tisdag 22 juli 2008

Mera Kök och Walther & Co

Åh regnet det bara öser ned men det nalkas sommarhetta =) det spirar i alla fall käärlek i vårt kök! Zink växthusen har fått flytta in i burspråket (blommor i dem i kväll piiinsamt att jag inte hade dem i när jag fotade) Nya gardinerna en blå vit smal randig rull kappa från Åhlens är frächa i burspråket - och på lexingtondeminduken står våningsfatet i grått järn (för tung för att vara Zink) och hem ljuva hem stenen bor åxå på köksbordet.
Det är vardagskärlek som värmer när det regnar utomhus.
Mmmm mums idag ska jag göra nåt super kul - jag ska göra inköp. Det är sååå synd om mej som måste beställa varor från Walther & Co eller hur!!!!
Posted by Picasa

Its the time of year .... when the world falls in Love

Keep your Christmas -heart open all the year round Jag ska köpa in Julgrejs idag mitt i sommarn meen AJ Lööv It.

Utmanad:Hmm Då detta är en inredningsblogg så hade jag inte tänkt gå in så mkt på mej som person men det regnar ute idag så varför inte Tack småstadsliv för utmaningen.
Då ska vi se vad du vill veta om mig....?
Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?Eftersom dagen nästan redan gått, så blir det om morgondagen, Onsdag:* Anlända på jobbet senast 07.00...* få undan massa ”surdegar” som väntar på att ta i tus med på skrivbordet...* Jobba på Bion (onsdag= sommarbio, kvällen till ära Kung fuu Panda Tecknat så det förslår.* Rensar och tömmer sovrummet och avvecklar garderoberna (skall rivas)* umgås med mina barn... Och garanterat äta några ostkrokar (blundar man så blir det inga kalorier. )
Vad gjorde du för 10 år sedan?Oj.... jag hade mysigt med min då två åriga dotter och planerade - Garanterat en kräftskiva, Skulle strax börja om att jobba på Resebyrån efter barnledigheten som skulle starta med en ”studieresa till Thailand”- med trekking och andra galenskaper. Vi jobbade nog med gräsmattan och stenmuren på gården den sommaren med.
Ställen du bott på?Jag är född och uppvuxen i Älvsbyn, Norrbottens Pärla, Polarkakans förlovade land, "Jägarnas" fäste, vid Piteälven och där har jag bott i hela mitt liv förutom ett halvt år då jag bodde i Växjö. Innan jag började skolan.
Fem saker du skulle göra om du var biljonär? * Eftersom detta är en inredningsblogg så kommer den punkten först: Himmel vad jag skulle förverkliga projekt här hemma: Inreda vindan till ett sovrum för mej och maken, ett badrum i anknytning till det. GARDEROBER vi har 5st i hela huset och nu ska två rivas..... Punch veranda i anslutning till köket med balkong ovanpå. Trädgården skulle bli inredd och Lusthuset skulle upp i ett nafs. Tvättstugan och trappen upp till övervåningen skulle färdigställas *SUCK* vad är en bal på slottet...* Investera ett kapital för mina barns framtid.* Bidra till forskning..* Resa jorden runt med min man & barn, några vänner skulle nog åxå följa med, systersönerna & Pappa med.* Engagera mej i kulturbyggnader i min hemkommun. Öppna en Antikbutik...
Personer du vill veta mer om:Nu är det meningen att man ska skicka utmaningen vidare till de personer som man vill veta mer om. Jag vill ju veta mer om ER alla som besöker Min Blogg jag ser antalet besökare men jag vet inte så mycket om de flesta av Er

2 kommentarer:

msvenb sa...

Åh! Jag är avundsjuk på alla som är inköpare och har inredningsbutiker. Skaffar ingen själv för det finns ju redan såå många.

Walther o Co det är väl de som har det fina ljushuset i zink? Om det finns så kan du väl köpa in det så jag kan få beställa från dig, det är ju ta mig katten slut överallt och jag har letat hela året efter det men det är alltid slutsålt

Kram Kram
Lena

mig & alice sa...

Hejsan.

Visst känns det lite konstigt att beställa en massa julsaker i början av augusti, men samtidigt är det ju roligt att beställa hem nytt, alltid :-).

Jag såg att ni tänkte ha bloggträff på Formex. Synd att det var sista dagen, jag ska åka dit på torsdag, fredag i år. Det hade dock varit väldigt roligt att träffa er andra live som du säger. Hoppas det kan bli flera gånger.

Ha en fortsatt bra vecka.
Kraaam
Melinda