lördag 10 januari 2009

Utlottning & vilsam kulör

Vitt är så vilsamt lika så milt - ljusa träslag. vårt vardasrum är ljust... en kompis säger att hon inte förstår sig på det där med linne och allt det vita... när man rensat bort Julen och det varma tycker inte jag att det vita blir kallt på vintern, bara vilsamt. Jag behöver nog det lugna hemma när man stressar sisådär litegrannnn i vardagen.
Snygg kran och sido handmunstycke eller hur! ibland önskar jag att jag hade ett torp där det grova enkla fick husera fritt.. som här enkla vita kakelplattor som arbetsbänks yta.

Här ser man lungnet trots många prylar så blir rummet lungt i den ljusa färgskalan. Mums

Jag stormtrivs så bra på formexmässan så man där inspireras av alla olika uppbyggda miljöer. Jag har två biljetter över är det någon som behöver en formexbiljett... så skriv en kommentar till detta inlägg så kan jag lotta ut om det blir fler än en som vill ha! jag lottar ut två så att du kan ta med en kompis. Min man fick rycka ut och jobba extra från och med kl 15 igår till kl 15 idag... och denna gång måste jag erkänna det var bara skönt, så jag var tvungen att hålla mej hemma med barnen och inte jobba denna lördag. vi bara myser
Blötaste cyberpussen från en ledig bloggerska idag till Er som kikar in här.
Posted by Picasabilder från Country living

13 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron bruden !
Vi är uppe med tuppen du o jag..jag ska ju iväg snart på jobbet, det är min jobbar helg, men först ska jag gå en lång promenad med hunden, vi har bara 1 minus grad ute nu, rena blidan, så skönt !!
Vilka fina bilder du visar oss, och vitt är ju så rackarns snyggt, tillsammans med fina textilier så finns det inget snyggare...
Vet du, på Tisdag måste du köpa Tove tidningen, då kommer mitt allra första reportage !! Jag kan knappt fatta det själv...
Ha en underbart fin Lördag tillsammans med dina barn...
Kraam Anette

Anonym sa...

Visst är det skönt att bli "tvingad" att vara hemma ibland, jag jobbar idag och har jobbat som en galning dom här dagarna men när jag kommer hem i eftermiddag då ska jag ta tag i lite gardinsömnad osv.....

Ha det bra
Kram Pernilla

Anonym sa...

Go morron!

Jag vill gääärna deltaga i utlottningen till formex. Bor ju i Stockholm men har ingen koppling till butiksvärlden men skulle gärna gå där och bli inspirerad och träffa lite bloggisar :)))

Kram Lena

Brunkullan sa...

Å ja! Jag skulle så gärna gå runt och bara inspireras på formex! Har inte heller någon egen butik, så att vinna dina två biljetter skulle vara min enda möjlighet:D

Så! Jag vill gärna vara med i utlottningen:)

Susanne

vitstil sa...

vilka fina bilder,,,nu är det sååååå nära ,,,längtar

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej!
Tack för att jag får låna din bild
Ha det gött!!

mali-mo sa...

Nydelige bilder ;) God helg!

Titti underkalas-eken sa...

Åh, (med risk att låta som Askungen) det skulle vara alldeles, alldeles underbart !! att få gå på Formex! Har ingen annan chans att kunna få gå på något sådant, men du kanske kan agera min "gudmor" och svänga din trollstav?? Många goa kramar från Titti i Stockholm!!

Simon sa...

Ja, man kan bli helt nipprig på alla bilder man hittar i tidnigar och pånätet. Skulle så gärna vilja ha ett gammalt hus med stora rum och högt i tak=) Ha det bra/Sara

Skatan sa...

Hej!

Ja, jag kan bara instämma i det du skriver. Det beror så på hur man inreder om det skall bli kalt och tråkigt, alternativt rofyllt...det finns många nyanser även bland vitt. Det glömmer man så lätt!

Ha så trevligt på mässan :)

/Anna

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej!

Stolarna är från Ikea, kolla där så ser du måtten! De är både fina för ögat och så sköna att sitta i.

Mvh Jenni

Service Care sa...

Följer din blogg via bloglovin..
Ser att du bytt font på texten,
Den är fin men det blir lite jobbigt att läsa.
Annars gillar jag din blogg för den är varierad och mycket fina bilder.

Jag vill gärna vara med i utlottningen .

Kram carina

Anonym sa...

Ååhh, tänk om man skulle få gå på Formex, det hade varit bra skoj.Håller tummarna och hoppas på att äntligen ha tur i en utlottning
Kram Ingela_70 i Piteå