måndag 28 december 2009

OJ Julhelgen har passerat...

Denna Jul har i rask takt passerat..... det känns nästan.... vad var det som hände!

Klapparna är öppnade och jag vet inte HUR många ljus och värmeljus
jag har bränt av denna "helg"
Uppesittarkvällen blev en trerätters utan dess like hos goda vänner jag var helt slut.... Julafton började i sedvanligordning med pyamasjulaftonfrukost hos Agneta & Olle m famgott och trevligt.
Efter det så blev det för första gången "delad" Julafton först lunch och Kalle Anka hos min pappa + hans tvillingbror m familj "fanny & alexader" julstäming. Efter "kalle" bar det iväg till makens syster m familj där hade hela den släkten ordnat toppenstämning... hel mysigt och som härlig final fick vi vara med om ett ungt pars förlovning...

Juldagen dukade vi långbord i köket och då blev det en uppsluppen och härlig stämning... Vi firade makens 40årsdag i goda vänners lag. Annadag Jul kom hela familjen "Cafe Rävasten" och vi såg film och spelade spel OCH ÅT hela dagen/kvällen Tack alla goa glada som hälsat på oss under "helgen".

IDag är jag FAKTISKT VÄLBEHÖVLIGT LEDIG! i går startade vi upp rean på butiken Handplockat i Älvsbyn. Jag kan inte bestämma mej om vi bara ska vara hemma och pyssla på eller om vi ska åka till Luleå (gillar att köpa underkläder på mellandagsrean det hör som till julfirandet på nåt vis....) men jag vet inte om jag är så sugen på att gå i affärer så vi får se vad barnen tycker...

Jag har inte bloggat på flera dagar men det är klart att december är en månad då det finns minimalt med tid... denna morgon har jag fotat hemma lite men sedan hittade jag inte kamera kabeln så det får bli i morgon jag visar dem blev så glad när jag kikade runt blnd bloggar denna morgon då en av våra anställda har börjat om att blogga så jag måste säga välkommen tillbaka i bloggvärlden Livet i byn.
Kram på Er Everyhopa


1 kommentar:

Ingrid sa...

Tack för välkomnandet ;0)

VAr in i dag på butiken och köpte nya påslakanset till sängen. Det blev från Nyblom och Kollén i vitt med stora röda rutor. Så snyggt!!

Hoppas ni har det bra?

~Livet i byn