måndag 26 oktober 2009

Söndagen = inte mycket gick rätt!

Byggandet av Piteå butiken Handplockat är verkligen i full gång! Jag har bara lite problem att veta vart jag ska presentera alla saker.. julen ska upp på kommande helgs mässa i Luleå men lite Jul måste jag nog presentera i Piteåbutiken redan då den öppnar!Advents stake + numrering kommer att finnas på Arcus mässan & i våra butiker.
På tal om öppnande! fy farao vad det stulade igår... Nu säger jag då som så, att jag skyller på Claes Olssons Racklandes tång ( jag fick ränna flera gånger och byta ett verktyg som INTE fungerade igår när vi skulle upp med hyllor på en vägg som var byggd med gips skivor)
Sedan skulle köks ön från Ikea monteras "Mega fri speeel"och telefonsamtal till IKEA - De hade glömt att lägga i hela asken med plugg specialskruv vinkeljärn och allt som håller i hop köks ön
- vi har 14dagar på oss att se till att du får det som fattas. H A L L Å Å Å Å!!!!! Jag hoppas verkligen att jag får tag på alla specialsaker idag så vi får i hop den. Om det hade fungerat i går så hade en del av butiken blivit klar. M O R R!!!!!
Denna fina zinkburk har vi fått in i butiken - den passar åxå in på gårdagen.
(som verkligen var en MOTGÅNGS SÖNDAG)
Anneli & Rickard hjälpte till med en hel del - Rickard lyfte lastade och bar... och vi alla tömde och fyllde bilar om vart annat. Rickard lade ner timmar på Telefon jacket "som inte finns i lokalen" GÅR ej att uppbringa (och behövs så vi kan ta betalt med betalkort!!!!) Trots att telia har kopplat in tel nr 0911-103 50 så finns det inget inkommande telefon jack eller ledning (vi hoppas på hjälp idag från Telia! men sedan när vi skulle åka hem ringde Anneli och Rickard -maten står på bordet, vi äter när ni kommer T A C K !
Så utan vänner ingen Piteå butik - Kenth på lördag och Anneli & Rickard på söndag
Kramar i massor - Ni är guld värda
Idag måste jag komplettera flera ordrar pga att vi öppnar en butik till , men det är bara kul och otroligt svååårt vad kommer att gå? vilka saker behöver jag köpa MER av? Sedan hoppas jag att ni håller alla tummar ni har då TAPETERNA kommer så vi kan få upp dem och färdigställa...
Pga sturlet igår var jag besviken.. hade tänkt öppna på tisdag men det är omöjligt så allt inte fungerade igår och det "sinkade oss tidsmässigt"! men om jag nu här tidigt på morgon rannsakar mej själv å fick vi nycklarna i torsdags kväll så om vi öppnar Onsdag eller Torsdag så har vi byggt en butik på mindre än en vecka så det är väl rätt så okej! men jag kan inte vara med på Öppningsdagen om det blir onsdag eller torsdag (pga då måste jag bygga monter till Arcus mässan handtverksdagaran) och det är klart att det hade varit kul att få vara med på öppningsdagen.... ( tack vare strulet med Claes Olsson & Ikea och just det -Tack för det TELEVERKET, inget telefon jack)
här till vänster skymtar den lilla julgranen från formex som jag inte kan glömma i all sin enkelhet .. i tyg och i frost grå grönt! Jag gillar den.
alla bilder idag från Country style utom IKEA köks ön, och röda juldingel pynts bilden som kommer från vår leverantör.

5 kommentarer:

Altes Haus mit Seele sa...

Hej,
Vilka vackra bilder på julen dekoration.
Jag gillade särskilt zink frågor. 1-2-3-4 ljus är också släpvagnar
vacker!
kram,
barbara

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Nämen du...vad det strulade, jag vet hur det är, allt ska klaffa..himmel vad du är flitig o duktig, och jag är sååå glad att Piteå äntligen får en fin butik !!! Jag som är där titt som tätt och trimmar min lilla hund Nisse, nu äntligen har jag en fin butik att spendera min tid i då jag är där !!
Ha det gott o ta det lite lungt, du vet, pauser !!! ;)
Kraaam Anette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Så mycke fint!

lycka till igen med den nya butiken.

kramizz Nilla

tania sa...

wanderful!!
Mary

Anonym sa...

Lyckliga alla som bor där uppe i norr och får ännu en fin butik! Att döma av vad som visas på sidan är allt bara helt fantastiskt fint! Lycka till med nya butiken!