tisdag 4 mars 2008

Mönstret som gör att jag dras som en magnet till det.

I söndags kunnde inte sonen och jag låta bli, vi åkte ned på jobbet och packade upp saker från Balders, fina förvaringsboxar väskor och GODIS. visst är väskan som kan bli dockvagn fin!!! Tänkte idag passa på att skriva om mönstret som jag dras till......
Har du följt mina bilder här på bloggen - så finns det ett mönster som ofta kommer tillbaka. Ett mönster som får mej på gott humör, ett mönster som gör mej Glad. Enkelt och okomplicerat. Naivt men ack så charmigt.
Prickigt.
Jag har inte så mycket prickigt hemma men jag dras ofta till något, om det är prickigt.

Dessa coola röda handväskor med metall handtag 95:- Vi säljer åxå Karin Mannerståls Design (Rullgardiner förvaringsboxar mm från Mairo) Här ser ni att Piraten har prickig priatmössa.
Mairos karamell kudde är prickig trots att det är godismönster (den bredvid rosa kudden i skåpet). Svarta runda boxar sälj styckevis.
Om jag är på en loppis eller besöker någon antik butik och ser något prickigt så måste jag i alla fall ta på det som är prickigt. Likadant om jag är i en vanlig inrednings butik.

Men det är ju bra att man kan glädjas så av ett mönster men man Måste inte alltid köpa det. Men det är ger en extra vår känsla ... det där prickiga.
Att duka men den prickig mellan talldrik . eller en skål kan lyfta vilken dukning som helst =). Dessa hittar man hos Greengate.

Ofta är det rött och svart som är bakgrundsfärg till det prickiga, men sedan har vi alternativet och det är Pastell. Men sedan en sak till hör ni inte så mysigt det låter på utländska: prickar= Polka dots. !!!

Det är fler som gillar prickmönster! Lena Lindahl har många prickar i sina kort.



Bilder från Lena Lindahl

Denna genomskinliga "vax"/plastduk genomskinlig med vita prickar från Ib Larusen är fin, tänk i en sommarstuga att använda den som stänkskydd. Ser ni att den sitter på väggen.

I inredningstidningar ser man ofta många prickiga saker från Rusta hmmm jag har aldrig lyckats hitta något med prickar på hos Rusta! Madame Stolz har flera prickiga saker bla charmiga knoppar... på tal om Madame Stoltz vi fick 5 kollin från dem i går så ibland kan önskningar slå in jag skrev igår att jag ville ha massa varor =) Rossliga Kramelikramar.

27 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Åååå, nu blir jag alldeles sjuk....gillar också prickigt!!!!

Ha en go dag! Kramis!

LantlivsAnette sa...

Hallo..måste bara berätta att nu har influensan drabbat mig..jag har aldrig i hela mitt liv varit så dålig...jag har legat i tre dar nu.. orkar inte sitta uppe alls..
Vi hörs bättre då jag piggnat till..
Kram Anette

Jenny Oak Fae sa...

Jag gillar också prickigt, men framförallt på kläder, jag har ganska många klänningar, kjolar & toppar med det mönstret, somrigt och snyggt!

Kram, Jenny

<3

Tjohalia sa...

Det känns som att man blir glad av prickiga mönster :) Själv så dras jag nog mer mot randigt tror jag. Kram Sandra

Lea sa...

Prickigt är bäst!
Oj så mycket roligt du har plockat fram och Madame Stoltz också...mmm
Skicka en rad när det är läge för mig att styra kosan norrut!
/Lea

husnummer30 sa...

Håller absolut med! Pricckigt är så fint! Det är snyggt, enkelt och roligt - kan det bli bättre? Tycker att just prickigt är något som passar på allt - kläder, porslin, handukar - allt funkar.

Massor med fint du visar! Man vill ju ha allt.

Ha en fortsatt bra vecka! //Jill.

MiaMaria sa...

Visst är det vackert med prickigt undrar om jag dras till randigt tro????Men det finns ju så mycket som är så fint!

Miamaria

Jes/Vita villa vila sa...

Å du visar så mycket härligt på en & samma gång! Prickigt är fint, kul & underbart! ☺

Kram Jes

Unknown sa...

Nja det finns inte på fil, men det kommer snart ett till i ALLAS veckotidning, har dem på tråden nu... :)

Höres mer...

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan...så mysigt inlägg idag.Älskar oxå prickigt.

Jag har köpt mycke prickigt på rusta.Bla matservis, marschaller, det finns formar, muggar mm där.Men det tar fort slut.

Den lilla väskan som blev en dockvagn är såå söt.Kan man få beställa en sån?PRIS?
Kram Pernilla

Unknown sa...

jo.. ja det blir något liknande... tror jag :) Vi får se när det blir :)

Är krasslig än. Annars hade jag nog redan varit in på jobbet och kollat in allt läckert ni packar upp. Gud vad sugen jag blir!!!
Ta det lilla lugna nu hörru, annars åker du väl dit igen. Man ska aldrig göra mer än man hinner :) *s*

Gokram Vero

Anonym sa...

Åhhh så mycket fina saker du bjuder på! Tack snälla för all härlig inspiration! Ha en härlig solskensdag!

My Lovely Things sa...

åh vilka härliga prick bilder..prickar är härligt sommrigt tycker jag..
kram anna

Anonym sa...

Oj oj vad mycket härliga bilder igen.. Älskar med prickigt, det är något visst med det! :)
kram!!

tindra lite mera sa...

Tack för fin kommentar!
Har kikat på din blogg nu och jag bara sjunker längre och längre in i mina drömmar...sån och sån och sån vill jag ha:)Mycket fina bilder att inspireras av!

Ha det gott och välkommen in igen/Katarina

lottens vita och gröna sa...

hallå pricksjukan är härlig! kram lotten

Lily of the valley sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lily of the valley sa...

Jag är också svag för prickar! Det är något magiskt med dem...;)
I lördags köpte jag en röd scarf med vita prickar :)
Ha det bra
kram Lily

Jeanette Hornbeck sa...

Gillar samma saker som du!Är rena rama 50-tals bönan just nu. Kom ner hit när du är klar, så kan du sätta tänderna i mina varor också.
Har lite lätt ångest över hur jag ska få allt klart till påsk.

Moa sa...

Vilka härliga prickiga saker du har hittat.. Gillade de svarta burkarna med vita prickar de skulle vara perfekta i mitt arbetsrum.. =)..ha det gott Monica

jennys hus sa...

Tack för din fina kommentar hos mig *glad*
Mycket fina saker du visar också:) Busungarmotiven gillar jag.

Anonym sa...

Prickar påminner om min mamma, hon har alltid varit svag för just det mönstret. Funderar på att kika in någon dag och köpa den röda färgen till relaxen. Visst kallades den "kärlek" färgen eller har jag fått det om bakfoten?

~Livet i byn

Andrum sa...

Hej på dig du!!

Hoppas att du mår bättre, själv är jag frisk som en nötkärna,peppar,peppar...:O)

Jag fyller år nästa tisdag så jag är en fullblodsfisk kan man säga...=) Att ligga i gränslandet kan vara lite jobbigt...men oftast går det som en dans och det verkar det ju göra för dig,när du får vara kurant och dig själv till fullo!!

Som vanligt är det lika mysigt att kika in hos dig och allra helst nu då du visar en gemensam vurm jag har med dig, nämligen *pjickar*...jag blir så glad då jag ser sån´t!

Ha det bäst du med!!

Guldkorn i min vardag! sa...

Hallå där lilla snuviga tjejen, du är väl inte ute för snabbt o skuttar(tänker på rosslet)
Vilka fina förvaringsboxar...gillar den som kan bli dockvagn...kul..
Prickigt är ju så sött, gillar det oxå.
Måste få fråga har ni sånt man kan sätta för fönster (insynsskydd) typ spetsmönster eller dyl i vitt man sätter upp med såpvatten.
Kram Ulla-Bella

Ann-Catrin sa...

Ohhh prickigt.. jag ärlsar oxå det.
Såg igår att de hade en prickig stekpanna på extrapris på Åhlens... 79 kr... såg ut som greengates koppar!!
Underbara bilder!!
Kram A-C

White Season sa...

Fantastiska bilder och inspiration. Klart mina favoriter rakt igenom, skulle kunna köpa hur mycket som helst, tyvärr så funkar det ju inte alltid .... Kram kram Malin

Unknown sa...

Kikade in idag. Träffade dotra som handlade kola. Enligt Lotta, världens godaste kola.
Jag handlade ett gäng med stämplar. Blev så inspirert av den du gjort och visade....
Vi har kurs i Piteå i Scrapbooking i morgon och vi ska jobba med stämplar då :) Passade ju bra.

Hoppas du är piggare idag.
Ha det bäst tjejen :)
Kram Vero