lördag 21 maj 2011

jag vet någon som ska vakna under en blommande hägg i morgon!

Idag har häggens blommor börjat slå ut och  YES jag kommer att vakna under en blommande hägg i morgon... (jag vet Sverige är avlångt och jag bor norr ut men nu är det vår tur att njuta)

Jag Älskar vår gamla hägg som bildar ett taköver vårt trädäck...
 när vi förra sommaren öppnade upp och satte in dubbeldörr och sidofönster där sovrumsfönstret suttit
så bara NJUTER jag av detta gamla träd året runt

men det är klart inget är som första morgonen med vita häggblommor!!!
Imorgon!!!!
Jag har inga gardiner utan häggen är det jag ser när jag sträcker ut mej och öppnar ögonen på morgonen
LJUVLIGT!!!


Vi har fått leveranser på butiken i veckan eller vad tyx om denna burk vasen?
som står i en zinkkorg med porslinshandtag!!! och har hål i locket där man enkelt arrangerar blommorna
SNYGG tycker jag och praktiskt!!!
Näää nu är det kört ... vi har fått in de två mindre högblanka husen till de två större
från BRUKA denna vecka... jag kommer INTE att kunna stå emot!!!
Så nu finns de trendiga ljushusen i 4storlekar här ser ni de tre minsta!!!
Brukas nya Rotting har en Gråton här har vi en mustig fåtölj (vi har även fotpall i samma)
(SIA visar mycket country och denna gråtonade rotting färg i sin höst kollektion)
Ja vem vill inte ha ett vitt litet DREAM HOME !
finns på Handplockat =)

Årets första myggbett pryder mitt högra knäveck så nu har jag väg bidragit med att myggornas urmoder (de första myggorna är ju se som ger liv åt fler som sedan producerar fler som sedan....) har fått blodad tand och sommarens bestånd är räddat !!!

Sneglar ut på grönskan ...jag håller mej inomhus är dunderförkyld och febrig men snart ska väl kåvepeninet börja verka... det är dag fyra idag!!! =) INGEN känner igen mej när de pratar med mej i telefon
- är det du Anna?   =)    Japp i egen subig och hes verson!
 Jag fryser och laddar tvättmaskinen om varannat annars så snyter jag mej mest =)
Ha nu en härlig lördag mina vänner
jag deppar inte över förkylningen fööööör
imorgon slår jag upp mina grönbruna under den blommande häggen!!!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Krya på dig, men Du jag tror nog du behöver en annan sorts antibiotika den borde ha hjälpt vid det här laget.

I morgon dyker AF upp, så jag kanske åker en sväng på HP om jag behöver rekvisita. Undrar vad jag gett mig in på?

Häggen är långt borta hos er, har du solariumlampa ovanför dig :0)

~Ingrid

LantlivsAnette sa...

Halloj bruden !!
Åhh blommar Häggen hos er nu !! Då är ni minst en vecka tidigare än här hos mig !! Såå ljuvligt att vakna upp till häggens dofter..
Du har såå himla fint, både hemma o i butiken !!
Kramar i massor från mig, och krya på dig nu

Ingrid sa...

Jag har mailbomat dig med bilder ;0) på det som ska in i shopen!

~Ingrid

Ingrid sa...

Tack och kram, ska lägga mig nu så jag är pigg och alert i morgon ;0)

~Ingrid