onsdag 22 april 2009

så ska jag göra....

Till hösten vintern blir det vår källare som ska få lite omtanke och kärlek - Tvättstugan är för himla bedrövligt tråkig allmoge grönt målat betong golv och vitmålade väggar....
vårt hus har 5 garderober så jag tror att för rummet innan tvättstugan måste helt enkelt bli en mera organiserad klädförvarning.
bild från Cath
Men detta tyckte jag var så fint ett bord med klädd skiva mitt på golvet att stryka på /lasta av och vika yta!!! det vill jag ha!

Pärlspont är så fint men jag tror inte jag kan prioritera det i källarn ( jo om jag vinner pengar förstås - men jag spelar så sällan så oddsen är ganska låga) Det är klar att det blir mycket mera förnöjdsamt att stryka om man har en fin omgivning... Vi hittar säkert några roliga Tvättstuge saker på formex till hösten.

Sonen har max otur.... han trillar dit på allt som tänkas kan så igår och idag är vi hemma men imorgon blir det jobb och skola... så jag jobbar lite hemifrån samtidigt som man tvättar, sorterar, plockar i hop i loppislådor.... Jag har förra veckan kontaktat en stor leverantör efter ett personalmöte förra veckan. Så idag har vi fortsatt dialogen. Om allt går bra så tar vi in ett nytt sortiment mitt i vanliga butiken det är utrymmeskrävande men jag hoppas och tror på detta faktiskt. Bra idé från personalen åter kommer då vi får svar.
Avslutar dagens inlägg med en härlig köksbild Ikväll ska jag till stan för att inhandla fler veckor av Cambridge Kuren som jag äter... I och med denna kur så insåg jag att jag har nästan inte öppnat kylskåpet på 3 veckor...det har blivit ringar på vattnet av detta! jag ska handla åt två vänner till.. mest spännande är att se om det är minus på vågen... Håll tummarna får väl säga åt maken efter in vägningen som det står på väggen men med en Twist.. -Coffee Theee or Me?

Sköt om Er hoppas solen skiner lika härligt på Er som på oss Mamma Handplockat & sonen Hampus

10 kommentarer:

Malin G sa...

Heej, & tusen tack för titten inne hos mig! =)
Tack även för dem fina orden..! Jag e väl som självlärd då det liksom "ploppar" upp en ide´& jag måste bara sätta mig i hantverka..
Igår gjorde jag en vitlökskorg så idag har jag blåsor i händerna, de e sånt man får ta? haha..
Kul att du kika in, gör gärna om det! Kanske får ngt du måste pryda ditt hem med?
MVH Malin

Våglyckan sa...

Vilken bra idé med strykbordet! Jag kommer tyvärr inte få så stort men vi har ju en källare som jag inte tänkt på tidigare... Där kan man kanske hopa den rena tvätten (eller gömma undan he he) och ha ett sådant bord stå... Uj, uj sambon kommer att bli tokig när jag spottar ur mig att lite värme därnere såhär i efterhand inte vore dumt även där så jag kan stå och stryka... Allt för din bradiga idé. Hur ska det gå hi hi? Källaren är ju i dagsläget endast tänkt som "kallkällare" med en extra frys och andra nyttoprylar... Uj vad tankarna snurrar ;-)!
Håller tummarna för dig också.
Ha en bra dag!
kram från mig
/maria

Titti underkalas-eken sa...

ja åh att ha det så fint i tvättstugan som på bilderna du visar! Jag har inte ens en tvättstuga! Tvättmaskinen står inklämd vid vedpannan och tvättkorgen i matsalen och strykbrädan i sovrummet...men snart så, ska det nog bli tvättstuga där vi har köket nu, då blir det plats för vackra saker! Vad man ska njuta då!

Kram Titti

vitstil sa...

oj va du är duktig!!!3 veckor inte dåligt ,,hoppas det syns rejält på vågen.TYVÄRR,så har jag ju inte lykats komma igång än väntar på attt motivationen ska infinna sig,,LYCKA TILL i kväll kram

homebylina sa...

Fina bilder du bjuder på! Ja..jag vill oxå ha en ny tvättstuga min går mer i 70-talsstil, inte min smak =( Ha det gott! Kram Lina

Veronica sa...

Hej!

Det är en rackarns bra kur det där! Jag gick ner drygt 15kg för ett par år sedan och har nästan lyckats hålla vikten!! Lycka till!! Tänkte på din dröm om att ha pärlspont i källaren... Varför inte panelskivor då??? de ser lika dana ut, men till mycket lägre pris!! Det där bordet och förvaringen ser bara SÅÅÅ fint ut!

Kram Veronica

kardemumma sa...

Vad fint du visar! Jag älskar pärlspont och jag gillar äkta vara!
Spännande att läsa vad ni ska plocka in för nytt märke!
Kramar C

Anonym sa...

Malin G Må vara duktig och hade luffarslöjd i fingrarna men jag tror att allt började med att hon gick kurs hos en på byn.

Efwa sa...

Men ååh, ett sånt strykbord vill jag ha. Ett sånt i arbetsrummet vore nog perfekt.

Maliva`s verden sa...

Hei...så gøy at jeg fant frem til din vakre og inspirerende blogg....Jeg falt helt for det øverste bilde jeg...Hvem er Cath?er det en nettside..Har lyst til å se flere bilder vøttu...hi-hi...Så flink du er med din sunne livstil...Jeg kjemper også med mine ting...gjesp...Klem fra Maliva