tisdag 14 december 2010

Julbak hade inget med min bakdel att göra!!!!


Igår mumlade maken på lunch rasten något om julbak.... men när han sent kom hem från jobbet så hade han handlat pepparkaksdeg och annat.... Julbak hade inte alls något med min bakdel att göra då alltså...
Jag hade ingen tid eller ork för bakning mitt i våran bygg kaos och stök... ( jag jobbade med städ och röj om man säger som så) OCH jag blev varm i hjärtat då barnen surrade i köket och det luktade gott - Maken då ... jag log för mej själv men sa inget... han såg på fotboll... men när barnen och fotbollsmatchen var färdiga så bakade maken med, det var väl si och så med bortplockandet - det blev mysig stämning här hemma och det säger ALLT...

Jag gillar godis kransar och pyssel (men hinner aldrig med ngt själv.... dessa tycker jag var hel fina
Tjohooo viskar jag har några timmar ledigt denna förmiddag jag röjer och kastar tvättar och jularönskar att jag INTE hade möte inbokat kl14 så jag fick vara ledig hela dagen ... ni vet hur det är man ska inte vara ledig då får man ju mersmak.... röj röj!!!
 
På tal om ledig jag blir ju ledig annandag jul och hela denna galna familj är ju filmtokiga!!! detta vore väl ett festligt film fix... Min mamma var TOPPEN på att när jag hade kompisar komma in med nått festligt ibland... jag minns hur kul det var... jag är helt värdelös... jag tror jag ska önska mej mammas fixar mantel till julgalna lilla rödhåriga spralliga mamma i himlen vart har du hängt den där fixar och överraskningsmanteln? kan du ge mej en vink så jag hittar den och kan låna den lite...
Caramel Popcorn Balls
Easy to make and really fun to serve as an "upside-down lollipop.”

Makes 10

1 large bag of popcorn

1 cup sugar

Place the popcorn in a large bowl.

Melt the sugar in a medium pan over medium-high heat.

Stir once in a while so the sugar does not burn.

Once melted, pour the caramel over the popcorn.

Using clean rubber gloves form the popcorn into balls.

(It will be hot so don't let the kids do this.)

Store in an airtight container

Jag ska översätta detta till er kika in bland kommentarerna men jag vill inte göra det nu när jag fått mej några timmar ledigt kanske i kväll när jag sätter mej ned för att ladda batterieran igen ska jag översätta till er som inte grejjar detta språket så bra =)

Alla mysiga bilder idag och receptet hittade jag hos underbara norrrrmannen som bor i USA Sweet Paul
Sköt om ER och ni vet väl att jag tycker det är kul att så många kikar in här varje dag
Kääääääärlek

1 kommentar:

Pite ByggnadsvårdsErica sa...

Den där popcornbollen måste jag prova! Det såg helläckert ut :-)