torsdag 20 mars 2008

Idag börjar påsken tycker jag

Första dagen denna påskhelg... Jobbar till kl 14. men det känns lite konstigt eftersom barnen går skola idag DE BRUKAR vara lediga skärtorsdagen.

Påskbilder från Nostalgi-fyn
Jag ska efter jobbet hoppa på kvasten och dra till blåkulla tillsammans med de andra ruggugglorna och häxorna , och efter det så ska jag med laptopen i knät stuvas in i Saaben tillsammans med familjen och åka 25 mil till Stugan i fjällen (lovar att blogga och visa er)
Nya lime/vårgröna ljus från sia och vår/sommarkrans från Sverox eller var det Silkflower? Här ser ni soffan & det vita slagbordet på sin nya plats i butiken.
Sedan är en av storsäljarna tillbaka i lager hos oss, väggförvaringen för tidningar. Finns i Vitt eller Svart. Gissa vilken färg som bor hemma hos oss! Ny mellanstor trasselkrans från Silkflower.
Stor Ranunkel i flaska med "fusk vatten i" från Sia. Två olika mönster på ljusflaskorna, ganska stora faktiskt. Ljusflaskorna står på vit tavellist som finns i 3 storlekar.

Ny griffeltavel hylla med två lådor & krokar under. Najs =) olivkrans från Silkflower.

Pärlhyacint i nästan lite lila nyans fin i låg kruka med synliga lökar. Väggord från My First Room som vi säljer på jobbet. Just detta har jag bloggat om tidigare. Bloggaren Perlan har designat just detta väggord =)

Nyhet Akrylblock i olika storlekar, på dessa fäster du "omonterade stämplar" (mycket billigare än stämplar på träklossar). De genomskinliga akrylblocken gör att du ser exakt vart motivet hamnar. Sedan flyttar du bara mönstren på acrylblocket så du gör "mera " personliga motiv.
Vi har bland annat fonten (textstilen) som jag använder här på bloggen som stämpel alfabet
Kolla in leverantörens hemsida Inque Boutique
På lördag ska barnen Påska i stugorna så det ska pysslas en hel del Torsdag och Fredag (så de har något att ta med sig) Det är HÖG pysselfaktor på min dotter - vi brukar pyssla ordentligt på påsklovet.
Photography by Stine Heilmann
Hoppas att anslutningen i stugan fungerar så att jag kan visa Er vad det är för speciell dag i morgon. Till Er som ska ut i påsktrafiken TA DET LUNGT. för er som får vara hemma Njut.
Önskar er en äggstra bra Skärtorstag.

16 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hoppas ni får det så treligt i PÅSK!

Härliga bilder att dregla över igen och önska att hålet i fickan inte hade behövt vara så stort.

Önskar dig en glader påsk!
Miamaria

LantlivsAnette sa...

Hallo !
Jag har putsat upp kvasten..vi syns på blå kulla..hii..hii.
Ha det så bra under påsken Kram Anette

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Åh..som vanligt får man en jättedos med inspiration när man tittar in till dig..underbart!!!
Den där griffeltavlan..den var riktigt fin!!!
Kram & ha en jättehärlig påsk!
Mia

Annas skattkammare sa...

Jättehärliga bilder och jag önskar jag kunde köpa massor!
Glad påsk! Kram /Anna

Tidsmästarinnan sa...

nu har jag klickat runt här som en galning, som vanligt får man lite högre puls när man ser alla vackra ting hos dig.
ha det så gott i fjällen och GLAD PÅSK!
(påsk)hare bra!
S

Marita sa...

Härliga bilder som vanligt! Jag förälskade mig i vår/sommarkransen och kupan bredvid - ska be Vero kolla in hos er! Kan du inte sätta upp en liten filial i Piteå?:-)
En härlig påsk till dej! Kram Marita

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ta det nu försiktigt själv i trafiken.Så vi syns på Blåkulla.
Ska ut nu å fixa kvasten, behöver trimma den lite..hihii

underbara saker du visar som vanligt.

GLAD PÅSK TILL DIG Å DINA KÄRA !
Kram Pernilla

Anonym sa...

Kikar in med en hel hög med goa Påsk kramar till dig, underbara vän! ♥
Må så gott och en riktigt ~Glad Påsk~ till dig och dina kära.

Andrum sa...

Hej du glada!

Kikar bara in en sanbbis för att önska dig och de dina en riktigt Glad & skön Påsk med förhoppning om riktigt strålande go väder att njuta i :O)

Anonym sa...

Fina bilder du visar. Ha en trevlig och Glad Påsk // Solan

Lily of the valley sa...

Ville bara önska dig en Glad Påsk om vi inte ses ikväll ;)
kram Lily

Unknown sa...

Ha en riktigt bra stugpåsk!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Vitt är vackert sa...

Hej!

Vilken härlig blogg!! Första gången på besök. Måste kolla vidare! Ha en riktigt Glad och God Påsk!!

Kram Ellinor

Anonym sa...

Glad Påsk!

Vilka urfina bilder du visar, så här i påsktider!
Jag är just nu i Thailand men bor i Singapore, så firar inte i år...

Må gott

Mys liv och hem sa...

Jag var inne på din affär i dag och oj så fina grejer du har.TYvärr hade jag bara en kvart på mig så det blev ingen handling i dag. Vi har köpt en stuga i närheten så jag kommer absolut att återkomma. Synd att du slutade två.Jag var där kvart i tre.Ha en skön påsk!

lottens vita och gröna sa...

halloj kvasten är framme, är det loggträff på blåkulla då? älskar dina bilder, blir så sugen på allt, gillar lime så här på våren. ha det gott i fjällen, vad mysigt det låter..kör försiktigt!kraaam lotten