söndag 12 april 2009

Vilken energi laddande Påsk!

Vi är förförsta gången på många år hemma påsken, detta låter kanske konstigt - Vädret är UR USELT (hittills) OCH VI NJUTER... Jag får väl förklara mej! Då vädret är trist behöver man inte ha dåligt samvete när man är inomhus... vi har inga planer utan tar dag för dag och får massa SURDEGAR gjorda! Sånt som borde göras men som i vardagen inte orkats/hunnits med. Så jag har somnat supernöjd hela påsken det känns så bra.
Sedan känns det som om vi verkligen fått vara tillsammans hela familjen.. hunnit busa med barnen - prata över lunchen med maken osv.

Igår hade Påskharen hittat till oss trots att vi var hemma så till sonens konstaterande! Det blev påsk trots att vi inte var i fjällen, det vi saknar är slalombacken och alla super snygga påsk kärringar som går runt kvarteret vid stugan och knackar på dörren...

Alla dessa pastelliga påskpynt hittade jag hos En Gry og Sif

Men jag kom just på Det enda vi inte har gjort i påsk som vi brukar är att vi inte påskpysslat något. Hittade desa "godingar" hos Country Living du kan anväända samma metod även om du inte gör dem med andra motiv.
Kolla in här hittar du beskrivning.


Men idag fortsätter vi med fixning hemma och en lång prommis på eftermiddagen. Om solen tittar fram så blir det pimpelfiske med svärmor och svärfar. Själv ska jag åxå gå igenom Bloomingwilles katalog och ev göra en kompleterings order. Klicka på länken om du åxå vill kika i katalogen. Familjen sover efter nattsuddande hos vännerna i går, gomiddag & film, sent! så jag tror jag kan få arbetsro än en stund på morgonen.
Sköt om Er Just nu har jag huvudet fullt av idéer och väntar bara på att få blomma ut lite. Men den som väntar på något gott....

4 kommentarer:

Tro hopp och vitt sa...

Visst är det skönt när man känner att man har tid att umgås. För oftast så känner man sig som Alfons Åberg, SKA BARA.....
Ha en fortsatt härlig påsk!

Kram Jenny

kardemumma sa...

Ha en fortsatt påskhelg!
Själv ska jag gå igenom en lampbeställning :)
Kramar C

Kamomilla sa...

Härligast med långsamma frukostar och familjen samlad...Tid för varann i många dagar.. Jättebra!
Kram, Kamomilla

Flaggduken 2 sa...

Vilken himla härlig blogg du har!
Kram Petra