söndag 24 juni 2012

Midsommar helg och en dag till att njuta av

Jag ÄLSKAR midsommarhelgen!
Underbar Midsommar tårta som bagerskan på Café Rävasten har bakat
(hennes familj campade hos oss denna helgen)
Kvällen innan (då man har tänkt förbereda allt och RÖJJA inför festligheterna han aldrig börja detta år... min systerson fick åka till Sjukhuset och operera käken efter ett misslyckat försök att dra ut en visdomstand... och det var bara början...) han sov hos os efter akut och de provisoriska lösningarna)
Röjning och fix blev det som inte av ...
Men gästerna fick komma i alla fall;)
Midommarhelgen är en av årets mysigaste tycker jag!
Underbar blå hortensia fick vi ar Catarina m Familj... TACK You know me ;)
Ser ni isbollarna STORA GENERÖSA ... vi fick kulbehållare som man fryser in frukt eller blommor i som gör de härliga iskulorna! och GIVETVIS hade Anneli m familj även gjort färdiga kulor med jordgubbar och lime i som vi fick tillsammans med behållarna! (de känner oss åxå ... brukar ringa dem 5 min innan de ska komma och be dem ta med sig IS )    LOVE YOU!!!
Dagen till ära hade jag köpt en ny bringare ... jag VET min last älskar kannor och bringare..
Denna kommer från BRUKA och jag köpte glasen till Finns på Handplockat (så klart) 
Stora Barn... men det ändrar INTE traditionen.. Barnen högg byggde konstruktionen och plockade och klädde midsommarstången och efter vissa "SUCK pinsamt måste vi" blev det som sig bör smågrodorna och andra klassiker..... men innerst inne så tror jag att alla ville "
även om färdigställandet och dansen blev närmare 12 slaget så blev det av ... tack vare midnattsolen så har vi långa dygn här uppe i norr.... och JA det blev sommarskrik på Selholmen utöver Piteåälven !
Sommaren är HÄR
Sill lunch +Goooo middag (rester för dagarna tre)
vid halv två på natten när vi diskat undan började systersonen att må sämre och efter kontakt blev det avfärd mot akuten... han var så duktig jag var tvungen att åka hem vid 7 tiden på morgonen JAG SKULLE JU JOBBA! Han fick sjuktransport vid 11 hem igen (nu hoppas vi på avslut på lasarettet i morgon måndag!)

Jobb i går ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad kul - KÖ till provhytten och superduper glada och lediga kunder så härligt jag fick hjälp av Anneli och Lena och det var nog tur det ;) TACK Girls!!!

Jag hann inte ens känna att jag inte sovit två timmar på natten - det var fullt upp
blir kul att jobba idag igen!

vi har SÖNDAGS ÖPPET idag 12-15
kom och hälsa pååååå

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Härligt så fina bilder, som efter boken!!

Klart du får låna bilderna. I dag har vi bärt in betongbordet. OMG!!

~Ingrid

Ingrid sa...

Tack för de fina orden, betyder mycket när de kommer från dig som har ögat :0)

~Ingrid