fredag 11 januari 2008

Med en känsla för den vita färgen

Handplockat har hälsat på Hos En mor och dotter. Två tjejer i en lägenhet på 60kvm (Dottern är på väg att flytta i egen lgh i dagarna men när jag hälsade på igår så har flytten inte börjat för dottern ännu.)
Hela besöket började egentligen med detta väggord. Vi säljer väggord på mitt arbete från My First Room. Där såg jag ett kundexempel (samma som bilden ovan) jag ringde leverantören och sa att det vill vi åxå sälja. Sagt och gjort My Firts Room ringer Till "Tjejen" som Designat det och får ok att sälja det. För två dagar sedan visar det sig att det är Perlan en bloggare som kikar in till mej som är Designern av väggordet. Kul.. Jag visste att "s" hade köpt detta väggord, Jag känner henne som kund och vi brukar träffas på loppisar och pratar ofta inredning. Så jag frågade bara resolut om jag inte kunnde få komma för att fota till bloggen =)
Hon e en härligt glad frisk fläkt, så visst fick jag det.

Redan utanför dörren finns känslan där.Att lägenheten inte är så stor hindrar inte " S" att blomma ut i bästa chabby chic anda.

Och 20:dag knut har inte heller passerat så det är minsann lite Jul kvar, Vit Jul =)
Hemmet Går i vitt med zink och korg accenter och några oliv/lime gröna detaljer (filtar kuddar golv puff och lampa i de gröna nyanserna).

Kolla de rostiga bultarna på lampan snyggt tykter jag. Precis som hemma hos mej ligger inrednings och inspirations böcker och tidningar i korgar "framme".

Hönsnät i dörren återkommer i flera av skåpen, Snygga krokar efter gammal förlaga "billigt 2-pack på ÖB (Överskotts Bolaget)" tipsar "s" mej om när vi pratar om krokarna.
Jag är ingen fotograf (jag vet ) hoppas ni får en bild av ett varmt hem.
Udda stolar målat i shabby vitt med nötta kanter. Me like a lot.
Tidnings förvaring i zink på sidan om skåpet om du kikar in i köket ser du det ombyggda städskåpet. Hallen och en del av matplatsen.
Jag fotade massor 71 bilder på min lilla lunch dagens inlägg blir för långt så jag visa resten i morgon så ni orkar se och läsa Tack Goa & coola "S".... för att jag fick komma =)
Glöm inte att om ni klickar på bilderna så ser ni dem i större format,
men ser då även att vissa bilder är gryniga
ha en go fredag (jag skall till pite stan och se Revy =)

17 kommentarer:

"s" sa...

Vad fina korten blev, trodde inte det var hemma hos mig. Man blir lätt hemma blind. Kramar "s".

Anonym sa...

Näemen! haha!!
Det känns så bisarrt och se mitt väggord hemma hos någon annan! :)
Men det är lika snyggt vart jag än ser det, så det är ju kul!!
Det var svårt och säga nej till frågan, såklart flera ska få ta del av det fina ordet! :)
Hoppas ni kommer sälja många många väggord!!
kramkalas!!

Anonym sa...

Absolut, det är klart att det är ok, på båda frågorna!! :)
kram!!

Staket & Designkonsulterna sa...

Vad kul att se så mycket fint på lunchen. Fina bilder och härliga vita detaljer överallt. Kul med udda stolar i matbordet.
Ha nu en härlig helg och kramizzar från mig/Annelie

Lilla Blanka sa...

Åh vad mycket fina bilder och vad fint "s" har det - överallt!!!
Kram
Mia

Anonym sa...

Men gud så mycket snyggt du visar jag blev ju alldeles "galen" vill göra om överallt här hemma.
Du jag länker dig från mig, hoppas det är Ok?

Ha en härlig helg
Kram/ Pernilla

ChatrinesLiving sa...

Å så masse fint hvitt interiør!!

Unknown sa...

Vilket fint hem!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Andrum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andrum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andrum sa...

Hej du!

Hmmm, köpa soffor känns stort....meen bara vi kommer oss iväg til Happis, går det nog bättre...:)
Alltså, jag utser dig till "Mästerblogger" from nu! Din sida är jättefin. Vill önska dig en härlig revykväll och en skön helg!

Hare´bra

Andrum sa...

glömde säga...

Vad mysigt "S" hade hemma hos sig och du hade tagit fina bilder!

MiaMaria sa...

Oj så fint verkligen inbjudande och vackert och harmoniskt hem.
Tack för att du ville dela med dig av detta härliga hem!

Må så gott och mys !
Miamaria

Lea sa...

Halloj! Ett sånt otroligt trevligt hem du visar. Jag är också en korgoman, snyggt och praktiskt. Så det är hos dig jag hittar väggord, är det shabloner eller fäster man det?
Hur hittar jag till din butik?Öppet?
Ha en trevlig fredag!
/Lea

Smycka dig sa...

hi hihiii jag tror jag vet vem du var till... vilket hem jag blir förvånad vad en lägenhet kan bjuda på. Jätte kul reportage.
Kram Lotta

mittiminvillervalla sa...

Gud vad kul med revy! Blir allt lite avis, måste erkännas! :o)

Vilket helmysig lägenhet! Allt är ju helt perfekt! Zink, rost, korgar, vitt....oj,oj! Och så lite mild grön då till råga på allt! Fulländat i mina ögon! :o)

Kul att få göra repotage hemma hos någon annan så där!

Ha en trevlig helg!

Kramisar Monika

Anonym sa...

Hej igen!
Ställer samma fråga som LEA
Var hittar jag din butik och köper man schablonerna där?

Hoppas du hade en trevig kväll i Piteå!

Kram Pernilla