torsdag 16 maj 2013

Nu räntar det på hemma !

Todelooo fiiiiningar!
Trött och glad bloggerska här!
så här såg det ut hemma när jag var hem en snabbis på lunchen....


Mannen har börjat lägga stengolvet i vårt "utomhus"
vi fick ju lära oss på Trädgårdsmässan att det är ett orangeri om man har en täckt vägg och tak och inte något växthus... som vi har sagt ;) hela tiden :D


Jag tror att mannen har tänkt att vi ska provsitta här redan till helgen :) vi får väl se ;)
det är mycket kvar och vi har så minimalt med minuter hemma, men får vi bara en chans så försöker vi jobba här varje minut. 


Jag längtar mest att får flytta ut alla SÅ ODLINGAR som invaderar vårt HEM
DET blir kul att få slussa ut dem hit tills dess att "järn nätterna är över"

Jag är SÅ trött i huvudet... men glad 
nu har vi suttit i "bunkern" har inget fönster ut på mitt kontor spå jag ser inte om det är dag eller natt 
nu har vi haft en långkörar vecka Torsdag- Torsdag på kontoret 7-17.30
men idag har vi fått i väg en hel del 
MYCKET SKÖNT

Idag Hurra ska jag hem i tid...
blev inget av vår planerade semestervecka, denna vecka för maken och mej, men det kanske kommer fler chanser ... innan midsommar ( då går alla på semester här och då kan vi inte vara lediga alls)
Nu skiner solen och jag är Glad 
Hoppas ni åxå har det bra
Nästa vecka blir en galet rolig vecka 
jag har världens BÄSTASTE Jobb, vänner och familj!
Sköt om ER

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Anna, det är så vackert att man nästan dånar...så fint!! Lyllo du som har hjälp, jag önskar jag vore mer händig själv eller hade råd att leja om jag ville göra en förändring. Men det är som det är!

Får njuta av ditt underbara orangeri så länge...

~Ingrid

LantlivsAnette sa...

Nämen jisses så vackert alltså..vilken hejjare han är på att bygga..ojjj så fint..
Snart får ni sitta där o mojja er o ta det lungt, nu har du ju rott mycket iland om man säger så..
Kraaaam Anette

Unknown sa...

Åh gudars så jättefint! Jag tror jag ska kidnappa gubben och sätta han i jobb hos mig. Det finns mycket jobb för en händig man :) Jag vill också ha......