måndag 9 januari 2012

Piteälven är öppen

Ja nog är jag lite förbryllad Idag är det Jullovets sista dag
och igår den 8 januari
när vi hämtade hem sonen från farmor och farfar
så körde vi norrifrån och körde längs Piteälven och den är ÖPPEN mycket märklig vinter detta.
Men idag har vi -17 så idag lägger nog isen!
Pärlspont på väggen målad i "knäckt  kulör" och målat golv
Snyggt!
Vitt och lite avlutat eller iallafall TRÄ!
och lite blått SNYGGT
Svarta snygga plåtpallar bryter av och kompletterar eller hur!
Jag har inte så många "blå människor" runt om kring mej men vi är några tappra
jag älskar ju demin i inredningen (Fortfarande) jag tycker det är så Fräscht!!!
och som här lite blått i hissgardinerna och en kudde på soffan!

Så här har jag ofta jobbat på när jag har inrett på butikerna
(Älvsbyn Piteå och Luleå)
tapet bara på ett litet parti som bakom dessa kökshyllor
tänk vad enkelt att byta accentfärg om man bara ska byta några tapetvåder.

Min pappa som är Målarmästare sa en gång
Är det någonstans man kan vräka på med mönster eller djärva färger är det i en HALL
eftersom men inte vistas i det rummet långa stunder
man passerar ofta genom en hall

Här har man knutit ihop hallen med samma våder i köket
Gillar du rutigt så kan jag VARMT rekommendera Sandbergs tapeter
finns i flera olika färger om man inte är så BLÅ som detta.

En gråblå ton på en fondvägg.
Såg ni översta bilden där hade man svarta plåt pallar till det vita blå och gråa
här har man svartvit nästan grafiskt tyg till det annars lantliga
personlig mix ;)

bilderna idag från Stadshem

Sista lovs dagen kan vara lite jobbig.
Jag tycker det är toppen att barnen inte behöver börja en Måndag
vi började med ett försök igår med "tidig kväll" men det gick inte så bra det snurrades i timmar i två sängar här hemma
Så idag har vi en morr och gnälldag och sedan har vi lite att fixa såhär inför vårterminen.

En annorlunda vårtermin, dotterns sista i grundskolan och sonens sista i mellanstadiet!
nästa termin är det nya skolor för bägge barnen!

Nu ska vi försöka göra det bästa av gnälliga dagen och alla måsten!
Se jooo

1 kommentar:

Ingrid sa...

Vilka vackra bilder, blått är jag förtjust i och har det i nästan hela stugan. Ska visserligen tapetsera om där men fortsätta ha blått som accentfärg tänker jag mig. Nu är det väldigt blått i vissa rum om man säger så :0)

Märkligt det där med älven, vi har - 30 C nu i kväll så kylan verkar komma ändå.

~Ingrid