torsdag 1 maj 2008

sol jobb och penseldrag!

Jobbar några timmar denna morgon tyst och tomt på jobbet. Har jobb som måste postas så det är lika bra att göra bort det från morgonen det KAN bli en lika härlig dag som i går och då borde solen få se mej lite jag ska måla några möbler har jag tänkt... denna byrå hittade jag på Blommigabyrån jag tänkte att jag skulle visa den då jag verkligen gillade att istället för knoppar på mitten sätta ring hantag. Hittade några charmiga burkar hos Valentin... Dessa var så snygga med zinklock och slipad/frostad dekor helt i min smak! Jag är en burk människa!!! Plåtburkar gärna med glasfönster, Porslinsburkar Glasburkar av alla de slag (dumburkar gillar att se på tv eller i alla fall somna framför dem) Gillar snygga burkar helt enkelt snygg förvaring av diverste bråte!

I dag är det nog många som krattar gården eller i alla fall rensar balkongen. innan jag ska börja måla så ska jag röja lite på gården "det som göms i snö kommer fram i tö". Vi har för mycket snö kvar och det är för blött för krattning där snön är borta. Men lite vår röj ska jag väl hinna med innan jag ska måla några saker vita. Dessa fina krukfötter hittade jag hos Trädgårdsliv. De finns i rost åxå för er som inte föredrar zink. Snygga eller hur. Det kom två kartonger varor i går till butiken en från Bloomingville och en från Sia, mitt kontor har fönster mot lagret så jag blir som ett nyfiket barn som bara måste "glutta" på vad som kommer. Jag kan inte låta bli, inför den stundande semestern så föööööööörsöööööööker jag att inte shoppa loss men oj vad det kliar i fingrarna. Nu ska jag jobba på så jag tar mej ut i solen.
Tack för titten och njut av våren.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du har mycket fina saker! Jättefina bilder! Kram från mig :-)

Vit Spets sa...

Hallå där! ja nu ser jag att det är bloggtid för många... gillade dessa krukfötter...burkar är aldrig fel... idag blir en lugn dag iaf för oss...
Synd att inte solen tittade fram...
Kramis
//Siv

Jenny Oak Fae sa...

Dekorativa burkar kan man aldrig få för många av!

: )

Kram, Jenny

<3

Målargården sa...

Hej Hopp! Fina krukfötter!
Kratta hinner man tids nog, njuta i solen på våren är viktigare tycker jag. /Eva-Mari i Målargården som tillbringat mycket tid i sista snön!

hemtrevnad marie sa...

Så mycket fint ni hade med på mässan !!
Gillade krukfötterna du visade idag....
Tänk att få bolla ideer med Ernst!!!
Hade varit kul att få vara med....
Ha en trevlig dag!!!
Kram

Dicksonska våningen sa...

Krukfötterna var väldigt fina. Det är kul när det kommer lite annorlunda saker så man kan variera.
Här i Trollhättan har det regnat konstant hela dagen. Och det är inte lite heller! Så synd när man har ledigt...
Det kommer säkert bli en strålande helg bara för att jag ska jobba hela helgen...
Ha det jättebra!
Kram Annika

Maria sa...

Hoppas att du fick ledigt i dag på dagen och hoppas att ni haft lika underbart väder som vi har här!
Men fortfarande alldeles för blött och snöigt för att kratta.

Vända blad sa...

Jättesnygga krukfötter, det var nåt nytt för mig! =)
Har krattat lite idag o plockat ihop lite skräp på gården, som sagt var det som göms...
Kram Maria

lottens vita och gröna sa...

vilka trädgårdsfötter, dit måste jag rusa på en gång, såååå mycket lotten stod det, hihi! varmkram lotten

Rosa Hemmet sa...

Snygg byrå måste jag ju inflika här! :) Trevlig qväll!

Kalkstenssommar sa...

Wow!

Fina grejer du har!!!!!

Trevlig fortsatt helg på dig från mäj!

Kram L

Mjuka sa...

Gillade zinkfötterna väldigt mycket.
kramar Malin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilka ljuvliga krukfötter!

ha det gott i vårstöket.

Kram Pernilla

Lallis sa...

Otroligt mkt fint:)
Ja, det kan vara ganska så skönt att jobba en dag som denna.
Ha en fin helg.
KRam Lallis

Unknown sa...

Ljuvligt vackra saker..särskilt burkarna!! Önskar dig en super härlig helg! kramar Malin

Krusidull sa...

Vilken arbetsmiljö du har, underbar ser den ut att vara.
Så mkt fina saker... suck
Kram
Krusidull

Helena Dovier sa...

Vilka supersnygga krukfötter! Sådana skulle jag väääldigt gärna vilja ha. Får titta in hos Trädgårdsliv...
Ha en fin onsdag!
Kram från Helena