fredag 7 december 2012

Ljus och hus

FREDAGSMYYYYS
Hemma känns helt RÄTT!


Nu är arbetsdagen slut och vi planerade att börja julstöka hela familjen 
men nu har vi inte ett sjukt barn utan TVÅ barn hemma från skolan idag :(
Så himla skönt med helg trots att vi ska jobba lördag och söndag så är det skönt med helg
färre telefoner som ringer och man behöver bara tänka på det man gör för dagen!
Underbart


Nu ska det piffas och puffas kan jag lova :)
( älskar hängen har pippi på dem) 


En ska ångrar jag att jag INTE köpte in de var dessa Kanelhus som man kan tända ljus i
 vi såg dem i Danmark 
jag var rädd att de skulle bli för dyra därför lät jag bli men suck så fina och vad gott de doftade!

Nu är mässresorna bokade Formex och Köpenhamn skönt nu är det bara att längta!


Jag får ju inte nog av Zinkhusen jag har de framme året runt och våra barn bara retas med mej ;)
jag hoppas INTE de kommer på att man kan räkna dem !
men det finns inget mera hemtrevligt än ett tänt zinkhus i fönstret, på bordet, på skåpet, på skänken 
och helst tre och tre i olika höjder och storlekar ( inte som på bilden jag lånat)
JAG ÄLSKAR hur ljuset från huset gör dansande ljusmönster av ett litet fönster
FIN FREDAGS Kväll önskar jag ER

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Kanelhusen är så fina, jag har ett själv. De var inte så jättedyra hellre.

I morgon ser vi till att sola insidan på HP. Är dottern frisk så jobbar hon annars åker jag in själv. Men vi kan väl höras i morgonbitti om inte annat.

~Ingrid

Butiken Handplockat sa...

Jag jobbar om hon är hängig :)
:)

Ingrid sa...

Hon är sjuk, så jag åker in. Blir det mycket ringer jag dig :0)

~Ingrid