måndag 24 december 2012

God JUL


God JUL
Jag tassade upp tidigt
Somnade sist och vaknade först
MAGISKT skönt att få vara hemma och ha det tyst runt om kring!
Tassa omkring i huset i mina nya Shepherd tofflor
Tända ljus och skapa stämning 
till mina fina när de vaknar....


Nu är ljus husen tända och just detta älskar jag nog mest idag!

Sonen snusar just nu i soffan bredvid! När jag tassade upp halv fem så viskade jag -God Jul vännen ligger du här? - Mamma jag vaknade kvart över tre och gick ned, ska vi vakna nu ?
Nej det är mitt i natten gå och kryp upp i sängen .... nej jag vill sova här!
så fick det bli det är rofyllt med sovande andetag!

Det är fortfarande spännande och magi med julen trots att man snart är tonåring!


Nu vill jag bara att alla ska vakna!
Jag vill borsta håret på min dotter och hjälpa henne med korkskruvslockar i det där långa håret!


Sedan vill jag ha en VARM sömndrycken kram av skäggiga mannen ;)

Måste nog byta taktik till nästa JUL
inte bara vara snäll sista dagen innan julafton...
Barnen hade sorterat klapparna igår och OOOOPS
någon har då inte alls varit snäll ;)

ÖNSKAR dig en Fin JUL med vila och CHOKLAD i drivor ;)

3 kommentarer:

Ingrid sa...

God jul till hela familjen! Det är nog samma här, någon har inte varit snäll!! Undrar vad man ska köra för taktik nästa år ;0)

~Ingrid

Tess på Tilda och Mamma sa...

God jul och hoppas julhelgen blir forsatt mysig. Även här är det mamman som har minst sömn, förstår inte varför det alltid måste bli så..
Kram Theres

Ralph lauren polo outlet sa...

Those can be taken off from the hangers and neatly folded. If you'll surely be able wear shorts, You match them with sandals and t-T tops or a polo.