tisdag 5 januari 2010

Har du städat bort Julen nu?


"Storasyster och Lillebror" i jultröjan sitter under köksgranen i burspråket i köket, vår julgran åkte ut redan på juldagen den luktade starkt!!! de flesta av oss tog kanske bort julen redan igår och för majoriteten så flyttar julen ut i morgon Trettondagen. Men somliga njuter till 20dagknut!
Kanske i morgon för vår del. Jag är faktiskt super duper hängig svullen och eländig bi hålorna och huvudet dunkar.... Maken ska rycka in på HP sista kvarten idag "kors i taket" vi har -30 idag och vår anställda behöver sluta tidigare och jag grejar det inte, så maken rycker ut.

På Nyårsdagen firade vi vår cafe´kompis. Vad får man då för fika en nyårsdag då allt är stängt och alla andra bara "slappar" Gooofika så klart... tror ni inte hon garnerar med färska jordgubbar!!!!

Denna jul ledighet har vi spelat sällskapspel som aldrig förr det är så himla kul och av stressande.

Nu ska jag gå och lägga mej igen så jag orkar besöka grannarna där de vankas middag

sedan var planerna tjejfest men så här några timmar innan funderar jag

hur jag i fridens skulle orka med det.

Hoppas ni alla får en trevlig Trettondagsafton =)

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fina bilder, kaninerna är ju bara för goa :0)

Jag har inte plockat bort julen. Njuter av den i fulla drag. Hos oss har julen varit vit i år och det känns inte alls så betungande som om den varit röd. Kanske till helgen...vi får se!!

Du skulle har ringt om att du var sjuk, jag hade kommit på en gång och jobbat.

~Livet i byn

Smycka dig sa...

Hej såå mysigt i ditt fönster:))
Det är ju så skönt och mysigt med julen några extra dagar framme.
Jag har oxå lite ont i bihålorna och lite hängig..nåt som går?

Vilket go fika man blir avis....

Jag har hittat ett godisställ var det intressant än!!
Leas lantliga blogg hos mig har ett godisställ till salu.
Ha det bra krya på dig.
kram Lotta

irene sa...

Krya på dej!
Här ligger julen i låder på sovrummet klara för att flytta upp på vinden, när jag orkar...

Irene

Västbacken sa...

Kramar till dig

Anonym sa...

Hej! Trist att du är hängig. Jag brukar ibland ha tjall med mina bihålor och det är jättejobbigt. Ibland får jag faktiskt som en slags tandvärk utav detta. Tänkte höra om du någon gång testat SINOVA, ett naturläkemedel som finns på apoteket. Små gröna tabletter som man sväljer hela. De hjälper till att driva ut "klegget" som lagt sig i bihålorna. Det blir att man snyter ut allt. Kan ta några dagar men det brukar hjälpa för min del! Om du inte testat tycker jag att du ska försöka, du har nog inget att förlora på det!

Kram Ethel

Cafe Rävasten sa...

hej kompis jo vi(jag) ska nog städa bort julen denna gång sker detta per automatik ungarna eldade i öppnaspisen medan jag sov det blev thailandsvärme i vardagsrummet granen hade bastkjol när jag kom ner igår vi hörs kramar Lena

Agnes Maria sa...

Hej!

Så härliga bilder!
Och fikat.... ja,jag vet hon är otrolig denna Cafe tjej!!
Krya på dig.
Varma kramar i massor.
Åsa

JenJosyr sa...

Jag packade ner julen hos oss i förra veckan.. Fast med denna kyla o all snö så hade det nog kunnat stått framme ett tag till, för våren väntas nog inte komma på väldigt länge, längtar efter värme o sol nu!! Krya på dig.Kram Jennie

Willewira sa...

Stackars dig som är så dålig. Extra tråkigt när det är sånt kallt väder - då vill man ju verkligen inte gå ut.

Nej, julen har inte åkt ut ännu, men det dröjer inte många dagar till. Granen barrar.

Hos oss kom julen inte upp förrän till 4:e advent så vi har inte riktigt hunnit tröttna på den. Trots det så börjar vårlängtan spira inombords - vilket den alltid gör när nyåret är passerat - och jag vill börja städa bland vissna hyacinter och skrynkliga juldukar. Nu vill jag ha vårlökar och ljusa dukar på borden.

Hoppas du snart kryar på dig och är "fit for fight" igen.

Stor kram!
Willewira