måndag 21 januari 2008

Sprudlande härligt

Formex vår & Sommar 2008. Pirr i magen, ingen sömn i helgen =).
Vi ska nämligen bygga en shop in shop - Det var därför jag fick åka vi skulle se på sortimentet för "huset" som skall byggas i vår butik på jobbet. Så focus var Lantlig + chabby inredning.

ÅÅÅH vart ska jag börja???? Jag tror jag börjar med bilder från första dagen =) & En Ny Leverantör för oss på Jobbet. Madleys hade en ljuvlig monter & bra priser


Vasen med rosor är nog en av mina favoriter från mässan den är hel fiffig med ett nät, tänk er den med vilda midsommarblommor

IB Laursen

Kan inte visa alla Ib Laursen bilder idag kommer mera sedan det lovar jag .


Nytt för Ib Laursen var denna silvriga antiklook.

På tal om antik så gorde vi studiebesök på butiken Årstiden för inspiration. Där dyker Lantlif´s Anett hennes syster och dotter upp! Hel kul. Så sedan följde vi med dem till ett antik kvarter. Bilder och varningtext kommer sednare i veckan...New England look och fler nyheter kommer åxå. Vårkänslor trots att det hade snöat Massor här hemma medans vi var i huvudstaden. (syrenbärsån kan snart inte bära mera snö) Ha en bra Måndag mitt sprudlande humör ska jag försöka smitta av mej med . Tröttheten får jag ta igen på söndag CIAO!

23 kommentarer:

Willewira sa...

Åh, vad mycket fint!! Precis som jag sa till bloggen Annas vita hjärtan, så skulle jag velat vara där - på Formex.
Får väl starta en butik... :-)

Tack för alla fina bilder, som gör en sååååå shoppingsugen!

Lycka till med den lilla butiken i butiken!
/Willewira

MiaMaria sa...

Nej usch.... vad oträttvist man skulle bra gärna velat varit där och sugit i sig alla underbara dekorationer.....mums. Man blir såååå inspirerad av det du bjuder på.....

HA´det så gott!
Miamaria

Unknown sa...

Me like, me like a lot!

Åh, vad mycket snyggt. När kommer allt då? Jag kan knappt bärga mig. Herregud kvinna, jag kommer att ruinera oss! Mig och sambon alltså.

Hinner vi ses någon dag eller är du/ni fullbokad?
Kram Vero

~~*Pennyshouse*~~ sa...

men herre jösses....vilka bilder.
Äntligen får vi andra lite försmak av vad som komma skall.
Man vill ju ha allt.
Kram Pernilla

Smycka dig sa...

ooh kan inte bärga mig, vill fixa i butiken nuuuuu vi måste rycka till och inreda shoppen...;-)
Kram
Lotta

"M" sa...

vad mycket fint...och oj vad kul att springa på varann sådär...trevligt

Anonym sa...

oj så mycket underbara bilder.. man blir ju helt knäpp bara av att sitta och titta på bilderna.,Vad hade man inte då blivit om man varit där! :)
kram

mittiminvillervalla sa...

Himmel, så mycket fint! Måste vara hur kul som helst att få gå på den mässan!

Kan bara tänka mej hur det skulle vara att släppa lös mej på det där stället! :o) Jag skulle irra runt som en vild och galen ko på första grönbetet :o)

Spännande med butiken i butiken :o)

Ha det gott!

Kram Monika

Marie sa...

Hjälp, så mycket fint! Underbara bilder! Vad kul att ni råkade träffa på Anette! Ser fram emot fler bilder!

Ha det bra!
Kram Marie

Vanilladreams and humblebees sa...

Ja den var härlig mässan!! Så galet mycket att titta på bara... blir ju alldeles snurrig :)

Hängena och pärlorna har jag köpt på auktion på tradera...

Kramar från Jenny
---<-@

Johnna G sa...

oooh det där måste varit godisfrossa för ögat! Fina bilder, väntar och längtar på fler från som ej hade nöjet att vara med och frossa :-)

/ Mariehill

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
vad mysigt du verka ha haft i helgen, jag skulle också vilja gå på formex och titta på alla underbara saker.
Ha en trevlig vecka
Kram Liselotte

Anonym sa...

Underbara bilder!!

Johanna sa...

Va många fina bilder! Hade också velat vara där!

Guldkorn i min vardag! sa...

Välkommen hem från storstan,tur att du inte virra bort dig det skulle jag säkert ha gjort. Gud va kul nu har man något att längta till,jag menar butiken i butiken inte ofta det händer nått jenna oppa boin!
Kram Ulla-Bella

Lilla Blanka sa...

ojoj-OJ vad mycket spännande bilder...! Nu skall jag spana in dem igen :)
Verkar som mässan var rolig och allt lyckat..! KUL!
Kram
Mia

Solsjö - Under en vind sa...

....kommer på mig själv fler gånger när jag tittar in hos dig att jag i princip slutar andas....hjälp.....Ha det gott, kram!

Millygarden sa...

Åh, vad jag blir avis, Hade gärna besökt Formex, har förstått att det är alla inrednings intreserades Mecka. Massor med vackra bilder har du tagit... tack för insperationen:- Är det okay att jag länkar till dig?

Kram Marina (ny Bloggare)

Smultronstället sa...

Heej och TACK för alla fina Formex biler, helt underbart!
Jag blir helt yr i mössan för jag vill ha allt.
Glad att jag hittade hit åxå,kul med en ny bekantskap. Är det ok jag länkar dej?

Hoppas du får en toppen vecka
Må så gott
Kram
M

Staket & Designkonsulterna sa...

Vad kul att träffa bloggvännen Anette på Årstiderna... helt otroligt. Härliga bilder, jag tycket att det var en kanon bra mässa med massor av det franska, chabby´chick stilen.

Kramizz Annelie

Hanna sa...

såååå mycket fint. blir helt salig. Det är tur att alla goa bloggare som va på mässan delar med sig till oss vanliga dödlig =) Drömma kan man ju alltid =)
Ha de gott

Katarina sa...

HEj:)
Så synd att vi inte hann med att fixa "blogg brickor" att ha på, ler*
Hade varit så skoj att träffas, men nästa gång.
Visst var det mycket vackert.
Man blir så sugen. Hur menade du Shop in Shop? Om man får vara lite nyfiken, hihi*
Jag skall försöka komma i gång här hemma nu med lite färdigställande av olika projekt, jösses nån gång måste dom ju bli klara:)

Ha en toppendag !
Och tack för fina bilder:)
Kram
Katarina

Nina sa...

underbara bilder blir lite sur att jag inte åkte...ska lura iväg min mamma till Formland istället....

ha en härlig dag ; jag hoppar i säng med min snoriga skalle ....