torsdag 24 januari 2008

På Stockholms gator.

Fyra dagar med inköp&Inspiration Torsdag-söndag. Jobbar man i butik är det nyttigt att besöka andra butiker för att titta på lösningar och se val av sortiment. Benchmarking kallas det, När man lär och insprireras av andra. Fick jag just lära mej av en besökare på bloggen TACK.
I fredags unnade vi oss att besöka några butiker som ofta figurerar i mina favorit inredningstidningar. Årstiden (ska visa bilder från alla butiker senare) Där vi träffade på Lantlifs Anette och hennes syster. Sedan bar det av till Old Touch (Anette visar idag sina fynd från våran shoppingstund) vi besökte Hans Mikaels butiker och min favorit Koffert.

Jag är lite sugen att beställa dessa ord av My first room (som vi säljer på jobbet) som väggord: Här finns bara snälla barn. vore väl fint i hallen.
Denna butik har ett sortiment som jag gillar flera av butikens leverantörer har saker som tilltalar mej. Jag har bla sedan vi kom hem kontaktat bloomingwille så jag väntar på deras katalog har väl aldrig varit så intresserad av att hämta posten.....

Ser Ni!!! för att vita saker ska synas kan det vara fint med träyta att stå på - även om jag vill måla nästan allt vitt så inser jag att träyta får det vita att synas, här vårblommor och keramik som jag bloggat om tidigare.
Avslutar dagens inlägg med som det står på den svarta skylten
Have a nice day.

16 kommentarer:

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hejsan! Idag upptäckte jag din blogg (är ny här :) och vilka mysiga bilder!! Blev så inspirerad och på glatt humör. Hit kommer jag tillbaka. Ha en bra dag, vänliga hälsn Kerstin

Anonym sa...

Åh vad mycket härliga bilder! Blir så sugen på att dra upp till storstaden och kika in i alla butiker!
kram

LantlivsAnette sa...

Åhh ..tack för att du visar oss mera fina butiker..och det är som du säger..man behöver titta hos andra också för att få inspiration..
Vi har fått Bloomingvilles katalog..det var mycket fint där..men deras Höst kollektion var bättre..eller är det så att man börjar bli så jäkla kräsen..man har sett så mycket nu..
Sen vet jag inte ..men dom var rätt dyra ...men deras lampor..oohh..snygga..
Kram Anette

linnea-maria sa...

Benchmarking kallas det ;)
När man lär och insprireras av andra. Old touch är en favorit. De har såå mycket fint. /linnea-maria

Pernilla sa...

Vilka fina bilder du bjuder oss på.. inte alls bra för mitt shoppingbehov :-) skulle inte tacka nej för lite storstads shopping... det är inte alltid lätt att bo på landet. men vi får ju njuta av dina bilder då i stället.. Tack och ha en skön dag..

Kram pernilla

mittiminvillervalla sa...

Så fantastiskt kul ni måste haft!

Jag är då INTE avundsjuk!!! ;o)

Hihihi! NEEJ! Det är jag faktiskt inte för jag är inte den avundsjuka typen! :o) Ni verkar ha haft det helt underbart!

Och delad glädje är ju dubbel glädje :o)

Ha det fint i snöyran!

Kramisar Monika

MiaMaria sa...

Tack för att du delar med dig av dessa underbara bilder!

Miamaria

MODERN COUNTRY sa...

Men det er jo ikke klokt hvor mye flott du viser fra din tur til Stockholm. Jeg skulle virkelig ha vært der!! Man drømmer og drømmer..

Kamomilla sa...

Härliga bilder!

Solsjö - Under en vind sa...

Sååååå mycket som jag vill ha....vi passerade Koffert i somras och jag fönstershoppade så mycket jag orkade...det var söndag och butiken stängd till sambons stora lättnad.....Nästa gång ska jag in....Kram!

Staket & Designkonsulterna sa...

Ja nog behöver man besöka lite andra butiker för att få in lite nya ideer...jag skulle behöva det nu när vi skall fixa till ett rum till i butiken.

Det är inte helt fel med träyta...gillar mest riktigt mörkt trä som nästan blir svart.

Fina bilder på butiker ...jag tackar & bugar ;)

Kram från mig / Annelie

Guldkorn i min vardag! sa...

Härligt med några dagar i storstan, hoppas det gav massor med inspiration till butiken, jag längtar tills det kommer något "nytt".
Have a nice day!
Ulla-Bella

Ninis74 sa...

Wow, vilka fina bilder.... vill åka iväg direkt. Du har sååååå mkt fint !
Kikar in snart igen!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj,oj,oj så mycket fint du sett !!
Ja man får väl lov att göra storstan nån dag :-)
Var där för någon helg sedan gick förbi årstiden två gånger utan att gå in , dumt va :-)
Men jag hade annat för mig , tyvärr :-)
Kram/Lotta

lottens vita och gröna sa...

fast jag bor i stockholm har jag uppenbarligen inte pejl på alla butiker, blev sugen på en tripp!

välkommen in på min nystartade blogg! kram lotten

Unknown sa...

Hej Vännen!
Ser att du oxå haft det mysigt!! Inne på koffert blev det dyrt för mig!! PHU....Har beställt för 20000!!!kr från bloomingvillee!! Helt underbara saker...madonnor, vackra hyllor, plåtsiffror, kedjor, kort, band mm. Längtar!! Ha det så underbart gott! Många kramar Malin