torsdag 23 juni 2011

Mycket snyggt till midsommar dukningen !

 Solen och jag vaknade MYCKET tidigt denna morgon
Moronljuset och solstrålarna på trädäcket är så härligt !!!
Jag tar mej inte ur semester tidszonen... (ligger 6 timmar före svenskasommartiden!)
Jag blir så trött på kvällarna och vaknar innan 4 varje morgon...
Denna dagen hoppas jag varar läääänge... jag har en hel del att göra !!!
Vi har FLERA varianter på midsommarstänger och svenska träflaggor att välja på när det gäller bordsdukningen i morgon på Butiken.... Åhhh imorgon ÄR DET MIDSOMMAR
Jag älskar denna helg

Det finns buketter manschetter och servetter på Handplockat med och fina vaxdukar på Hanplockat men framförallt på Interiör & Design !!!
Vi har fått in några STORA GENERÖSA runda kuddar som bara är SÅ FINA
 jag ska fota dem så ni får SE !


Jag vet inte vad det är med midsommarhelgen men den bara är så SKÖN!!!
Midsommarafton efter jobbet (slutar kl 13)
Så fyller vi huset med lunch gäster... sill lunch och annat gott
sedan under eftermiddagen blir det midsommarstång på gården ...  barnen springer runt och dricker sockerdricka och man hinner "surra" med alla! blåsrör, pilkastning och andra galenskaper innan man börjar med middagen...
(jag tror jag kommer att trilla dit på denna vimpeln idag och kanske en i helvitt tycker det vore fint denna helg med en i köket och en i bagarstugan eller utomhus ! )

Efter middagen blir det smågrodorna och ringdans runt midsommarstången innan vi går ner till Piteälven och Selholmen (en ö som nås via en gångbro) på ön finns en brant knabbe och där skriker vi alla ut vårt sommar skrik (som Ronja Rövardotter gör) På kvällen kan det tittaförbi fler!
Det är en fin dag helt enkelt!

Midsommardagen så slappar vi alla äter goda rester och kanske ser en film
eller tar oss ett fotbad  där vi alla som vill sitter på rad i zinkbaljor om solen skiner.

På söndag ska jag jobba på Handplockat KULIT
 Eftersom vi har helg öppet denna helg ALLA DAGAR

Midsommarafton 10-13
Midsommardagen 12-15 (lördag)
Söndag 12-15

Ha en fin torsdag jag antar att det är fler än jag som har en del att "stå i" denna dagen!!!

Inga kommentarer: