torsdag 27 december 2007

Jul & Mellandags R E A

Granen står så grön och grannnn i stugan.. delar man livet med en "bond pojk" så är plastgranar bannnnnlysta. Julafton präglades faktiskt av våra vänner åxå inte bara familjen...
Vi har tre familjer som står oss närmast. Julaftonfrukost åt vi faktiskt hos ena familjen... sedan på julaftonskvällen tittade den andra familjen förbi - hel mysigt.


Värmer när vännerna känner oss väl. Här ser ni det prickiga paketet hemma hos "den tredje familjen" av våra bästa vänner, hemma i deras kök, jag fick ny nummret av Bo Bedre även den vackert inslaget men tog inte kort förrän efter det var öppnat... (likadant med Julgranen glömde ta bild då alla klappar låg under granen ... synd....) i det prickiga paketet låg en hel snygg sjal (hon känner verkligen mej och vet vad jag gillar tom inslagningen var karamell snygg)

Vår matgrupp i "vardagsrummet" har en jobbarkompis till mej sytt överdrag i linne och de har knappar i ryggen har haft dem i flera år men ledsnar inte. (hon drev tidigare en tygaffär här i byn) När jag ser fotot på tomtedansen i zink från Walther & Co längtar jag redan så grymt efter Walthers vårkatalog...

Sonen har tovat hjärtat i rött som nu hänger i granen det och de rutiga banden på zinkänglarna och skridskorna från Walter & Co är det enda röda i årets gran, vitt garn istället för glitter (som lantlifs Anette tipsar om i nya nummret av lantliv)

I dag börjar vi vår mellandagsrea på Tomtebodan och vanliga butiken... sedan i kväll blir det årets sista Loppis på fd Lantmanna.

7 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Japp jag gillar mitt nya zinkhus jättemycket, men dina zinktomtar är riktigt fina också!
Kram
Mia

Andrum sa...

hej du
glömde ju fråga ifall det var okej att länka till dig på min blogg?

:) Ha dé

Johnna G sa...

Hej
Har länge nu smygit runt som anonym bland vissa bloggar, däribland denna som är en av favoriterna. Är nu mogen att ge mig till känna... Har även själv börjat blogga och känner att det inte var så lätt. Ni/ du har så vackra bilder och nästan varje dag uppdaterad! Jag uppskattar din blogg enormt!!!
MVH / Anonym från Mariehill :-)

Unknown sa...

Hej! När jag kikar in här nu kommer jag plötsligt ihåg en sak; ELDKORGEN!
men de är nog slut nu va?
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Ann-Catrin sa...

Härliga bilder du visar..härligt att fira julen med så många.
nu länkar jag dig om det är ok..så du inte försvinner för mikg.
Må så bra A-C

stina sa...

Fina bilder. Prickiga paket blir man glad av ,speciellt om det innehåller något fint! Kram Stina

Unknown sa...

Hihi ja du har kanske rätt, men vackert var det med änglarna iaf. Skulle tittat in idag men hamnade i telefon hela dagen ist. Trillar nog in i morrn. Kraaam