tisdag 22 maj 2012

En vecka på Upptrappning !!!

Har trappat upp från "ren kur" i en vecka nu
"vitt kött" 100g + grönsaker runt om på en assiette...
Ofta blir det räkor känns lyxigt och fräscht
här med min favvo sallad Romansallad i bästa Bruka djupa skålen i vitt....

Eller Favvo sparris brynt / kokt
VARM MAT Lyx
och sedan strör jag lite parmensan över....
MUMMA!
här på himelsblå assiette från Rörstrand Swedish grace i himmelsblått!
trots upptrappning blev det fortsatt minsu på vågen redan igår
DET GILLAS!!!
17 veckor utan bröd och sötsaker ... jag litar inte på mej själv
och tänker hoppa över BRÖD och slisk tills jag når nästa delmål ;)

Här hemma omskolas det plantor (KULIT) krattas och röjer.. medans jag tittar till dotra som piggnar till...  Sonen fick pirrigt besked igår han blev kontaktad IGEN för en vidare provfilmning till en ny Tv serie för barn/ungdommar... så på torsdag morgon bär det av, kul med en ny erfarenhet tycker han !Han ligger och läser manus nu... vi håller tummarna =) för honom och William som åxå var med i filmen isdraken, bägge grabbarna provfilmar för samma roll :) Verkar bli en kul serie så den ska vi se hur än det går  =)
kul att gå ett steg till i alla fall !
dotra sover och maken är åxå vågrät innan det är dax för besiktning av lastbilen toppen bra men en kvällstid på bilbesiktningen!
Sedan ska vi och hämta ett BLOCKET fynd ;) Kulit!!!
Ha nu en busbra tisdagskväll!

Inga kommentarer: