan, kul desto fler som kommer:)Nu har jag länkat dig, det var lite svårt att hitta dig! MVH Värmländska Mitt Egnahem/Nyhems byggnadsvård

Vända blad sa...

Mysigt med belysning när mörkret kommer...
trist att aldrig bli bjuden tillbaks, men det finns ju tyvärr sådana lite här och där!
Hoppas grillkvällen blev lyckad iallafall! Servettvikningen på bilden är helgrym, jag vill också göra!
Kram Maria