måndag 8 augusti 2011

Bara namnet låter underbart

Zetas Finsmakarens Trädgård AB

Suck låter inte det underbart !!!
Det är så sällan vi är bilburna i Stockholm .. men nästa gång då jäklar...
Här skulle jag lätt kunna ströva i timmar....

Jag har börjat sneglat åt terakotta igen.. i trädgården....
 inomhus lär det dröja jag tror att tidiga 2000 talet ligger för färskt i minnet!

Hela trädgården verkar proppfull med inspiration...


 De jobbar med trädgårds design och har till och med ett Trädgårds Café
dessa bilder hittade jag hos Odling för Dummies
Helt i min smak trots att det inte ens börjat grönska på dessa vårbilder....
i lådorna framför denna inspirations disk sålde de olika potatis sorter i våras....

Rost och krukor innan våren tog fart!

Jag tror att jag skulle stortrivas här ... skulle lätt kunna bli ett favvoplejs... bara att få inspireras och fylla på med Idébanken!
Zeta har en egen trädgårdsbok åxå jag äger den inte men brukar bläddra i den på diverse bokhandlare...
VICTORIA SKOGLUND FRÅN ZETAS GÄSTAR TV4 NYHETSMORGON PÅ LÖRDAGAR.

Söndagar är mysiga då man får vara hemma och fixa trixa flytta krukor och njuta hemma... nu är det måndag igen men såhär efter lunch längtar jag faktiskt hem igen men innan jag ska göra något hemma så måste jag sova en stund då jag helt galet vaknade kl halv två inatt =)

Har du besökt Zetas nån gång?

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Ja en gång och jag blev helt lyrisk- såååå underbart att strosa omkring där, helt plötsligt skulle de stänga och jag fick rycka åt mig lite saker;) planer på att åka dit igen nu på semestern....kram Johanna