tisdag 19 juli 2011

Fin start på Fruntimmersveckan!

Juli och idag startar Fruntimmers veckan med finaste namnet !

bild le parfait
Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma och Kristina.
Tycker att veckan startar och slutar fint
efter som min mamma hette just Sara Kristina!

...så denna morgon TIDIGT innan jobbet åkte jag och hälsade på lilla mor det blev en ny stor kruka med murgröna och tre krukrosor..
Blev så FINT och nu sitter man på kontoret med regnkysst hår och ett mycket nöjt leende på läpparna!

Har du någon att fira denna fruntimmersvecka?
Underbar inspiration och recept hittar du på störtsköna Le Parfait

ikväll blir det smulpaj på västanäs älskar Brukas porslin och särskilt denna hjärtformade pajform/uppläggnings fat som vi har i flera storlekar på Handplockat!

Om Allmedals veckan är veckan då politikerna åker till Visby
 så måste detta vara Norrlandsveckan för alla fina nära kära och vänner KULIT !

Jag tycker att ni alla ska ta er en tripp till min fina hemkommun detta veckoslut och på LÖRDAG kan ni njuta av en UNDERBAR kväll i Storforsen ...Norra Europas största obundnavattenfall som ligger norr om vår by och på lördag kommer Diggiloo turnen till Storforsen - publiken sitter på stenhällar på filtar med picknick korgar i den gamla forsfåran och till forsens brus så blir det konsert
HELT MAGISKT

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Underbar pajform! jo då jag själv är döpt till " Johanna Magdalena Kristina" så att jag har ju alla mina namnsdagar denna vecka;) Kram Johanna