tisdag 21 juni 2011

Vardag hemma igen... smulor på bordet och Blodpudding !

ÅÅÅH nu är vardagen här igen jag sörjer inte att semestern är slut
 Igår första arbetsdagen regnade det, och jag hade MYCKET kul som låg på arbetsskrivbordet!!!
1746 mail i inkorgen på mailen och höst kollektioner från flera leverantörer (innan midsommar!!!) men det var helt ok för mej efter soim jag redan haft semester =)
Hemma står extraborden i köket kvar efter söndagens konfirmationsfirande så vi lunchade på ett av dem sonen satt nöjd vid vår kökssoffa igår och menade att det var kul att sitta på andra platser och luncha än vanligt...
Makens "vas" (han "helt oootroligt" fastnade för den på Handplockat och sa redan i mars den där tycker jag vi ska ha blommor i hemma till midsommar! DÅ skyndade jag mej att slå till ;) ) Vasen som eg är en kruka för stekspadar... har fått dotterns fina margerit i sig och nu pryder de vårt extra bord i köket... den samsas med min favvo Bruka ljus stake och ett handstöpt ljus!

Vardag och smulor på bordet... vi skrattade på semetern och sa att TÄNK vi har inte torkat av köksbordet på flera veckor... igår var det lunch och smulor på bordet!!!
Svärfar är mjölkbonde och nu driver svägerskan laggårn så i vårt Mellanmjölks Land står det Norrmejerier på våra mjölkpaket!!!  lilla mini kannan med texten LOVE har oftast ett värmeljus i sig och ger vardags lyx hemma hos oss, likaså vår prickiga kanna (allt finns på Handplockat)
Nu är sötbrödsdagaran över ;) igår blev det blodpudding till lunch vi njöt av den och sonen fixade vitkåls sallad efter tre veckor med asiatisk mat så blev det en toppenlunch vi pratade om svenska maträtter och vad vi alla i familjen tycker är just SVENSK Mat!

Snyggaste vaxduken hittar du på Interiör & Design (0929-55770) Jag fixade faktiskt av samma vaxduk i söndags ett draperi under köksbänken det ska jag visa er påminn mej om jag glömmer!

Denna vecka duggar det tätt med midsommartips på butiksbloggen
Ha nu en Toppentisdag här ska ARBETAS och om bara maken kapar en sak på ett skåp ska jag måla det vitt innan midsommar!!!

1 kommentar:

Marina sa...

Du har en gullig gubbe med go' smak. =)(