onsdag 24 mars 2010

Färg passar bra en dag som denna!

idag behöver jag alla vitamin kickar jag kan få så det blir en hel del färg i dagens inlägg
(igår kväll blev både vår dotter och jag hängiga och nu är det feber hals och huvudet som spökar för oss bägge jag var tvungen att ta ut komp nu efter lunch jag bara måste sova en stund!!!)

Bilder idag mina egna från brukas showroom i frihamnen!

Jag är verkligen förtjust i Brukas härliga porslin, och för varje leverans så får både jag och våra kunder mersmak.... jag har i veckor nu grubblat på om vi ska ta in fler modeller och färger, nu när jag ser att Brukas Porslin verkligen har en "humant" kvalitets pris!

I fronten här ser ni de djupa skålarna i beige.. den lilla har vi redan i butiken i flera färger men den står i en liiite större skål, djup med hög kant ... Bruka bjöd på skaldjurs soppa i den fast i svart och jag KAN BARA INTE GLÖMMA den sortens djup talrik/skål hel läcker i svart ....
I bakgrunden syns alla muggar i olika storlekar och färger....någon av er bloggbesökare som har erfarenhet av Brukas härliga porslineller muggar?

jag gillar ju Brukas texil med... så snyggt att mixa ihop med det övriga! Vilka färger är era favoriter när det gäller brukas sortiment?

(här ser ni djupa skålen i tukost bakom ägg koppen! visst är den fin i modellen) Jag ska försöka ta mej tid och komplettera lite från Bruka .... men jag har en liten tanke som ligger och gror.... 14-19 april har Sia JULUPP PACK och inköp i frihamnen och fredagen den 18april ska jag och Anneli till Sundsvall och hälsa på en gammal klasskompis - kaaaanske kan jag då "blåsa ned till frihamnen" på lördagen och göra JUL inköpen på SIA och samtidigt göra en kompleteringsbesök hos Bruka som ligger ett stenkast från Sia ;) ;) ;) Hoppas går ju, men man vill ju inte bara sitta i bilen HELA helgen!!!! ska fundera lite =) det skulle vara himla kul då skulle vi kunna hälsa på Johanna i Uppsala med =)

Nu ringde Lena från Handplockat förra veckans besök på Stockholms mode center har nu gjort sig påmint. Nyss anlände tydligen en häääärlig laddning med tuffa smycken från Cocos!!!!

Nu ska jag krypa ned och sova av mej lite feber kl 16 måste jag i väg och hämta 8st PROVDOCKOR till butiken....

l o v e l y
YOURS......

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Krya på dig!!

Jag tycker alla färger är fina från Bruka men har vitt med text på hemma i olika formationer. Sedan är ju svart och beige samt den vinröda färgen favvosar också.

~Livet i byn

kardemumma sa...

Det kanske är jag som har smittat dig via mailen! Jag börjar känna mig piggare faktiskt men den har suttit hårt åt denna förkylning!!
Vi säljer otroligt bra av grönt men idag gick det rosa mattallrikar :) De stora faten och skålarna och de avlånga faten är bäst. Vi har mellan muggen i butiken! Snygg och OK pris!
Krya på dig,vännen!!
Kramis