måndag 13 september 2010

PIMP my Blodpudding !!!

Måndag IGEN!
När man jobbar "åt sig själv" är det inte våååldsam skillnad på Vardag och helg...
Jag jobbar ju ofta några timmmar på helgerna med, men då är det tyst och ensamt
men inga telefoner som avbryter, ger liiite effektivare minuter helt enkelt.
I helgen har det helt enkelt varit MYSIGT att kliva in på lagret på Interiör & Design... 8 olika stora kartonger med bland annat Te och kaffe.. Varje gång jag öppnat bakdörren har en härlig hemtrevlig doft mött mej på lagret!
Innan helgen kom nya nummret av Le Parfait ut
(på nätet ni kollar väl in den !)
älskade detta tema:
Pimpa min urtrista mat!
Idag måndag och kanske dax för blodpudding!
Men det stora "extra" med helger är ju att man får lite familje tid.... NAJSELI NAJSNAJS
I lördags var vi bjudna på en familje happening med kampsort och samvaro vuxna och barn....
Morr vår frysbox hade gett upp på natten och jag ångrar faktiskt att jag gick ned i källaren överhuvudtaget och upptäckte det strax innan vi skulle åka.. jag fick ta hand om all tidnad mat istället för att följa med på roligheter!!! Deppigt
Loppis igår!!!! Sonen utbrast innan jag åkte dit... - MEN MAMMA sälj nu nåt på loppisen så du kan köpa dej ett par nya JEANS!!!!! (flera hål på favvo jeansen) Jag hade inte hunnit plocka ihop något till loppisförsäljning (ny chans 26/9) men fyndade en hel del (så brukar det ju gå för mej *suck*)
Men köpte två par jeans av bästaste vännen - så nu har jag mindre AC i brallorna... Ville inte köpa nya nu när jag har tänkt tappa några kilo till! så dessa var perfekt!
Telefonen ringde då vi jobbade på Loppisen det var från det team som ska filmatisera Isdraken
Vår son har provat för en liten roll i den två ggr. Förra veckan var de 17 killar som provade igen, och nu fick vi veta att de ville träffa sonen igen! så i går em sent damp det ned lite text som ska pluggas in !
Kl 11 idag hämtar jag sonen på skolan och 12-17 ska det provfilmas igen, nu är det 5-6 killar som ska provfilma till Isdraken, de söker två norrländska killar som ska vara kompisar till huvudrollen! Sonen tar det mycket lugnt, men tycker det är KUL att prova på något man inte gjort tidigare, så det blir att packa matsäck, och för mej känns det som en LYX OCH GULDKANTAD DAG - MÅNDAG OCH JAG FÅR EN HEL eftermiddag med min son!
DET SMÄLLER HÖGT DET!
Tack för det Isdraken!
PIMPAD måndag mina vänner!

1 kommentar:

kardemumma sa...

Men hallo my friend! Jag saknar ditt email pussgurka!!
Sluta pimpa blodpuddingen och ägna en tanke åt din enarmade stackars vän ;)
Stor icke-pimpad kramis
The one and only gipsade människan som inte får göra nåt!!