söndag 17 februari 2008

Zolig zzömnig Zöndag

På alla hjärtans dag så åkte min dotter & jag till Skellefteå (vi hade ett misson impossible uppdrag) vi besökte dessutom två helt olika butiker som vi bägge gillade, så jag tänkte visa den ena idag Butiken Hemtrevnad. Imorgon blir det Spets & Ting här på bloggen.
Spiras "sååå - snygga mattor" (vill att vi ska börja sälja deras jeans textil & deras plastmattor) Skellefteå ligger söderut så påsken kommer tidigare dit förstår jag... här vår och påskfärger uppdukade.

Svart vitt mot en tegelvägg, en trappa upp vitt och Bruka korgar, väggdekorationen med tamburmajor har en krok på så man kan hänga något på denna synvilla.
Kolla in den coola dörrmattan från Serholt jag blev kär i den redan på formex jag ska införskaffa den men inte i orange. Texten säger allt Äntligen hemma

Under trappen hade de inrett ett barn kryp in i min smak Karin Mannerståls textilier & vita möbler - kolla in mini gardinen. Sedan gjorde de här snyggingarna som hänger på tvätt linan mej på ett UNDERBART gott humör visst är de snygga =)

Revypremiären avklarad i fredags , i går dubbla föreställningar 14 & 19 (så jag missade melodifestival skrällen.... men repris måndag tror jag) Lördagen blev en mindre pärs...
Innan vi klev på scenen kl 14 så mattsvettades jag och mådde kyyyvens men höll god min ... var tveksam om jag skulle äta något mellan föreställningarna. Men min svärfar brukar alltid Äta sig frisk då han misstänker maginfluensa...... så jag åt. 19 föreställningen gick bra kanon publik bägge föreställningarna. Ville inte oroa de andra i revyn utan smet iväg hemmåt illa kvickt efter ridån... trots att det skulle bli revy fest på kvällen, tackar verkligen instinkten för att jag gjorde det. Ska försöka kuirera mej i dag för kl 19.00 i kväll kommer det en ny publik. Solen skiner från en djup blå himmel så jag önskar jag kunde ta en prom i stället i den vintergnistrande vykorts liknande miljön utom hus =)

9 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

oj då, ta nu hand om dig! jassaå det är revy du håller på med, vad kul! styrkekram lotten

Unknown sa...

Å jag som undrade vart du tog vägen... Saknade dig! Vilken fantastisk publik vi hade igår va? Du ska få höra, vi fick så mycket beröm av bla delar av Piterevyn.

Jag kom hem vid tretiden i morse... *hm* du gjorde det rätta som åkte hem :)
Hoppas du kryar på dig och att du vilar idag. Det ska jag göra, är helt slut efter denna veckan.
Kram Vero

Andrum sa...

Skickar en krya på dig kram!

mittiminvillervalla sa...

Kul att det blev en lyckad premiär!
Men jag vet ju hur himla bra ni brukar vara så jag är då inte ett dugg förvånad! ;o)

Hoppas du kryar på dej snabbt!

Kramisar Monika

MiaMaria sa...

Krya på sig nu så du kan ta nya tag!

Miamaria

mittiminvillervalla sa...

*Skratt* jo, det kan du nog tro att jag vet! Men ärthjärnan funkade inte! Gick av bara farten! Man är ju vanemänniska! Beställde precis som jag brukar och glömde totalt bort det! Nu råkade jag glömma en massa saker så jag ska lämna in en beställning hos er med :o)

Kramis Monika

Guldkorn i min vardag! sa...

Hallå där skriver kanske lite i sista stunden, men du vet väl om att just nu så måste du bara krya på dig: Varför då? -Jo för ikväll ska jag nämligen komma o kolla Å då får du inte vara borta. Det där med att äta sig frisk kan nog stämma jag åt stekt fläsk riktigt saltat när jag hade magsjuka det hjälpte(hör o häpna!)
Kram Ulla-Bella

Smycka dig sa...

Vad kul att det gick så bra och att ni fick en så bra publik hoppas du nu bara tillfrisknar ordentligt.. vet inte själv i vilket skick jag är för att jobba imorrn kanske blir jag hemma efter vår tokiga fredag..
Kramis
Lotta

Solsjö - Under en vind sa...

Kul att revyn gick bra ändå!!

Mysig butik!

Ha det bäst, kram!