lördag 17 maj 2008

Mycket nu....

Just nu längtar jag bara efter gröna lummiga dagar.

bild från Hem ljuva hem
Oj så många som har Mailat Smsat och frågat på bloggen om zinkbordet i förra inlägget. Det är köpt på vår butik och kan förbokas fler på väg in... kul att ni gillade det.
Ibland blir det inte som man tänkt sig
Ni vet hur det är när man just tapetserat och målat om och bara har det härliga fixet kvar... det roliga =) och sen får man inte göra det ! Jag har jobbat 5-21 7-21 7-21.30 och inte ens rört en hammare här hemma. Varför har jag jobbat så då? Jo idag om en vecka åker jag och min familj på semester i tre veckor. Och jag har så mycket jobb som ska vara klart innan dess. Idag ska jag åxå jobba och sedan ska sambon och jag på Revyavslutnings fezt i en byagård .... Men imorgon ska jag vara ledig.... då ska här färdigställas.
Nu är den snygga lampan på väg in i butiken igen ... jag är lite sugen på två i burspråket i köket.
Om jag inte varit så produktiv här hemma så har min sambo gjort desto mer..vi har gamla fönster glaset är ojämt men vackert tycker jag åt det handblåsa hållet vågit på något vis. jobbiga att putsa men jag njuter mera av dem än vad jag tycker det är jobbigt. Jag putsade köksfönstren förra helgen och nu tog sambon resten.. *Sssääärlek*. Sedan har han kört lass med matjord och förberett för att så in gräs där fjärrvärmen drogs in i höstas (nackdel med stor tomt)


När jag sedan var imponerad av hans arbetsinsats här hemma så såg han sådär "pillimariskt" ut jag undrar vad han har i kikarn?

Då vi kommer hem från semestern är det bara tre dagar till midsommar och vi brukar vara 7-10 familjer som firar här hemma hos oss (har bloggat om det tidigare) så det är skönare att åka på semestern och veta att det är förberett lite i alla fall.

Kolla in gardin avlutet det var lite annorlunda likaså att du överdrag till de "svala" pallarna i plåt. hittade bilden hos Cottage living Nu ska jag smita i väg och jobba lite.. ha en toppen lördag.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå där.....vad du jobbar och sliter både hemma och på jobbet. Det är ju tur att mannen fixar mycket oxå, Skönt!
Vad härligt med semester i tre veckor....vart ska ni?
Önskar deig en skön helg och framförallt en herlig semester.

Karm Pernilla

Anonym sa...

Lite stavproblem ser jag *fniss*
HÄRLIG ska det vara och KRAM

Pernilla

Ninis74 sa...

Jag blir helt sjuk av att besöka din blogg, älskar alla fina bilder och renoveringsbilder du visar..
Vi håller på med våran farstukvist, ja eller vi bygger ut hallen... letar efter idér.
Här ser jag många fina vita plankor.. =)

Ha det bra i solen!

Unknown sa...

Uuunderbart att ha semesterresan att se fram emot. Efter allt slit på jobbet och med revyn är det dig så väl unt!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

C De-sign sa...

Så mycket fina inlägg....och vad fint det blir i köket! Semester låter underbart!!!!!!!! HA DET RIKTIGT SKÖNT!
Kram fr C

vosgesparis sa...

nice pictures from cottage living in amerika? I was wondering if you asked for a free trial issue

Broarne sa...

Det var så länge sen jag var in här. Det är så mycket fint du visar, massor av inspiration bara att ta hem...tack.
Annmarie

Solsjö - Under en vind sa...

Du har det verkligen intensivt rumntom dig just nu! Hoppas att du hittar något skönt andningshål....

Kramis!

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Vilka fina bilder du visar oss...
Ha det skönt på semestern :)
Kram Malin

Beas sa...

Det är bra att du har en bra make som står vid din sida. Det är guld värt!

Kram Bea