måndag 10 november 2008

Han är Miiin MAAAN

Idag blir det fler bilder från vår Jul butik tomtebodan. Jag har jobbat Hela premiärhelgen & det har varit så kul att se så många som hittat till oss (många mässbesökare från storstäderna intill KUL)

Det blev ingen Kaninutställning i skellefteå i lördags för mej och barnen... Jag hjälpte till på jobbet istället .. jag är alldeles "lemmen" i fingrarna av allt bärande i veckan och i lördags.Mina fingrar ser ut som kaptenkroks.. har ont då jag rätar ut dem *fniss* åldern börjar ta ut sin rätt kanske..

Lördag morgon bestämdes det att vi skulle ha öppet Söndag åxå. Jag tänkte det blir säkert hel lungt då vi ej annonserat....Men där fick jag helt fel! Oj så många som var ute denna söndag många hemvändare och farsdagsfirare.

Jag sitter här tidigt måndag morgon och funderar hur det skulle gått med mässan och tomtebodans öppnande & Premiärhelg utan min MAN.!!!. Utan hans hjälp på jobbet & hemma under den här hektiska perioden hade jag inte klarat av det....

Posted by PicasaMin Man har gått kurs med en kompis 4 måndagskvällar Kurs i IRAKisk matlagning (de ville gå Thai matlagning men denna kom först.) SÅ i lördagsgjorde han Brihani min favorit rätt. Jag lärde känna en av våra hyresgäster från Irak för 3år sedan hon brukade ibland bjuda mej på lunch... sedan då jag satt i Revystyrelsen så anlitade vi även henne på en av våra kickoff som kock. Denna kvinna har nu hållit i matlagningskursen som min man gått.
OCH vad gör jag nu som tack för all hjälp på jobbet! go´mat hemma, alla hämtningar till och från matcher och träningar med barnen de senaste veckorna! Jo jag väcker honom på farsdag med en puss, och tackar på farsdag för två unerbara BARN! DET VAR ALLT, han firade sin pappa vi firade min pappa& pappas tvillingbror på fars dag. MEN han FICK INGET... gulp jag stod och sålde farsdagspresenter hela dagen men min man fick inget GULP JAG ÄR EN ELÄNDIG QWINNA måste åtgärdas IDAG.

9 kommentarer:

Lina Gardelid sa...

Ni har det så fantastiskt fint hos er! Grattis för att ni är så duktiga och flitiga. Hoppas ni är nöjda med inköpen!

Hälsningar och fortsatt Lycka Till!
Kram från Lina

Västbacken sa...

Hoppas han läser din blogg för du skriver jättefina saker om din man så ingen present kan väl vara bättre :)
Ha en bra dag
Lotta

Nettan sa...

Uunderbart underbara bilder som vanligt! Tror säkert din kära man vet hur mycket du uppskattar honom ändå...men han blir säkert glad för lite firande i efterskott!;-)
Kramkram Nettan

kustnära sa...

Härligt med hjälpsamma män, hoppas du hittat något fint till honom förutom alla positiva ord.
Underbara bilder du visar, förstår att ni får kunder utan att annonsera. Djungeltelegrafen är den bästa reklamen om man har något bra att erbjuda, ta och sträck på er!!!
Det var en väldans fin krans på den övre bilden, frostig och med belysning, vilken leverantör kommer den ifrån? Kul att veta så kanske man kan hitta den i min närhet... Há en fortsatt bra vecka och var rädd om dej och kroppen. Kram

Lusthuset sa...

Ja, vilken tur att du har så fin marktjänst när du nu är en så hårt arbetande kvinna. Glad skall du vara över en sådan man....men julbusinessen varar ju inte för evigt så du får väl "betala tillbaka" sedan. Ha det bra och vila dina krokiga fingrar emellamåt. Kram!

vardagsvitt sa...

Vilken frän svart tapet!!!!!
Vad heter den?
Lycka är väl att ha en man som förstår och stöttar trots alla helgalna idér man än har...
Inte är vi då alltid överens här hemma, men jag arbetar på att ändra lite på honom *fniss*
Vila nu dina stackars fingrar!
Kram Marith.

Anonym sa...

Hoppas du hittade nåt riktigt fint till din man!!

~Livet i byn

Unknown sa...

Så mycket karamellsnyggt du visar!
Hoppas du fått din ledig dag idag. Det är du värd, så mycket som du jobbat. Ta väl vara på den och gör ingenting för en gång skull.... Men om jag känner dig rätt så...hm... har du väl flängt på som vanligt.... *blink* Vi hörs.
Kram Vero

Anonym sa...

Så himla fint och mysigt det ser ut i "bodan", jag hoppas att du myser i dina långkallingar idag på din lediga dag...för du får väl vara ledig nu!?

Ha det bäst
Kram Pernilla