onsdag 30 juli 2008

Nu kryper det i fixar fingrarna.

ÅÅÅH vilken Loppis i går det var så många besökare... och det duggade faktiskt tätt av bloggare =) Kul. Nu blir det Loppis alla tisdagar hela augusti 17-19 och det har bokats flera nya kundnummer.... lovande =)
Lovar att visa mina fynd
Just nu är jag inne i stora rensar perioden i Trädgården
Kaninerna är överlycklig över all rödklöver =)
(det enda negativa med att vara borta tre veckor i maj/juni är att ogräset hinner få fotfäste MEEEN ogräs är åxå växter bara på fel plats =)

Lummiga trädgårdsbilder från Sköna hem. Det snickras på vår baksida, under häggen min man jobbar på vårt efterlängtade trädäck... så jag funderar massor på hur jag ska inreda däcket... Kul


Fiffig "hindra vattenslangen för att trycka ihop blommorna i rabbatten" bild från MarthaPosted by Picasa

Bild BHG

Nu grunnar vi på att göra ett sk "utomhus kök" inte som ovan utan ett enkelt, vid ena kortsidan som får en gång i trä mellan sig och trädäcket på baksidan.. Nu vill jag ha tips av Er alla om ni sett bilder någonstans eller ideer för ett ute kök Please...

Bild BHG

Själv vill jag bara måla rensa och fixa. På lördag är jag ledig inget inbokat det känns faktiskt lite lyxigt - kanske jag hinner doppa penseln i lite vit färg då...

7 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Vilken fin sida!

Flisan

♥ Fyra årstider sa...

Även jag drömmer om ett nytt utomhuskök nere vid poolem, men allt kostar och tar tid, så det får kanske bli till nästa år.
Lycka till!
Kram Lotta

Les Cotrions sa...

Gorgeous pictures! The garden is really fantastic! I love the way you set it!!!
Have a nice day!
Greetings from Italy!
Vale

Unknown sa...

opps... dumma mig! Jag tänkte inte så långt *blond eller...?* Hur kan hon bara tro att det inte är intressant? Dom har ju JÄTTEFINT! Som sagt, det är ett rejält lyft för det huset. Om hus kunde skratta av lycka skulle deras hus få skrattkramp!

Det var en lyckad tillställning i går. Jag får nog ta dit mer grejjer vettja :) Bara så svårt att skiljas från en del prylar. En del har jag ju redan kört bort tyvärr.

Lånade "hem" tapetböcker till stugan igår. Är så suuugen på att göra om, men skulle behöva lite smakråd. Har du inget för dig kan du ju titta förbi.

Kramen Vero

Veronica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Veronica sa...

Hej!

Vilka bilder du har på din sida och vilken härlig och levande text!
Trevligt att stöta på en till som gillar New England influenser i sin inredning.

Ha en trevlig helg!
Kram Veronica

Graadskan sa...

Hej!
Din blogg är helt ny för mig och jag kan inte riktigt få nog... Jag har dessvärre itne tid just ju, så jag kommer tillbaks senare för att titta och läsa mer!

Fantastiska bilder du hittat! Vi har ett nytt hus, så det finns inga uppvuxna buskar eller träd hos oss... Jag vill ha det lummigt och mysigt - NU!

På återseende!
Soliga (än så länge) kramar från Kungsbacka genom Camilla