torsdag 21 juli 2011

Vitmålat men opiffat!

Igår till lunch hämtade vi hem en liten sitt grupp som ska få husera på vår bro..
 den är charmig och inte alls felfri så den är så välkommen hem till oss!!!

Den har tillhört makens farmor som var en MYCKET BESTÄMD lärarinna
Den har stått på "Domänverksvillan" (ett stooort gult hus här i byn) på dess bro tidigare, när makens farmor bodde där och var ung och innan hon satte bo med det som skulle bli min mans farfar!

Nu är den vitmålad och ryms perfekt, en liten soffa två karmstolar och ett runt bord som jag är så förtjust i eftersom det har en hylla där mina tidningar ska få bo!!!

Jag har inte piffat och fixat men det ska nog bli en hemtrevlig hörna här ska jag tro!
på motsatta sidan av bron har vi vår hammock!
Denna skylten har vi fått hem på Handplockat den står på samma bro ovanför hammocken men jag vet inte riktigt vart jag ska ha den får grunna en stund till tror jag!

Igårkväll gjorde jag mitt favvotips från "Äntligen hemma" alla kategorier... Bo Rappne LOVE YOU
Jag ska dela med mej så ni åxå kan nyttja tipset.. eftersom det var några år sedan det tipset var på tv
bildbevis kommer!
Ha en fin TORSDAG och ni har väl planerat in en Älvsbytur på Lördag då Diggiloo kommer till Storforsen!
Sedan tycker jag att ni på vägen dit stannar till på Butiken Handplockat med ;)

Inga kommentarer: