onsdag 13 juli 2011

Krukor och lådor...

Det blev ett inlägg till idag =)

bilder från Isabellas
Hos oss så går ingen trälåda säker numera! det planteras i allt ... sommarblommor och kryddor... det man får komma ihåg är att man inte ska plantera ätbart direkt i Zink krukor eller byttor /baljor efter som zinken kan gå ut i jorden!


OOOPS ... jag borde verkligen plantera om min krukväxter inomhus... men det hinns ju aldrig MED!!!
kanske om man tar en lite då och då och såååå många gröna växter har jag ju inte!

Planterar du i allt möjligt eller är du mera traditionell !
utomhus så har jag som sagt planterat i allt möjligt!

Nu när arbetsdagen är slut ska jag blåsa iväg till vändträsk och härliga Café Rävasten!
till min kompis Len asom driver cafét de har öppet Ons-söndag 12-17

Sedan är det väl bara att hugga i med de "romantiska" vardags sysslorna
Tvätten, vattna och RÖJA HUSET!
Alone at home = JÄRNET på Radion !!! då går det mesta som en dans!

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Dessa vardagssysslor alltså...men cafet låter mysigt. Jag älskar att plantera i plåtburkar, hinkar, och andra rostiga kärl;) Men det finns många vackra blomkrukor oxå...Kram Johanna