torsdag 7 maj 2009

1:a torsdagen i månaden = Trädgårds torsdag

1:a torsdagen i månaden = Trädgårds torsdag.
Vi fortsätter med trädgårdsutmaningen Året UT
För oss handlar det mesta runt trädgården just nu om att kratta vår alla gräsmattsytor...
men framförallt vårt trädäck och vårt blivande utomhuskök
lägligt kom denna underbara bild från Lexington igår (i deras nyhetsmail)
Snygg side board eller hur!!!

En familje medlem har slutat säga "skit åxå" hon säger istället bajs!!! när nåt går galet. Medan Morfar menar att man kan verkligen inte säga SKIT GOTT ELLER SKIT SNYGGT... Jag vet inte hur jag ut rycktsfullt nog ska säga att denna sideboard är Tok fräsch snygg!!!

I dagarna packar jag upp nya trädgårds serien i gråvit rotting snygg till vit lantstil, den franska stilen, och industriella stilen och om man gillar svart!!!

Sommrig är serien i alla fall!!!


snart i en butik Nära MEj ;)

inspirationsbild från BHG

Jag är ju lite WILD & Carzy jag gillar ju att få rensa bort vinterns döda ris och göra rent i rabatterna men jag vet inte riktigt när jag kan smuggla in lite tid till det !!!!! måste bara bli innan semestern i slutet på maj...

Den 29 maj ska vi ha det nyaste numret av Jeanne dÁrc livings härliga tidning i vår butik (om du vill kan du förhandsboka den fom fredagen den 15 maj på butiken.

Den är väl trädgårdsinspirerande om något!!!


Måste bara säga att igår kväll var det så många som kom till Cambridge kurens träff här i byn det blev varmt på mitt kontor kan jag lova. Nästa gång Carina kommer blir det Tisdagen den 19 maj kl 19 ... men då kanske vi är i en annan lokal. Lycka till nu allihopa

Oj jag glömde nästan.... Jag ska ju faktiskt trädgårdsfixa i dag på jobbet =)Jag ska packa upp fontängrodor för utom och inomhusbruk på jobbet idag från Mr Fredrik.

Tänk dig att ha hela uteplatsen full av potentiella prinsar! butiken bjuder snart på en Liten kavalkad av sommarens underbaraste grodor – utsökta som smycken, utmärkta i fontänen, bra som vattenspridare/luftfuktare och ja, helt underbara att kyssa!

Svärfar och sonen åkte igår eftermiddag och plockade stenar till butiken.. skall arrangera två "baljor med stenar vatten flytljuskoppar och fontäner idag...Nej nu måste jag göra ett ryck här - Sköt om ER

7 kommentarer:

kardemumma sa...

Lyktorna du visar i grå rotting/korg.
Vart kommer dom ifrån?
Jag har bara hittat vita sådana.
Skulle bli jätteglad om du kunde maila mig om den leverantören.
Tack på förhand!
carinasteggouddh@hotmail.com
Kramar

kardemumma sa...

Tack snälla du!
Prickiga blommorna ingen aning för dom köpte jag på Rosehills en lokal handelsträdgård.Gick inte att se var de kom ifrån. Kannan är från edutoy.
Kramar C

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vilka snygga lyktor, kan ju inte få nog av dom:)
Får ta mig en runda i stan och se om jag hittar dom här i göteborg också:)
Ha, en fin kväll/S

Ingrid sa...

Åh dom lyktorna bara måste jag ha :0)

~Livet i byn

Ps. Är och ser ut som en zombie efter en dag...Ds.

homebylina sa...

Vilka fräscha sommarbilder du visar!! Ha det gott! Kram Lina

Ingrid sa...

Tack för dina peppande ord, jag känner mig mer död än levande. Ont i huvdet, fast jag druckit 2-3 liter vatten och så himla trött. Men man mår väl som man förjänar antar jag.

~Livet i byn

Ingrid sa...

Men i svart är jag SÅ sugen på. Vad kommer den att ligga i för pris?

Jag blockerar toan stup i kvarten, dricker som en flodhäst ;0)

~Livet i byn