lördag 12 mars 2011

En Vacker lördag idag!

Trots mina oputsade fönster ser vyerna utanför ut som vykort ... tidigare i veckan hade det tinat och blåst ned barr och skräp från trädena så det var verkligen ingen vacker syn .. men det har nu snöat lätt i två dagar nu är allt gnistrande vitt igen i solskenet en strålande solskensdag med KLAR BLÅ Himmel.... Denna morgon fick jag i uppdrag att fota våra katter vår son är med i en film som spelas in på orten och de behöver katter till en tagning så vi ska skicka bilder idag... Inte helt lätt att fånga godingarna på bild!
Nova hemmets egen lilla diva helt OKELIG till mitt stora förtret...
ser ni krokusarna nere på bilden i hörnet fick jag i oljat papper om krukan av min kompis Lena i Onsdags när hon var förbi och vi lunchade Tack Lena !

Sedan har vi Majken.... som knappt går att få "osuddig" förevigad på bild!!!!
Majken fick komma tillbaka till oss efter det att alla kattungar var placerade i somras... hon trivdes inte med den nya familjens hund!!! Majken är tvärtemot mor sin (Nova) en Total charmigt kelig liten fröken... Helt otrolig - hon tror hon är en hund... markerar en mobiltelefon när den ringer... dricker vatten ur rinnande kranen i badrummet och har ett otroligt charmigt sätt !!!
I beskrivningen till filbolaget måste vi tyvärr avslöja hennes stora laster...
hon är en riktig SUPUT!!! ja hon har verkligen problem med det där med drickande!!! Det gåår inte att ha ett glas med vatten stående alls ... bildbevis se ovan!!


Vet ni en sak! det finns faktiskt en sak NI MÅSTE GÖRA IDAG
ni Måste kolla in butiksbloggen

Denna veckan har alla på jobbet jobbat på som galningar.... (jag har varit sjuk) i över en månad har det flyttats om och hängts hyllor ändrats igen ... Denna vecka har det arbetats med uppstädning och färdigställande ... och den fortsatta upp packningen... (nu ska vi inte flytta om på länge jag lovar)
 Det är nästan en ny butik MED SÅ MYCKET NYTT  Det är VÅR i Butiken!!!!
Tack allihopa soom jobbat så ooootroligt

Igår kväll jobbade två av mina bästa vänner med att hänga upp underbara plagg från Ewa i Walla som jag bloggade om igår, syns lite på bilden ovan!!!! Ingrid ska i dag fortsätta med upp pack av plagg från Not the same och de har vi pris på, men Ewa i Walla hinner vi inte denna lördag få prismärkta men ni kan "tjuvkika" lite på dem ;) Tror ni jag har "kliii i fingrarna" och Vill till BUTIKEN??? Jaaa (måste bli frisk och kan inte smitta ned alla) och till er som kan GÖR DET Besök Handplockat!
Kolla nu in butiksbloggen!!!! och ha en härlig mellolördag!

3 kommentarer:

Fräknis sa...

Hej, lovar att jag ska kolla i butiken när jag skrivit klart här ;o)
Blev lite full i skratt när jag läste om din suput till katt. Har samma problem med min. Jag brukade alltid ta med ett glas vatten och ställa på nattduksbordet på kvällen. Varje morgon var glaset nästan tomt, blev lite "miss"tänksam,...jodå...en kväll tog jag honom på bar gärning. Numera har jag en petflaska med kork istället.
Ha en härlig helg!
Kram Malin

Fågel Blå sa...

Hej!
Och tack för din kommentar!!!!!
DEn värmde och så hittatde jag till din fina blogg!!!!!
Skall kika in på butiken!!!!
Ha enn fin Söndag!"!"!!!
Kram Kathrine

K A T A R I N A sa...

Hej:)

Ja jag kommer aldrig att glömma den de där varma augustidagarna i Stockholm och vår mysiga kväll med surr och ewa I walla kläder.

Härliga minnen!

Många
Kramar
Katarina