torsdag 11 augusti 2011

Del två ;)

Här kommer del två från den Danska designern som har ett av mina favvo danska företag...
Och här är det snabba kast mellan traditionerna...
Igår åt vi kräftor i bagarstugan ... jag tycker det är så mysigt att festa till det i vardagen...
Kräftor igår och massor med JULTANKAR på jobbet och här på bloggen idag!

MEN ALLTSÅ
(som jag och min kompis Catarina brukar säga när vi ser nåt vrålsnyggt! )
Så enkelt och SÅ SNYGGT
Zinkhjärta i fönstret ...Svartmålade trä dekorationen JUL (köps in i år igen i vitt, svart och rött)
och 4 mazarinformar med värmeljus i.
YUMMY
IGEN enkelt och FINT
KOLLA MISTELN ovanför sängen FINURLIGT ;)
En stol på var sin sida om sängen ...
zinkfat med ljus på kistan vid fotändan.

Snyggt ;)

Innergården (syntes från ett av fönstren i förra inlägget)
Det är inte så mycket snö till JUL i Danmark

Ljuvligt... här ser ni huvudpersonen själv mellan sina två fina vänner...
Fint med en röd hyacintvas... ÄLSKAR zinkhusdekorationen Vi har det på HP 
 (jag hänger ofta zinkhängen på skåp och bordsknoppar....)
Ljuvligt  tomtar i ringdans (brukar vi ha på Handplockat)
Det rutiga hjärtat är åxå fint vart än man hänger det !
Idag är det en vecka kvar... om en vecka landar jag i Billund och tar bussen till mässan
och en vecka kommer jag att besöka hennes råmysiga monter och göra härliga inköp
botanisera bland julsaker och fina skyltar....
Här ser ni en närmare bild på husen som finns i två olika storlekar... detta är det större det mindre hänge på bordsknoppen några bilder upp

Nu är ordningen återställd sovit Gott hela natten och vaknat TIDIGT
Ska strax smita ned på jobbet
Ha nu en härlig Torsdag... och titta in igen ...
jag kommer att blogga mer idag ;) Det blir så när man ser så mycket snyggt i alla leverantörskataloger....

Inga kommentarer: