söndag 6 januari 2008

Exalterad och gruvensam

Exalterad: ÅÅÅH hoppas att Ni inte missade inslaget denna morgon på Tv4 där förutspådde Stefan Nilsson hur trenderna ser ut inför 2008 aldrig tidigare har jag väl hoppats på att en trendguru ska få rätt: Det handlar om återblickar han sa att nu har vi "plockat bort i så många år" nu ska vi ta fram och minnas.... Han visade att många förpackningar ska se gamla/retro ut.

Nästan allt han visade var sådant jag tyckte om... (och som vi i vita blogg / inrednings/ loppisvärlden pratat och visat länge, bla gamla foton - duka med udda loppis tallrikar... tom smör tax visade han... Kul med tanke på mitt förra inläggom tidens gång.
Jag har tolkat formex katalogen likadant "återblick och romantik", sedan hade ju karln på dig en farfars skjorta... jag älskar ju dem (utan krage).
Gruvensamt: Det känns konstigt när man gruvar lite... inför något som man har verkligen brunnit för de senaste 15 åren... men sakligt! så kan det väl bara bli bättre eller? ( Min revykompis är sjuk idag (krya på dej gumman) så jag känner mej ganska så ensammen.. inför Revyheldagen)
Hoppas bara att glädjen infinner sig i dag... vi Startar upp inför årets Revy kl 12. Så när den intensiva perioden på jobbet passerat så är det dax för nästa "scen" närvaro =)


Får väl så mej en tur klöver ... Trettondag Jul vet ni vad som är typiskt för mej idag och dessa första veckorna i Januari ... Jo jag plockar fram mina trädgårdsböcker och tidningar fantiserar planerar och önskar..... kikar in på odla .nu och kollar in vad som händer och planeras på Trädgårdsmässan. Jag tror att det beror på att min trädgårdslängtan är som störst i Jan-Feb då vi ibland har -30 grader kallt ute. och man längtar efter något spirande skirt...
dagens bilder kommer från härliga Cox & Cox

15 kommentarer:

Johnna G sa...

ja, visst kliar det i fingrarna och längtan är där. Tänk att få känna myllan mellan fingrarna, se hur det gror osv... nice!

Fina bilder idag igen, alltid lika trevligt att besöka dig.
Kram

Anna sa...

Jag missade det, men så härligt att vi är inne på rätt väg vad gäller inredning iaf :0).

Lycka till med revyn. Tack för påminnelsen om odla.nu, jag köper alltid pelargoner av dem.

Ha det fint!
Anna

Ljuva ro sa...

Låter som om det blir ett bra inredningsår! Vad mycket mysigt o fint du visar, vackra handplockade ting ;-)

Unknown sa...

Kommer du till Luleå i år med din revy? Skulle vilja se!
:-)
/B

Staket & Designkonsulterna sa...

Det är helt underbart... jag bara älskar det gammla och mycket textiler. Det ger sån mys känsla och harmoni.
Fina bilder och lycka till med revyn.

Kramizz / Annelie.

K A T A R I N A sa...

Hej !

Jag har en liten utmaning till dig på min sida. Hoppas du vill anta den.

Kram/Katarina

Poppins sa...

Det låter bra med en trend som plockar fram det positiva från forna dagar. Är så trött på att allting måste vara nytt. Kanske det är dags att ta till vara inte bara prylar från förr utan även livserfarenheter och vishet. :)

Visst längtar man efter trädgårdsarbete och lata dagar på altanen...

Ann-Catrin sa...

Ja visst är det så ..man vill planera och drömma!
Underbar bilder du visar..
Jag missade det i morse på 4an..men vad kul..sluta att köpa masssa nytt..använda sig av allt fint och vackert!!
Stor kram A-C

Unknown sa...

saknade dig under em. Men nu vet jag ju att du var fullt uppbokad. Lite tomt utan dig bara.
Du är rar som gillar vårt hem, fast det är så rörigt mest. Jag ska försöka hinna ta lite bilder som är värt att lägga ut. De jag har är gräsliga (hua)Du har alltid så fiiina bilder. *Avis*
Kramen V

mittiminvillervalla sa...

Brukar själv plocka fram min stora tunga trädgårdsbok så här dags på året och så har jag en bok som heter Sommarljus som redan varit fram en sväng. Den har så vackra trädgårdsbilder och somriga recept. Jag tar fram mina böcker för att "överleva" vintern helt enkelt :o)

Fattar ju att det måste vara grymt mycket jobb med revyn men är ändå så hysteriskt glad att det blir av i år igen!

Alltid en höjdpunkt som sitter som något positivt och bublande i magtrakten en lång tid efter att man varit och tittat på ER "galenpannor" :o)

Kramar till dej!

Monika

Anonym sa...

Kikar bara in och ser vad du har för dig.. En massa fina bilder ser jag!
Dock måste jag erkänna en sak.. Din text/font som du har nu är lite jobbig att sitta och läsa faktiskt.. Förlåt.. Mend et känns som man måste sitta och anstränga sig för att se texten.. Får väl skylla på åldriga ögon eller nått! haha
kram på dig!!

Guldkorn i min vardag! sa...

Snälla det var väl onödigt att påminna om att det brukar vara minus-20,30 grader jan.o feb. Missförstod jag eller är du med i årets revy?
Bra det där med att det gamla kommer tillbaka då blir man snart modern igen fniss..
Kram Ulla-Bella

sofia sa...

Vilken fin och mysig sida du har. Lite extra nyfiken är jag på boken "JUL" som du visade för någon dag sedan. Vilka är författarna och förlaget?? Är du själv ägarinna till boken?? Kram S

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja de spår hur som haver de där trendguruna , i slut ändan är det ju i alla fall ens egna smak som styr :-) Men kul är det ju , det betyder ju att det blir en större marknad med vackert .
Fast enligt någon "förståsigpåare" på Expressen var den här vita nordiska/danska/franska stilen ute ...men vad vet han ;-)
Ha det gott med dina trägårdsdrömmar !

Lea sa...

Jag läste precis vad han sa i någon sådan där tidning om året som kommer. Härligt nu blir man kanske trendig ett år eller två...

Och nog längtar man efter att tulpanerna ska titta upp och att så frön och dona ute.

Så himla modig du är som vågar stå på scen, det är liksom min stora skräck!
Ha det bra!
/Lea