tisdag 13 maj 2008

Fortsättning på visning av köket

Originally uploaded by handplockat
Himmel jag hinner INGET på kvällarna. Jag lovade dyrt och heligt att visa er "färdiga köket" men nu är det ett litet centralt problem, vi blev inte färdiga i går =) men några bilder hann jag skjuta av kl 06.00 denna morgon. *Här ser ni hur djupa fönster vi har* Fat på fot från vår butik, frukskålen från vårt lokala krukmakeri "Snårbäckslidens konsthantverk" vit kruka köpt i Kalix blå pärlhyacinter från Sia, fat på fot i grått har jag fått i present har ingen aaaning om vart det kommer ifrån.
Här står jag bakom köksön och har köksinredningen i ryggen och har fotat en del av hörnet som sambon har klätt i pärlspont och målat i kulören Renlav
Lillskåpet som min mamma lutat av och bytt knopp på hon satte i hönsnät i det och var Garanterat först med det för 15-20 år sedan. Liten zink kruka med snödroppe i från Sia. USA kudden har jag köpt på jobbet kommer från On Interiör, Jeans avlånga kudden är köpt på IKEA. Soffan är en historia för sig och det har jag bloggat om tidigare.
Titta vad jag fick i söndags! Några nära vänner kom med tre färdigplanterade kokums saker! till en QWINNA som inte hinner med sådant just nu, ett fat en potta och en hämtare med hantag med färdigplanterade blommor i. De står tillsammans nu men ska placeras på olika ställen bara jag får röja utomhus först. De menade att de inte har den stilen hemma men tänkte på oss när de såg dem. Mys polare vi har.
Vad gillar Ni lilla planteringsbordet i Zink? Jag har faktikt köp mej två =) Ska ha det andra vid Bagarstugan. Himla praktiskt när de tål regn och inte behöver stå under TAK
Mera kök i morgon OM jag hinner bli färdig.

17 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

köket ser ut att bli underbart1

Så fint fat på fot med kuoa...vill ha sak!

zinkbordet går inte av för hackor heller...skicka det oxå...hihihi..

Kram nilla

Kamomilla sa...

Den där renlavsnyansen är härlig!!
Det blir nog supertjusigt i ert kök!
vilka gulliga vänner ni har för det ni fick var ju så fint!
Ha en bra tisdag och lycka till med slutfinishen på det hela! Håller med om att tiden aldrig vill räcka till...

MiaMaria sa...

Köket ser så fint ut.....
Sjäjvklart är man mera nyfiken....

Och vilka vänner du har så gulliga!
Och planteringsbordet är ju så snyggt, säljer du dem i din butik?

Må så gott!
Miamaria

Andrum sa...

SÅÅÅ FIINT!!
underbart vackra tapeter, taket och pärlsponten som pricken över i:et, förstår att du är glad och tillfreds, det helt färdiga resultatet måste bli fantastiskt och helt i harmoni med ditt vackra hus!
Kramen!

Mjuka sa...

Ditt kök kommer bli hur fint som helst. SÅ vackra bilder

kramar Malin

Vända blad sa...

Köket ser jättefint ut! Snyggt med hönsnätsskåpet, jag blev sugen på att göra ett själv...
Snälla vänner du har som tänkt på dig!
Kram Maria

Annas skattkammare sa...

Blir verkligen jättefint i köket.. Gillade verkligen ditt planteringsbord, är på jakt efter något liknande, var har du köpt det? Kram /Anna

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Härligt med goda vänner som kommer med blommor...som dessutom är färdigplanterade :)
Ser fram emot fler köksbilder... men stressa inte...
Kram Malin

Krusidull sa...

Jodu, zink bordet skulle passa utmärkt hemma hos mig....
Väntar med spänning på köksbilder
Kram
Krusidull

vosgesparis sa...

i like this last picture.. the beautiful zinc table and the black Plant..thinghie under it ;))

Ann-Catrin sa...

oj så vackert ni bor.. så härliga bilder du visar på allt.. ert kök blir ju så fint!!

kram A-c

Bodil sa...

Praktiska planteringsbord du skaffat.
Kram

Beas sa...

Vilka härliga glimtar du visar...renlavnyansen är nog värd att kika lite närmare på tror jag.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

God förmiddag!

Önskar dig en underbar helg med mycke SOL....*LER*

Kram Nilla

mig & alice sa...

Oj!! Vilket mysigt kök ni ser ut att få!!
Så fint att bryta av med en pärlspontsvägg :-).

Men du, var har du köpt det där Zinkbordet, sånt vill jag bara ha!?

Vill önska dig en härlig helg.
Kraam
Melinda

Tusenfröjd sa...

Ja, jag håller verkligen med om det fina zinkbordet... ett sådant skulle även jag vilja har. Var har du köpt in det? Ha en underbar helg/ Liv

Anonym sa...

håller oxå på att fixa köket. renlav verkar vara en spännande kuör själv har jag målat min pärlspont med kulören äggskal.
skall snart välja tapeter. men först lite hyllor på väggarna , skall uppdatera bloggen imorgon med lite bilder på just detta / titta gärna in