måndag 27 juni 2011

Fniss nu blommar näckrosorna....

De blir ett litet lunch inlägg idag... OJ så kul det var att jobba igår söndag  på butiken ... helmysigt att få surra med världens finaste kunder =)
IDAG har det kommit TVÅ LASTPALLAR med Nyheter från Danmark
åååh vad jag önskar att jag fick vara där och hjälpa till...

Jag log inombords STORT.. när jag förra veckan trillade dit på små näckrosor... Det är Tanten i mej som killar till då och då och börjar ta plats i mitt liv...
på självaste midsommarafton fick min lilla prins vakna (fontängrodan som vi säljer på Handplockat)

Vi har tre olika (fusk) flyt växter här ser ni två av dem ( den tredje är ett litet skirt miniblad) varje påse kostar överkomliga 29:- jag trillade dit på två igår (minibladen som inte är med på bild och den till vänster, den till höger har jag köpt redan förra året då vi hade dem på butiken)
Prinsarna eller ja grodorna finns i olika modeller här ser ni två
jag har den översta och bästaste vännen har den undre....
pumpen köper man separat...

Det porlar så härligt och det blir lite "liv" vid vår entré...

Ja men näckrosor... ANNA SERIÖST !!!
Jaaaa FAKTISKT!!!
Jag gillar dem och de blir en färgklick i baljan... sedan är de snygga i ett fågelbad med....

Förr om åren har grodan bott i en träbytta men oftast i en zinkbalja... i år fick han bo i en balja som har BEN... ska fota och visa sedan hade bara fotat närbilder i helgen...

Näckrosorna lyser verkligen upp och även om det flaggas för TANTVARNING på mej nu så sär jag STORMNÖJD med mina näckrosor (kostar 20:- st )
nu är det dax för lite lunch imagen

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Tantvarning eller hur ;0)Tanterna blir dock bara yngre och yngre har jag hört. Men de är ju så fina...

~Ingrid

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mycket fint.Ha en skön måndag.Kraaam Rita ♥

Ingrid sa...

Ac:n är en investering värt varenda öre. Den kyler ledigt vårt sovrum på 40 kvm. På den står det att den ska klara 22 kvm men det är som sagt inga problem. Jag vill ha en nere också...vi får väl se!!

~Ingrid

junhe sa...

tack för "tassarna" hos mig gulliga du!
tantvarning eller ej, jag paxar också ett pkt näckrosor!!!
gillar verkligen vad du gjort med fågelbadet =)
sommarkram/ junhe

Johanna Stålros sa...

Jättefina och ser verkliga ut så då spelar det väl ingen roll. Kram Johanna