torsdag 13 november 2008

LJUS

Vi har två nya Ljusleverantörer för vår butik denna höst.Yankee Candle och Affari Igår tände jag det nya tvåvekade "trendigare utformade" ljuset från Yankee Det är helt Underbart.... Sedan har jag länge sneglat på Affari de har så många fina... Dessa spindelvävsfrostade kan jag inte se mig mätt på ... man vill bara knyffa ned stearinet men låterbli då de bildar sådana mönster hela tiden. denna kombination står på vår chiffonge i vardagsrummet.

Igår kväll kom snön.. första snön på vårt nya trädäck så jag bjuder på en köksfäönsterbild med rimfrost i... Jag är hemma dubbelvikt - sjuk- HELT förkasterligt i mina ögon får man vara hemma och orkar inget göra Morr

Ikväll skulle jag hålla i ett studiebesök på tomte bodan men fick boka om det då jag inte kan står upprätt. Det var Älvsby LC som skulle hälsa på.

Några Loppisfynd från i sommras som jag inte visat Som den pettarkakgalning jag är så KAN jag INTE passera en randig zinkburk med orginal etiketten kvar.... kolla in ljus spelet av ett litet fönster på tapeten som husen ger ifrån sig tänk er då när det är mörkt i rummet Jag gillar verkigen det där hemtevliga zinkhusen (lite extra hjärtklappning över dem på nåt vis)

Posted by PicasaLoppisfynden står bredvid mina nya zinkhus (Tack Lotta du generösa Qwinna fick ett av henne) De står på zink hyllan i köket F o m idag kl 12.00 kan du förhandboka Zinkhusen på tomtebodan de är så många som är oroliga att de ska bli utan & inte hinna köpa dem då de tog slut på mässan
Ring 0929-10025 eller besök tomtebodan och skriv upp dej på listan... först till kvarn.
Nu ska jag kolla in hur det ser ut på insidan av ögonlocken en stund och se om jag kan sova bort lite av det onda... Måste bli piggare, i morgon kommer en av mina tre favvo mostrar för att hälsa på likaså min kusin Annika och deras dotter Emma vill bli frisk NU
Tack för titten

13 kommentarer:

Västbacken sa...

Neej har du blivit sjuk :( det var inte kul. Hoppas snön piggar upp lite i alla fall. Jättefina burkar och fina zinkhus ;)
/Lotta

Västbacken sa...

Självklart är det ok.

Smycka dig sa...

Hej hopp krya på dig, det är inte riktigt sig likt här på jobbet om inte du springer förbi då och då!!

Vi har försökt hjälpa TB så mycket vi kan, försett dem med ljusslingor, ängla vingar och allehanda råd.

Vi har själva lite överbelastning då J´s son är sjuk och vi är underbemannade, men som LL sa så tyckte hon vi personal var bra på att ställa upp:D alltid kul att höra.

Ha det så bra sov bort det sjuka...
Kram kulan Lotta

Unknown sa...

Hörde när jag ringde på jobbet att du gått och blivit sjuuuk. Huva gumman, bränner du ljuset i alla ändarna nu eller är det "bara" flunsan?
Hur som helst, hoppas du kryar på dig. Skickar alla helande tanekrafter jag bara kan till dig!
Höres när du orkar.
Kjaaam V

Lusthuset sa...

Stackars dig...vilken otur, du har väl tagit för mycket!! Snö....vad är det du säger....men det såg ju fint ut i alla fall. Ha det bra! Krya-på-dig-kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Krya på dig!!
Kram Lallis

Vero sa...

Vilka härliga ljus.

Önskar en trevlig kväll!

Nettan sa...

Va underbart det såg ut med snö!! Å vilka burkfynd du gjort! Superfina! Hoppas du kryar på dig snart!!
Kram Nettan

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Vila nu så att du blir frisk, det är inte roligt att vara sjuk..
Vi fick leverans från whalter idag...shit vad hög den danska kronan är nu..har du kollat !!
Priserna blir ju högre då..
Ha det gott
Kram Anette

vardagsvitt sa...

Jag är i ett lyckorus!!
Så fantastiskt mysig ni hade det i Tomtebodan har varit där idag med mamma och syrran!
Jag är helt överväldigad över alla vackra saker. Petat, vänt, luktat och trånat är vad jag har gjort. Handlat har jag oxå naturligtvis....
Synd att du är sjuk hoppas du blir frisk snart!
Vi var där när kassan hängde sig och tjöt så Tilde undrade om det verkligen skulle låta så när man tog betalt? Hon valde var sin liten ask choklad till sig & lillebror smart var hon oxå -mormor fick betala!
Många kramar Marith

Anonym sa...

Spindelsvävsljusen är underbara. Jag är helt såld!! Köpte med mig två hem men måste nog hamstra några stycken :0)

Krya på dig!!

~Livet i byn (vars ben vrålar att dom inte vill gå en meter till...)

Tiril sa...

Spindelvevslysene fra Affari selger jeg og!!
De er bare vakre.
Vakre og de små hus i sink du viser her.
Fin søndagskveld til deg.

Anonym sa...

Svar: Tack!! Men Du, jag jobbar faktiskt bäst under lite press, det var enbart roligt och jag blir aldrig stressad. Inte negativt i alla fall :0)

Såg du mitt mail om att få använda lite bilder jag tog inifrån Tomtebodan i lördags?

~Livet i byn