fredag 1 april 2011

April väder men jag fantiserar

HELLOOOO !
Har ni blivit lurade idag?
Fredags fantasier eller drömmar kanske?
Efter denna arbetsvecka behöver jag faktiskt det ... jag har betat av SURDEGAR på jobbet denna vecka och annat jag gruvat inför - nödvändigt!

Igår kväll bokade vi flygbiljetter från huvudstaden och HEM
Semester veckorna är bokade ( redan i slutet på sommaren bokade vi årets semester resa och flera gånger har vi funderat om vi ska kunna åka i väg alls ) Vi var nu ialla fall tvungen att boka flyg hem eftersom vår
 dotter måste hem till konfirmationsrep och dagen efter hemkomst så konfirmeras hon !!!

 När man är i bokningstagen (har jobbat 12 år på resebyrå tidigare) så börjar jag så klart att längta...
längta tills dess att vinterplaggen får bytas mot strand plagg...
och strand fynd är det enda som ligger på dagsagendan!

Tid med familjen och en god bok... och kanske det främsta INGEN telefon som ringer och "stressar"
Sol i hjärta och sinne ....sol ute sol inne
Maken gillar inte att flyga (det är onaturligt att ha luft under vingarna) så jag ska boka anslutningståget i helgen, efter det är hela semestern BOKAD!

Jobbat färdigt och väntar på att sonen ska ringa att de är färdiga med veckans filminspelningar... då ska jag skjutsa honom och en annan kille från filmen (killen som har huvudrollen) till min svärmor och svärfar där de ska sova i natt! Sköna killen har vart att inte flyga hem till Stockholm denna helg utan vill sova hos Hampus Farmor och Farfar i natt och sedan gå på skoter cross SM som går av stapeln här i kommunen. Han stormtrivs i våran by och det har verkligen hittat varandra!
Denna vecka var den sista hela filmveckan för vår son de har filmat tre veckor nu och fortsättningsvis har sonen bara strödagar kvar. Vilket äventyr och till veckan bär det av tillbaka till skolan! 

Inga kommentarer: